skal jeg være bekymret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

481 visninger
7 svar
0 synes godt om
10. april 2011

otlitrom

Jeg har haft lidt plukveer idag, men mest følelsen af at maven er hård/spændt/øm. Jeg har ondt ved skambenet, men tænker at fisen stadig står med hovedet nedad og det er det der trykker.

Jeg har kvalme og er skidt tilpas.

Jeg vågnede allerede 4.30 i morges, og er ved at være godt smadret. Jeg ved ikke om det er trætheden der spiller mig et pus.. Men jeg synes måske 'fisen er lidt stille derinde, og at jeg ikke rigtig får respons, selvom jeg har drukket ½ liter vand, der kommer direkte fra køleskabet...

Det er første gang jeg er lidt i tvivl om jeg skal være bekymret, men det er bare ikke rart når maven føles så spændt, også selvom jeg slapper af på sofaen..

er 29+5...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2011

Lise

Jeg har altid ringet til fødegangen hvis jeg var nervøs...  De er de allerbedste til at svare på sådanne spørgsmål.

Fisen har det sikkert dejligt, men nogle gange er det bare rart at tale med en professionel, der ved hvad hun taler om, og evt få bekræftet at baby bare tager en slapperdag, og ellers har det super.

Anmeld

10. april 2011

Mor til L&S

kitty skriver:

Jeg har haft lidt plukveer idag, men mest følelsen af at maven er hård/spændt/øm. Jeg har ondt ved skambenet, men tænker at fisen stadig står med hovedet nedad og det er det der trykker.

Jeg har kvalme og er skidt tilpas.

Jeg vågnede allerede 4.30 i morges, og er ved at være godt smadret. Jeg ved ikke om det er trætheden der spiller mig et pus.. Men jeg synes måske 'fisen er lidt stille derinde, og at jeg ikke rigtig får respons, selvom jeg har drukket ½ liter vand, der kommer direkte fra køleskabet...

Det er første gang jeg er lidt i tvivl om jeg skal være bekymret, men det er bare ikke rart når maven føles så spændt, også selvom jeg slapper af på sofaen..

Hej

Tror ikke du skal være bekymret - det oplevede jeg også en del i slutningen af min graviditet..

Men hvis du er bekymret så ring til fødegangen og måske de vil ha dig ud så du kan få kørt eb ctg strimmel

Er sikker på at alt er godt

Anmeld

10. april 2011

<3

Hvis du er i tvivl så ring til fg. Plukveer bliver forværret af at anspændthed så det kan virke selvforstærkende. Måske er der også noget under opsejling? Kan du ellers slappe af? Jeg var selv meget i tvivl om plukveer og veer og han sagde meget tørt at der kommer et barn ud af veer men ikke af plukveer. Jeg vil satse på at bare er plukveer men hvis du er i tvivl så ring ring ring. Hellere ringe en gang for meget end slet ikke og der så går noget galt... Knus og kram!Edit: altså fødselslægen. Det er ikke den bedste app det her -grr-

Anmeld

10. april 2011

Vidunderligeunger

jeg var omkring uge 25 da mine begyndte, og det var pga. urinvejsinfektion.. det kan man godt have, selvom det ikke svier eller noget.. jeg ville få det tjekket op hos lægen

Anmeld

10. april 2011

otlitrom

Lise skriver:

Jeg har altid ringet til fødegangen hvis jeg var nervøs...  De er de allerbedste til at svare på sådanne spørgsmål.

Fisen har det sikkert dejligt, men nogle gange er det bare rart at tale med en professionel, der ved hvad hun taler om, og evt få bekræftet at baby bare tager en slapperdag, og ellers har det super.

Det er også det jeg tænker - at den holder søndag derinde.. Og om det er min træthed der driller mig..

Jeg har som sagt ikke været nervøs på noget tidspunkt før...

Det er typisk, ikke? Jeg ville råde alle andre til at ringe, men når det kommer til mig selv, så skal jeg liiiiige tænke lidt over det!

Anmeld

10. april 2011

otlitrom

Har lige fået et par spark derindefra, og jeg tror egentlig bare krølfisen gerne vil have lov at sove! Jeg tror jeg vil prøve det samme, og gå i seng og slappe af. Er ærlig talt pænt kvæstet

Den er jo også ved at blive større derinde, så der er ikke så meget plads at spake rundt på... Skal nok bare vænne mig lidt til et andet mønster!

Tak for Jeres svar!

Anmeld

10. april 2011

Fru Nielsen

kitty skriver:

Har lige fået et par spark derindefra, og jeg tror egentlig bare krølfisen gerne vil have lov at sove! Jeg tror jeg vil prøve det samme, og gå i seng og slappe af. Er ærlig talt pænt kvæstet

Den er jo også ved at blive større derinde, så der er ikke så meget plads at spake rundt på... Skal nok bare vænne mig lidt til et andet mønster!

Tak for Jeres svar!

Godt at høre bettefisen giver "lyd" fra ig derinde...

Her sidst i graviditeten er det helt alm at blive øm diverse steder samt ikke at mærke så meget liv. Baby har ikke den samme plads længere, så når du mærker liv vil det måske være nogen mere lange bløde bevægelser, som hvis du forestiller dig at den vender sig derinde.....

Tror ik du skal være nervøs, du er bare på vej mod "Jeg er højgravid"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.