Øvøvøvøv!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

532 visninger
4 svar
0 synes godt om
11. april 2011

Anonym trådstarter

Skal bare lige af med lidt ynk!

Nu sidder jeg så her igen med bebse, som jeg gør hver morgen.. Efter max 5 timers søvn.. Sidder med en mega frisk baby som bare gerne vil snakke og lege, og mor her er ved at falde sammen af træthed! Kæresten er en super kæreste og en dejlig far, men må indrømme jeg snart er voldsom træt af det er MIG der skal op hver morgen og ta' baby.. Jeg vil sku' da også gerne nyde bare én morgen at sove længe om ugen.. Siden bebse kom til for lidt over 3 mdr siden har jeg sovet længe 1 gang..

Må sige jeg er lidt øv over jeg altid hænger på den... Selvfølgelig kan jeg forstå han da også har brug for at sove en gang i mellem, men hver dag? Når han endelig står opved en 11-13 tiden er jeg fuldstændig færdig og klar til at sove, men så er der jo så meget andet der skal laves, plus der skal gåes tur med barnevogn, handles osv osv.. Synes satme han har det nemt!! Ja jeg ved godt jeg selv har valgt at få barn, men synes da godt når man er to, man kan deles om det.....

Plus baby er inde i en mor fase, så det er kun mig der dur sidst på dagen og det er sku trættende!  Jeg må som regl smide alt jeg har i hænderne for at trøste og få bebse til at spise aftensmad.. Alt i mens kæresten bare går tilbage til sin skdie computer og spiller eller lign. ! Øv!!

Gætter på jeg ikke er den eneste som virkelig godt bare kunne bruge en time eller to til at komme i bad uden at blive forstyrret, spise morgen/middagsmad uden at have en baby på skødet, sidde en time på pc'en uden baby, eller bare sove én time uden at høre på gråd.. Åh! Men alt i alt er det jo super fantastisk at have barn og ville ikke bytte det for noget!

Igen, bare lige et ynke ynke indlæg, vil egentlig ikke noget med det, kan bare mærke jeg skulle have det ud..

God mandag til jer alle!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2011

Rsa

Forstår dig så udemærket, har selv en lille pige på 3½ måned...

Men min første tanke var, om du ikke kan snakke med ham om det? Skub til ham, når han sover videre og fortæl ham, at nu er det hans tur! (det har du måske gjort?)

- Han må da kunne forstå, at du - ligesom han, har brug for at have hænderne lidt fri engang imellem og få lidt tid for dig selv til at koble af på.

Nu kommer den klassiske så - husk at sove når din baby sover, sæt de praktiske gøremål lidt til side, bare for en dag og brug dagen på at få hvilet og slappet af

Anmeld

11. april 2011

Anonym trådstarter

Rsa skriver:

Forstår dig så udemærket, har selv en lille pige på 3½ måned...

Men min første tanke var, om du ikke kan snakke med ham om det? Skub til ham, når han sover videre og fortæl ham, at nu er det hans tur! (det har du måske gjort?)

- Han må da kunne forstå, at du - ligesom han, har brug for at have hænderne lidt fri engang imellem og få lidt tid for dig selv til at koble af på.

Nu kommer den klassiske så - husk at sove når din baby sover, sæt de praktiske gøremål lidt til side, bare for en dag og brug dagen på at få hvilet og slappet af

Hehe sove når bebse sover, jo, hvis man er til halve timer ad gangen H*n er ikke den bedste til at sove i løbet af dagen

Skubbe til kæresten, tja, har prøvet temmelig en del gange, ender alligevel altid med det er mig der kommer ud af sengen.. Den ene gang jeg sov længe, fik jeg nærmeste smidt ham ud af sengen fordi jeg var så dårlig :s Men han siger her dag 'Jamen jeg har da ikke hørt bebse græde..'

Og jeg har virkelig ikke nerver til at lade bebse ligge indtil farmand vånger op.. Men det har jo nok noget at gøre med han først går i seng ved en 1-2 tiden.. Passer med h*n har fået det sidste mad for dagen.. Igen, mig der sidder der..

Jeg er nok heller ikke så god til bare at overlade bebse til ham, hvis h*n græder og han ikke kan får bebse trøstet, jamen så kan jeg blive helt 'ååååh' og rastløs

Anmeld

11. april 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Du må banke i bordet... Og sige, at nu må han tage sig sammen.. Du kan jo ikke holde til det i længden og hvis dine tanker kredser om at han ikke hjælper så meget til, så bliver det hele værre ren psykisk.. du bliver mere irriteret... hvad laver han også ved den computer??? og hva ligner det at sove til 11-13 stykker... Ja, jeg havde sku ik levet med en mand der sov dagen væk og når han var vågen så sad han foran computeren...

Jeg har en mand, som arbejder fra 03 om natten til 13-16 stykker og når han kommer hjem, er vi lige på ungerne her i huset... han tager endda børnene engang imellem, så jeg kan komme ud af huset uden børn et par timer engang imellem, for så kommer jeg glad hjem (det har han lagt mærke til, at der skal så lidt til)

I weekenden har vi fra starten af gjort sådan, at han sov længe om lørdagen, så han kan komme lidt ovenpå med søvn og jeg om søndagen... så bliver begge behov tilfredsstillet.. hvis han har haft en super hård uge, så får han lov til begge dage... for nu sover mathias igennem... men da han ikke gjorde, der havde jeg ligeså stort et behov, som han havde....

Håber du får banket i bordet og får ham til at hjælpe til.. for du har også brug for tid unden den lille....

Mette

Anmeld

11. april 2011

Anonym trådstarter

Mathias Villads skriver:

Du må banke i bordet... Og sige, at nu må han tage sig sammen.. Du kan jo ikke holde til det i længden og hvis dine tanker kredser om at han ikke hjælper så meget til, så bliver det hele værre ren psykisk.. du bliver mere irriteret... hvad laver han også ved den computer??? og hva ligner det at sove til 11-13 stykker... Ja, jeg havde sku ik levet med en mand der sov dagen væk og når han var vågen så sad han foran computeren...

Jeg har en mand, som arbejder fra 03 om natten til 13-16 stykker og når han kommer hjem, er vi lige på ungerne her i huset... han tager endda børnene engang imellem, så jeg kan komme ud af huset uden børn et par timer engang imellem, for så kommer jeg glad hjem (det har han lagt mærke til, at der skal så lidt til)

I weekenden har vi fra starten af gjort sådan, at han sov længe om lørdagen, så han kan komme lidt ovenpå med søvn og jeg om søndagen... så bliver begge behov tilfredsstillet.. hvis han har haft en super hård uge, så får han lov til begge dage... for nu sover mathias igennem... men da han ikke gjorde, der havde jeg ligeså stort et behov, som han havde....

Håber du får banket i bordet og får ham til at hjælpe til.. for du har også brug for tid unden den lille....

Mette

Han er meget god til i perioder at vaske tøj, støvsuge osv.. Men i hverdagen er det som regl mig der får pip hvis det roder.. men når vi så når aften, jamen så har jeg ikke ret meget mere energi end til at ordne bebse - mad, bad og putning.. Så det er ham der laver aftensmad.. Og det er jo også dejligt nok, men gud hvor ville jeg da gerne lave mad et par gange om ugen og ellers 'slappe' af gennem dagen..

Tror jeg er lidt konfliktsky lige på det punkt.. Jeg ved hvor træls han kan være når han er træt, så det er jo nok bare nemmere at lade ham sove også må jeg bide det i mig og gå flere ture med bebse og drikke lidt mere kaffe...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.