Nogle som ved hvad det kan være?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.768 visninger
8 svar
0 synes godt om
10. april 2011

Anonym trådstarter

Jeg er i starten af andet trimester og alt forløber fint, bortset fra en evig luft i maven og spiserøret som er yderst ubehagelig..

Er dette normalt og er der andre som har prøvet det??

Det føles nærmest som en trykken i halsen og spiserøret og giver anledning til både kvalme, ubehag og øget bøvsetræng.

Det er især slemt når jeg skal spise, min appetit fejler intet og min mave rumler, men så snart jeg tager mad i munden og synker det, er det som om at det er på vej op igen og jeg skal virkelig spise meget meget lidt af gangen..

Hvad i alverden er det og hvad kan jeg gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg er i starten af andet trimester og alt forløber fint, bortset fra en evig luft i maven og spiserøret som er yderst ubehagelig..

Er dette normalt og er der andre som har prøvet det??

Det føles nærmest som en trykken i halsen og spiserøret og giver anledning til både kvalme, ubehag og øget bøvsetræng.

Det er især slemt når jeg skal spise, min appetit fejler intet og min mave rumler, men så snart jeg tager mad i munden og synker det, er det som om at det er på vej op igen og jeg skal virkelig spise meget meget lidt af gangen..

Hvad i alverden er det og hvad kan jeg gøre?

Det er et helt normalt fænomen, og skyldes at din livmoder trykker på din mavesæk som så rykkes opad, så syren fra mavesækken løber op i spiserøret.
Køb et syreneutralicerende middel til gravide på apoteket, som fx Alminox, det er et super middel og hjælper meget på maveubehag i den søde ventetid.
Drik godt med danskvand UDEN citrus, og spis mange små måltider i løbet af dagen.
Danskvand giver nogle gode sunde bøvser og lufter ud i den lidt indeklemte mavesæk, og er også med til at fortynde syren.
Hold dig fra mælk, det har det med at skille i mavesyren og giver på sigt endnu mere ubehag.

Kærligst
Sussie

Anmeld

10. april 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Det er et helt normalt fænomen, og skyldes at din livmoder trykker på din mavesæk som så rykkes opad, så syren fra mavesækken løber op i spiserøret.
Køb et syreneutralicerende middel til gravide på apoteket, som fx Alminox, det er et super middel og hjælper meget på maveubehag i den søde ventetid.
Drik godt med danskvand UDEN citrus, og spis mange små måltider i løbet af dagen.
Danskvand giver nogle gode sunde bøvser og lufter ud i den lidt indeklemte mavesæk, og er også med til at fortynde syren.
Hold dig fra mælk, det har det med at skille i mavesyren og giver på sigt endnu mere ubehag.

Kærligst
Sussie

Tusind tak for dit svar..

Er rigtig glad for at høre det er ganske normalt, har nu døjet med det et stykke tid og begyndte at blive urolig..

Jeg prøver dine gode råd af, mange tak for hjælpen.

Anmeld

10. april 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Tusind tak for dit svar..

Er rigtig glad for at høre det er ganske normalt, har nu døjet med det et stykke tid og begyndte at blive urolig..

Jeg prøver dine gode råd af, mange tak for hjælpen.

Det var så lidt..har selv været der med alle mine
Så jeg ved godt hvor ubehageligt det er.

Anmeld

11. april 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Det var så lidt..har selv været der med alle mine
Så jeg ved godt hvor ubehageligt det er.

Ja, det er nemlig rigtig ubehageligt..

Jeg har været ved lægen i dag som ikke mente at livmoderen allerede kunne presse på mavesækken, men hun vidste til gengæld ikke hvad det så ellers kunne være..

Men nu har jeg prøvet at købe Alminox og så håber jeg meget at det kan hjælpe..

Anmeld

11. april 2011

Mira0911

Jeg kan varmt anbefale Galieve...  Fantastisk middel... 

Anmeld

11. april 2011

Anonym trådstarter

MoarJ skriver:

Jeg kan varmt anbefale Galieve...  Fantastisk middel... 

Okay, mange tak for råddet.

Jeg ser lige om de Alminox jeg har købt ikke hjælper, ellers må jeg prøve videre med Galieve.. men det er nu ikke fordi jeg føler det er direkte mavesyren der løber op igennem mit spiserør, det er bare en konstant følelse af luft og ubehag i spiserøret som gør at jeg har rigtig svært ved at spise...  og ja, føler jeg skal bøvse hele tiden.

Anmeld

11. april 2011

Mira0911

Anonym skriver:

Okay, mange tak for råddet.

Jeg ser lige om de Alminox jeg har købt ikke hjælper, ellers må jeg prøve videre med Galieve.. men det er nu ikke fordi jeg føler det er direkte mavesyren der løber op igennem mit spiserør, det er bare en konstant følelse af luft og ubehag i spiserøret som gør at jeg har rigtig svært ved at spise...  og ja, føler jeg skal bøvse hele tiden.

Det eneste jeg oplever her i 2. trimester er, luft i maven, tynd mave, døjer jo så med døgnkvalme og opkast... 

Galieve er godt til senere i graviditeten når man får halsbrand... 

Anmeld

11. april 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Ja, det er nemlig rigtig ubehageligt..

Jeg har været ved lægen i dag som ikke mente at livmoderen allerede kunne presse på mavesækken, men hun vidste til gengæld ikke hvad det så ellers kunne være..

Men nu har jeg prøvet at købe Alminox og så håber jeg meget at det kan hjælpe..

Der er masser af kvinder der får ubehag i maven alene ved hormonpåvirkningen.
Så jeg tror du roligt kan regne med, at det er det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.