Hjælp!! det gør ondt :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.921 visninger
10 svar
0 synes godt om
10. april 2011

Williams'Mor

Hej med jer alle sammen!!
Imorgen er jeg 37 uger henne. Det skulle lige fortælles!! Hehe!
- Når, men her kommer det jeg egentlig ville fortælle & spørger om:

I længere tid har jeg ikke kunne ligge på siderne. Jeg får sååå ondt i den side jeg ligger på!! Nærmest krampe?! Det er første gang jeg er gravid, så jeg er lidt i tvivl om det er normalt eller om det er et problem (som forhåbeligt kan løses!) Dette gør jeg næsten ikke sover om natten. Sover FORFÆRDELIGT. Jeg kan ikke ligge på maven.. Jeg kan ikke ligge på ryggen for så kan jeg næsten ikke trække vejret. Jeg kan heller ikke ligge på siderne for så får jeg kramper.

Jeg falder først i søvn når jeg bliver træt nok af at ligge og vende og dreje mig:-(( Pivpiv! Håber der er nogle som ved noget. KNUS herfra!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2011

lukasmor

Åhhh deja vu! Havde det nøjagtig på samme måde! Mine ben krampede pga. den øgede blodmængde når jeg lå på siden, kunne dårligt få vejret hvis jeg vendte mig eller lå på ryggen og ja, maven kan man jo ikke ligge på! Jeg lå altid med puder inde mellem knæene og så stræk jeg ud om dagen.. Når du sidder ned hen ad dagen, så buk dine fødder bagud, det spænder og er godt imod benkramper om natten :-)

Anmeld

11. april 2011

SussieThyssen

Williams'Mor skriver:

I længere tid har jeg ikke kunne ligge på siderne. Jeg får sååå ondt i den side jeg ligger på!! Nærmest krampe?! Det er første gang jeg er gravid, så jeg er lidt i tvivl om det er normalt eller om det er et problem (som forhåbeligt kan løses!) Dette gør jeg næsten ikke sover om natten. Sover FORFÆRDELIGT. Jeg kan ikke ligge på maven.. Jeg kan ikke ligge på ryggen for så kan jeg næsten ikke trække vejret. Jeg kan heller ikke ligge på siderne for så får jeg kramper.

Jeg falder først i søvn når jeg bliver træt nok af at ligge og vende og dreje mig:-(( Pivpiv! Håber der er nogle som ved noget. KNUS herfra!

Prøv at stable godt med puder og dyner i sengen og se om ikke du kan side noget mere opad når du skal sove, så du bliver godt understøttet.
Ellers prøv at tage en snak med FG om du evt kan blive sat igang fx i uge 38, for det er ikke godt for dig at blive så udmattet af mangel på søvn.

Kærligst
Sussie

Anmeld

11. april 2011

Williams'Mor

SussieThyssen skriver:

Prøv at stable godt med puder og dyner i sengen og se om ikke du kan side noget mere opad når du skal sove, så du bliver godt understøttet.
Ellers prøv at tage en snak med FG om du evt kan blive sat igang fx i uge 38, for det er ikke godt for dig at blive så udmattet af mangel på søvn.

Kærligst
Sussie

Hej med dig.
Ja, måske skulle man prøve og spørger om man ikke kunne det.
Jeg er totalt tappet for energi. sover 4-5 timer om natten. (
Men vil lige prøve det du skriver der inden )

Anmeld

11. april 2011

Williams'Mor

Lukasmor skriver:

Åhhh deja vu! Havde det nøjagtig på samme måde! Mine ben krampede pga. den øgede blodmængde når jeg lå på siden, kunne dårligt få vejret hvis jeg vendte mig eller lå på ryggen og ja, maven kan man jo ikke ligge på! Jeg lå altid med puder inde mellem knæene og så stræk jeg ud om dagen.. Når du sidder ned hen ad dagen, så buk dine fødder bagud, det spænder og er godt imod benkramper om natten :-)

Det er forfærdeligt :/ AV!
Jeg har prøvet det med puderne. & syntes ikke rigtig det hjælper
Det med at "strække mine fødder" prøver jeg også lidt. Men har voldsomme lægkramper det meste af tiden så det gør lidt avs

Anmeld

11. april 2011

Muffinmus

Du er gravid, thats it:-)

Intet af det du skriver virker unormalt og farligt. Din krop fortæller dig vist bare den snart er færdig med at bage babyen:-) Så pøj pøj med de sidste 3 uger.

Lægkramper kan skyldes mangler på..eh er det kalk?? kan sgi ikke lige huske det.

Anmeld

11. april 2011

maria_wlt

Jeg har en STOR svampet pude til at ligge under/foran maven når jeg ligger på siden.. Det hjælper rigtig meget..

Det med at ligge på ryggen har jeg også problemer med hvis jeg selv gør det bevidst, men jeg vågner tit om natten og så ligger jeg sku på ryggen uden problemer 

Maria (38+6)

Anmeld

11. april 2011

bobbles

ja det er simpelthen fordi du er gravid.. havde det også med min datter den sidste måned inden jeg fødte der sov jeg heller ikke særlig meget om natten fordi jeg ikke kunne sove på siderne

Anmeld

11. april 2011

tingimor

Williams'Mor skriver:

er i 36+ 2 nu og har det lige som dig tror desvære bare den en af de ting der følger med.. i går prøvet jeg et varmt bad lige inde jeg skulle i seng. også en foldet ekstra dyne i mellem min ben og ned under maven også hoved på manden brystkasse, og det hjalp jeg har ikke sovet så godt i flere uger. hver at prøve.

Anmeld

11. april 2011

Lou87

Williams'Mor skriver:

Hihi - du er bare gravid min søde
Der er ikke meget og gøre tror jeg..
Men som SussieT skriver - prøv og se om du ka komme til og sidde lidt op med en masse bløde puder osv, så du ikk får ondt i lænden eller noget andet i stedet.

Jeg kan trøste dig med jeg nok sov mindre den sidste mdr op til end du gør jeg skulle op og tisse hver til hver anden time.. og hver gang jeg kom ind fra og ha tisset tog det mig et kvarter eller sådan noget og finde en måde og ku ligge godt på igen.. og ja kort tid efter sku jeg op igen og tisse.. og sådan kørte den virkelig længe!

Du har heldigvis ikk længe igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.