Revnede brystvorter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.138 visninger
7 svar
0 synes godt om
10. april 2011

ABPR

Hjælp!!!

Synes jeg har prøvet alt nu, er lige ved at opgive at amme.

Lidt baggrundsviden: Jeg har aldrig haft problemer med at amme, haft masser af mælk fra dag 1. Jeg ammer mit 2. barn, som nu er 5 måneder. Han får grød til morgen og middag og mos til aften uden erstatning i, da jeg helst vil undgå mælk hans første leveår. Jeg ammer derfor stadig meget og han elsker det, ville også helst ammes hele natten med, men efter en hård kamp sover han nu faktisk næsten igennem (fra 20-4.00).

Da han fik 2 tænder for 1 måned siden, bed han hul på mig (skulle åbenbart lige vende sig til at have tænder i munden), men han bider mig aldrig mere. Men alligevel vil mine bryster ikke hele!

Det er ikke fordi der er sår på dem, men huden kan bare hele tiden skrælles af 1 cm omkring vorten. Om natten tørrer de hårdt op og revner af sig selv, hvis jeg ikke er grundig med at smørre dem hele tiden. Det er ligesom hvis man har fået en revne i mundvigen, bare 100 gange værre -det er bare ikke til at slippe af med!!!

min SP siger der ikke er noget i vejen andet end overbelastning og at jeg ikke må smørre dem, men de er bare så tørre og den nye hud skræller, så svier det....og revnerne vil bare ikke lukke. Har prøvet at malke ud, men det revner de også af. 

NOGEN DER HAR ET GODT RÅD!!!???

På forhånd tak

Hilsen A

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2011

Maja88

altså herhjemme suttede hun hul og der fik jeg at vide jeg skulle smørre løs--- samtidig med at jeg i en periode smurte løs, malkede jeg ud og bruger nu kun uldammeindlæg. uden dem går det helt galt igen'

ps. bruger danatekt brystvorte creme

Anmeld

10. april 2011

Hertzum77

Jeg havede store problemer med revnede brystvorter da jeg ammede nr. 2

Jeg fik det løst ved at malke ud og derved give brystet ro.

Anmeld

10. april 2011

ABPR

Maja88 skriver:

altså herhjemme suttede hun hul og der fik jeg at vide jeg skulle smørre løs--- samtidig med at jeg i en periode smurte løs, malkede jeg ud og bruger nu kun uldammeindlæg. uden dem går det helt galt igen'

ps. bruger danatekt brystvorte creme

Tror jeg vil prøve den creme du skriver om.  Jeg bruger Panthenol-salve...men synes ikke rigtig den gør den store forskel.

Anmeld

10. april 2011

Maja88

ABPR skriver:

Tror jeg vil prøve den creme du skriver om.  Jeg bruger Panthenol-salve...men synes ikke rigtig den gør den store forskel.

er en lille tube for 70kr men det er meget drøjt...

og så med uldindlæg er det fantastisk

Anmeld

10. april 2011

Maja88

den kan forresten kun købes på apoteket og skal ikke vaskes af eller noget inden man skal amme

Anmeld

10. april 2011

Victoriasmor88

Da jeg var på barselsafdelingen som sygeplejerske, brugte vi purelan Der skal smøres et tyndt lag på, og du kan stadig amme. Det kan købes på nettet. 

Anmeld

10. april 2011

Victoriasmor88

www.lianen.dk/TIL+MOR/Brystsalve.html

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.