Stamceller fra navlestrengen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

885 visninger
7 svar
0 synes godt om
10. april 2011

NinaE

Jeg har læst, at man kan betale private firmaer for at tage nogle stamceller fra navlestrengen, når barnet er født. Det skulle være en god idé i forhold til at kunne helbrede diverse sygdomme senere hen, når forskningen er nået længere frem.

Er der nogle her, der har købt sig til en sådan? Og hvor meget koster det? Jeg går ud fra man betaler hvert år de "har den liggende" ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2011

twinny

NinaE skriver:

Jeg har læst, at man kan betale private firmaer for at tage nogle stamceller fra navlestrengen, når barnet er født. Det skulle være en god idé i forhold til at kunne helbrede diverse sygdomme senere hen, når forskningen er nået længere frem.

Er der nogle her, der har købt sig til en sådan? Og hvor meget koster det? Jeg går ud fra man betaler hvert år de "har den liggende" ?

jeg fik et brev ind a døren og nogle emails fra stam care.... De ville have 18000 kr. og ikk noget for at have det liggende... Men alt i alt kostede de 18000 kr, man kunne betale 1000 kr om året i 18 år med lidt renter på. Jeg er dog gravid, har overvejet det. Men ved det ikk endnu..

Anmeld

10. april 2011

Line Højdal

Kigger lige med her - har selv læst en folder om det samme og er lidt nysgerrig...

Anmeld

10. april 2011

Thereseh

Jeg er gravid, og har tænkt over det. Efter at ha' læst en del på nettet, synes jeg dog ikke jeg vil poste så mange penge i noget der er så usikkert, og drevet af en privat virksomhed.... Den dag hospitalerne tilbyder det, vil jeg måske tænke anderledes. 

Læs evt disse links:

Politiken 2009

Politiken  2010

Anmeld

10. april 2011

Happiness

Hej. Jeg fik for noget tid et brev om det. Det koster 18000kr. Jeg valgte at skime det igennem, og så smide det ud.

Synes der var for meget salgstale over det, og ved ikke helt hvad jeg skal tro og mene. Når der går så meget salgstale i det, tænker jeg at de tager folk i r....

Jo det ville da være fint at kunne rede sit barn for adskillelige EVENTUELLE sygdomme. Men det er jo ingen garanti. Og er bare også kommet så mange andre kure for diverse sygdomme, så jeg vælger "at tage chancen" og tro på at hvis mit barn skulle have brug for ekspertise, så er der dygtige læger, som vil yde den bedste hjælp, uden brug af stamceller fra navlesnoren.

Anmeld

10. april 2011

Fenja09

Vi fik også en folder med posten fra Stam Care, men vi har valgt det fra. Det er utrolig lidt på verdensplan (står i folderen) som har haft brug for det. Selvfølgelig kan man stå i en situation, hvor det ville være fint at have det, men risikoen for at der sker noget, så man har brug for det  ganskelille.

Det koster 18.000 kr for 18 år. Stamcellerne vil kun blive gemt i 18 år, derefter bliver de destruerede.

/Fenja

Anmeld

10. april 2011

Madam Blå

Jeg vil ikke bruge penge på det, da jeg ikke kan forstå hvordan mit barns stamceller skal kunne helbrede det.. Jeg kender ikke meget til lægevidenskaben, men kan simpelthen ikke se logikken i at bruge de samme celler - som jo er dem, der er blevet syge - til at helbrede.. Det er jo barnets stamceller, der sidder i navlestrengen.. Så vidt jeg forstår i hvert fald

Men har givet samtykke til at Århus sygehus må få noget af navlestrengen efter fødslen, til at forske i det.

Anmeld

10. april 2011

tinasmor

Indtil videre kan man bruge stamceller fra rygmaven.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.