Kan jeg blive smittet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

421 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. april 2011

Anonym trådstarter

Jeg skal passe min lille niece på 10 mdr i dag, da hun har feber og tynd mave.

Jeg er selv gravid, så spørgsmålet er om jeg kan blive smittet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

Brams

Anonym skriver:

Jeg skal passe min lille niece på 10 mdr i dag, da hun har feber og tynd mave.

Jeg er selv gravid, så spørgsmålet er om jeg kan blive smittet?

Der er ikke noget der smitter mere end tynd mave og opkast, så ja du kan sagtens blive smittet

Anmeld

12. april 2011

kamtok

Du kan godt blive smittet, men du mindsker smitterisikoen MEGET, hvis du husker at vaske hænder ofte og lader være med at kysse hende hele tiden og ikke spiser af samme ske eller drikker af samme glas. Hvis du tørrer hende om munden eller skifter hende, så vask hænder bagefter og sprit dem evt. af - og sprit det område af du har skiftet hende i ..

Anmeld

12. april 2011

Anonym trådstarter

kamtok skriver:

Du kan godt blive smittet, men du mindsker smitterisikoen MEGET, hvis du husker at vaske hænder ofte og lader være med at kysse hende hele tiden og ikke spiser af samme ske eller drikker af samme glas. Hvis du tørrer hende om munden eller skifter hende, så vask hænder bagefter og sprit dem evt. af - og sprit det område af du har skiftet hende i ..

Okay

Men hvad med babyen inde i maven? Bliver han så os smittet?

Anmeld

12. april 2011

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Okay

Det er de færreste sygdomme som os gravide rager til os, der påvirker baby i maven... Så tror ikke du skal være bekymret... 

Anmeld

12. april 2011

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

Det er de færreste sygdomme som os gravide rager til os, der påvirker baby i maven... Så tror ikke du skal være bekymret... 

Okaygodt. Det var dejligt, var nemlig bekymret

Anmeld

12. april 2011

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Okaygodt. Det var dejligt, var nemlig bekymret

Kan jeg godt forstå... Men som sagt, der skulle ikke være noget a bekymre sig om. Det er mere hvis man ikke har haft skoldkopper, røde hunde mæslinger osv eller får haresyge at der er grund til bekymring.

Alm sygdomme som influenza og dårlig mave skulle ikke udgøre risiko for fosteret

Anmeld

12. april 2011

kamtok

Anonym skriver:

Okay

Prøv at ringe og hør lægen ad. Jeg vil nødigt sige ja eller nej, selvom jeg mest hælder til at, nej han bliver ikke smittet.
Man kan jo sagtens have fx. Roskilde Syge når man er gravid, og man kan også snildt have influenza osv. uden at det skader. Man skal bare være meget opmærksom på børnesygdommen lussingesyge.

http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/lussingesyge.htm

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.