Hvad er Fedtmule ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.190 visninger
15 svar
0 synes godt om
11. april 2011

Karo

Min søn på 2 år er meget spørgelysten iøjeblikket. Vi sidder så og ser Mickey Mouse klub hus og han fortæller at Andes and er en and, Micky mouse er en mus og at Pluto er en hund. Men så spørger han hvad Fedtmule er og der må jeg være ham svar skyldig

Han hedder jo FedtMULE så det må være et dyr der har en mule tænker jeg. Men er der nogen der ved det eller har et godt gæt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2011

Mor010711

Fedtmule er da en hund  Ligesom pluto

Anmeld

11. april 2011

Loa

Karo skriver:

Min søn på 2 år er meget spørgelysten iøjeblikket. Vi sidder så og ser Mickey Mouse klub hus og han fortæller at Andes and er en and, Micky mouse er en mus og at Pluto er en hund. Men så spørger han hvad Fedtmule er og der må jeg være ham svar skyldig

Han hedder jo FedtMULE så det må være et dyr der har en mule tænker jeg. Men er der nogen der ved det eller har et godt gæt

Er han ikke en hund?

Anmeld

11. april 2011

Karo

Mor010711 skriver:

Fedtmule er da en hund  Ligesom pluto

Men hvorfor har han så ingen hale ?

Både Pluto, Micky mouse og Minni har haler (som mus og hunde har) men ikke Fedtmule.

Anmeld

11. april 2011

MetteT

Jep... Fedtmule er en hund...

Anmeld

11. april 2011

DLM

jo han er en hund

Anmeld

11. april 2011

Karo

Loa skriver:

Er han ikke en hund?

Men hvorfor har han så ingen hale ?

Både Pluto, Micky mouse og Minni har haler (som mus og hunde har) men ikke Fedtmule.

Anmeld

11. april 2011

Karo

Orv......nu søgte jeg lige på det og fandt denne: http://www.randumnielsen.dk/fedtmule.htm

Jeg er vist ikke den eneste der er itvivl.

Anmeld

11. april 2011

Fenja09

Jeg fandt lige en side med "Fedtmulekonspirationen" hehe

Og selv Anders And koncernen har været længe om at svare på, hvilket dyr Fedtmule er og spørge man danskerne svare de fleste "hund".

Citere : " En lang snude og ører nogenlunde som Pluto's gør, at man let falder for hundeteorien, men der er en række ting som taler imod. Pluto er en hund. Han går på alle fire ben og siger vov. Han er gul, har snude og hale, og er i det hele taget noget af det mest hundeagtige vi kender. Fedtmule derimod går på to ben, han kan tale, og han har ingen hale, og selve navnet Fedtmule, burde han ikke hedde Fedtsnude, hvis han er en hund, og hvad er det for noget med Nora Malkeko?, det er jo en kendt sag, at der har været noget fjumseri mellem de to.

Hvis man graver i tegnefilmsarkiverne, vil man støde på tilfælde, hvor Fedtmule og Pluto optræder i samme film, og en enkelt gang ser man faktisk Fedtmule gå tur med Pluto, hvilket virkelig ville være totalt syret, hvis vi fastholder hundeteorien. Hvis han ikke er en hund, hvad er han så?, og hvorfor får vi ikke klar besked om hans familieforhold, hvem er f.eks. mor til hans søn?.

Mit bud er, at de har sammensat en figur udfra forskellige dyr og at man ikke rigtig kan sige, at Fedtmule f.eks udelukkende er en hund. Man må bruge fantasien og så finde det man synes ligner mest

/Fenja

Anmeld

11. april 2011

DLM

http://en.wikipedia.org/wiki/Goofy

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.