Anonym skriver:
ja jeg blev så lige fyret i torsdag over en email, jeg arbejdede for privat hjemmepleje og alt gik bare super fint og var rigtig glad for mit job. Jeg spørger så torsdag kl halv 6 om aften på sms om jeg skal arbjede fredag (vi smsér altid) men jeg får intet svar, skriver så igen kl halv 9 og der får jeg et svar fra hendes mand som skriver at min chef var dålig og derfor skrev han og nej jeg skulle ikke arbjede. Tjekker så min mail hvor hun har sendt mig en mail hvor hun skriver "jeg har ikke længere brug for din hjælp, men tak for din hjæp" Og så kommer hun med 3 grove beskyldninger som jeg skulle jeg gjord på mit arbjede.. jeg blev så sur, vred, ked af og ja meget skuffet da jeg læste denne mail der kom fra en klar himmel. Har mistet så meget respekt for hende, for det er da så uprofisonelt. Hun ved godt jeg er gravid, for det valgte jeg at fortælle hende fordi jeg vil spille med åbne kort.
har talt med foa, er dog kun medlem af A kassen og selvom jeg melder mig ind så vil de ikke hjælpe mig i denne sag. Hvd gør jeg nu??? er helt chokeret over man kan blive behandlet sådan.
øv er ked af det på dine vegne, men ja desværre en god grund til at man skal være medlem af både fagforening og a-kasse.
det er ulovligt at fyre en hvis man er gravid, mm det er med meget god begrundelse, men kommer an på hvor langt du er henne, for det gælder, så vidt jeg ved, først fra man er 3 mdr henne, og har afleveret vandrejournal. Men kommer jo også an på hvordan du er blevet ansat, var du afløser/vikar eller havde du fast job på kontrakt
Håber det bedste for dig og en stor krammer herfra 
Anmeld