Lagkage hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.322 visninger
6 svar
0 synes godt om
12. april 2011

Fru Nielsen

Mathias bliver 1 år i morgen.

Jeg skal derfor lave lagkage, men er total flad for ider.... Har aldrig lavet en lagkage før, da jeg ikke selv kan lide det.

Nogen der har en ide til en go NEM lagkage.

Og hvordan laver jeg kage crem??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2011

Sommersko

Hvis du ikke vil kaste dig ud i at lave bundene selv, købes de jo bare færdige.

En lækker fyld kunne fx være ½ liter fløde + en 200 g plade chokolade (toblerone, daim etc) disse 2 ting kommes i en gryde og koges op. Derefter i køleskabet natten over, og kan så piskes til en creme imorgen og smøres mellem bundede.

Kagecreme kan købes i færdige pakker med forskellig smag, og hvis man bare følger brugsanvisningen, er det oz meget nemt.

Hele kagen fx smøres op med nutella eller flødeskum med lidt frugtfarve i, for at skule bunde osv. Og derefter pyntes :-)

Håber du kunne bruge det

Og hey, vi har da vist gået i 10. klasse sammen :-) /Trine

Anmeld

12. april 2011

Mette.

Fru Nielsen skriver:

Mathias bliver 1 år i morgen.

Jeg skal derfor lave lagkage, men er total flad for ider.... Har aldrig lavet en lagkage før, da jeg ikke selv kan lide det.

Nogen der har en ide til en go NEM lagkage.

Og hvordan laver jeg kage crem??

Først tillykke med din dreng i morgen. 

Jeg har lige lavet den her lagkage, som er vedhæftet. det er almindelige lyse bunde købt hos bageren, imellem er der kagecreme (den som købes og blandes op med mælk, meget nemt). Også er der skiver af banan, jordbær og blåbær - alle friske bær.

Så har jeg smurt med mørk glasur på toppen og flødeskum på kanten - hvis du ikke har en tylle, kan man også bare putte den piskede fløde i en alm. plastikpose og klippe et lille hul i hjørnet også sprøjte det på siden på den måde.

Kagen kan jo så pyttes med krymmel , frugt eller hvad man nu ellers lige synes. God fornøjelse!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

12. april 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
A.S. skriver:

En lækker fyld kunne fx være ½ liter fløde + en 200 g plade chokolade (toblerone, daim etc) disse 2 ting kommes i en gryde og koges op. Derefter i køleskabet natten over, og kan så piskes til en creme imorgen og smøres mellem bundede.

Kagecreme kan købes i færdige pakker med forskellig smag, og hvis man bare følger brugsanvisningen, er det oz meget nemt.

Hele kagen fx smøres op med nutella eller flødeskum med lidt frugtfarve i, for at skule bunde osv. Og derefter pyntes :-)

Håber du kunne bruge det

Nu spørger jeg lidt dumt, men smøre du fyldet ovenpå kagecremen? og hvor putter du nutella hen?;o) Min dreng bliver 6 år idag, men får først gæster imorgen og vil prøve noget nyt, end de almindelig lagkager... plus han ikke kan lide flødeskum....

Anmeld

12. april 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
A.S. skriver:

Håber du kunne bruge det

Nu spørger jeg lidt dumt, men smøre du fyldet ovenpå kagecremen? og hvor putter du nutella hen?;o) Min dreng bliver 6 år idag, men får først gæster imorgen og vil prøve noget nyt, end de almindelig lagkager... plus han ikke kan lide flødeskum....

Anmeld

12. april 2011

Fru Nielsen

Mette. skriver:

Først tillykke med din dreng i morgen. 

Jeg har lige lavet den her lagkage, som er vedhæftet. det er almindelige lyse bunde købt hos bageren, imellem er der kagecreme (den som købes og blandes op med mælk, meget nemt). Også er der skiver af banan, jordbær og blåbær - alle friske bær.

Så har jeg smurt med mørk glasur på toppen og flødeskum på kanten - hvis du ikke har en tylle, kan man også bare putte den piskede fløde i en alm. plastikpose og klippe et lille hul i hjørnet også sprøjte det på siden på den måde.

Kagen kan jo så pyttes med krymmel , frugt eller hvad man nu ellers lige synes. God fornøjelse!

Sådan gør jeg.... Nicklas (den ældste) er blevet syg, så er begrænset hvor meget jeg kommer til at stå og lave en masse. Så passer mig fint med en dejlig nem kage....

Tak.....

Anmeld

12. april 2011

Sommersko

Mathias Villads skriver:

Nej, putter så chokolade fyldet i, i stedet for kagecremen, synes tit det bliver lidt for meget med det kagecreme og der er ckokolade fyldet rigtig god, der kan fx lægges jordbær ovenpå, for at gøre det extra lækkert.

en anden nem slags fyld kan også være ½ liter flødeskum piskes, deri blandes hakket ckoholade + makroner knust i lidt større stykker, det smager og mege godt :-)

Nutellaen smører jeg bare op omkring siderne og på toppen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.