aldersgrænse på spil..??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.397 visninger
10 svar
0 synes godt om
11. april 2011

MorTilMalene

den bliver jo ikke over holdt.. igår var jeg sammen med min kæresttes lillebror og storebror ude og  købe et spil til lillebroren... han er 11 og på spillet stod der 18.. syns bestemt ikk det er iorden.. men det er jo forældrene der bestemmer det.. men hvad er jeres mening med den anbefalede aldersgrænse..???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2011

eElak

Det er ikke en lov, men en anbefaling.

Så de ansatte i butikkerne har ikke pligt til at tjekke alderen på dem som køber spillene.

Det må være forældrenes ansvar at "sortere" ud i hvad deres børn skal have og ikke have af film/spil m.m. med anbefalinger.

Jeg tror det kommer helt an på hvad spillet/filmen/legetøjet har som formål eller går ud på.

F.eks. fik min søn et legekøkken til jul - anbefalingen på det er fra 3 år - han var ikk engang 2 da han fik det... Så jeg ser det kun som anbefalinger og ikke retningslinjer

Anmeld

11. april 2011

Aves.

MorTilMalene skriver:

den bliver jo ikke over holdt.. igår var jeg sammen med min kæresttes lillebror og storebror ude og  købe et spil til lillebroren... han er 11 og på spillet stod der 18.. syns bestemt ikk det er iorden.. men det er jo forældrene der bestemmer det.. men hvad er jeres mening med den anbefalede aldersgrænse..???

At det er noget institutioner skal overholde og noget forældre skal vurdere og det er jeg sikker på forældre fint kan administrere, de kender deres børn.

Så jeg har end ikke brugt tid på at spekulere over hvad andre gør og ikke gør. Jeg gør som jeg ved er bedst for mine unger.

Anmeld

11. april 2011

PsychedeliC

MorTilMalene skriver:

Nogle gange er det fordi at børn under den viste alder ikke kan forstå meningen i spillet eller har svært ved det andre gange er det fordi det er voldigt

Anmeld

11. april 2011

Majbriteriksen

MorTilMalene skriver:

Jeg kan sagtens følge dig. Jeg læser spørgsmålet som at du ikke mener at det er butikkens ansvar men dem der har spillet/forældrene. Jeg stod i samme situation da min svoger på 10-12 år fik et spil med min. 18 års grænse. Jeg syntes slet ikke det var ok. Han blev vred/slog i ting osv osv, når han spillede det. Kort efter han fik spillet læste jeg at det der sker i hjernen når de spiller nogle voldspil (ved ikke hvad jeg skal kalde dem) er det samme som sker i hjernen når man er på heroin. Dette fortalte jeg mine svigerforældre, men de ønskede ikke stoppe ham-han var jo så glad for spillet.

Mine små englebasser kommer aldrig til at spille sådanne spil i mit hjem før de har den anbefalede alder.

Anmeld

11. april 2011

Mumto3

I vores SFO (hvor børnene går i 0 - 2. klasse) der spiller de Warcraft som et tilladt for børn over 16år!!!

Vi er nogle forældre der er meget imod men der er bestemt en kæmpe forældregruppen som enten er ligeglade eller som synes det er ok.

Institutioner skal IKKe overholde alders-anbefalingen...Desværre!!!

Anmeld

11. april 2011

MorTilMalene

det er et spil der handler om at man vidst er i krig kan ikk helt huske hva det hedder det hedder noget med call of duty (satves) det er rimelig voldligt og der er mange bande ord.. og så er der jo undertekster i spillet smart.. hehe.. hørte forleden han sagde "jeg kne**** dig din klamme l***er"  og tænkte på da jeg var 11.. der havde vi i hvertfald ikke det sprog????

Anmeld

11. april 2011

wamse

Jeg er som forældre helt ligeglad med de anbefalede aldre på spillene 

Jeg ser ikke den store fare i de spil, og har ingen problemer med at institutioner giver børn mulighed for at spille der. 

Jeg er 100% sikker på, at de fleste mennesker/børn kan skelne mellem fiktion og virkelighed, og at spillene ikke avler en hel generation af voldspsykopatere. 

Jeg vælger fx, at sætte mig ned med min søn, og spørger ind til det han spiller, og så snakker vi om det.

Anmeld

11. april 2011

skønneunger

wamse skriver:

Jeg er som forældre helt ligeglad med de anbefalede aldre på spillene 

Jeg ser ikke den store fare i de spil, og har ingen problemer med at institutioner giver børn mulighed for at spille der. 

Jeg er 100% sikker på, at de fleste mennesker/børn kan skelne mellem fiktion og virkelighed, og at spillene ikke avler en hel generation af voldspsykopatere. 

Jeg vælger fx, at sætte mig ned med min søn, og spørger ind til det han spiller, og så snakker vi om det.

helt enig.

Min store dreng på 8 år spiller GTA og der er en del vold i men han kan sagtens se det kun er fiction, og så længe han ikke udviser bekymrende tegn i hans opførsel kan jeg ikke se noget problem med det

et spil som warcraft eller world of warcraft ville jeg slet ikke have noget imod han spillede for det er fantasy og uden blod osv.

men gyser spil vil jeg ikke have han spiller altså dem hvor man selv spiller en person i et hjemsøgt hus feks.

Anmeld

11. april 2011

Polkaprik

Generelt følger vi anbefalingerne. Med nogle spilog film hvor det kun er anbefalet pga sværhedgraden eller lign så kan vi godt finde på at lade dem spille det. Men drejer det sig om vold, grimt sprog, sex eller andre ting i den boldgade så skal vores unger bare ikke spille det og det er bare ærgerligt at "alle andre" gerne må! Vi har også haft fat i SFOen da de der fik lov til at spille nogle +16 og + 18 spil og det vil vi under ingen omstædigheder finde os i! Det er op til os som forældre at vurdere om vores børn kan tåle at spille de spil og ingen andres.

Mange hilsner Michelle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.