jeg er sku blevet fyret og er gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

977 visninger
6 svar
0 synes godt om
10. april 2011

Anonym trådstarter

ja jeg blev så lige fyret i torsdag over en email, jeg arbejdede for privat hjemmepleje og alt gik bare super fint og var rigtig glad for mit job. Jeg spørger så torsdag kl halv 6 om aften på sms om jeg skal arbjede fredag (vi smsér altid) men jeg får intet svar, skriver så igen kl halv 9 og der får jeg et svar fra hendes mand som skriver at min chef var dålig og derfor skrev han og nej jeg skulle ikke arbjede. Tjekker så min mail hvor hun har sendt mig en mail hvor hun skriver "jeg har ikke længere brug for din hjælp, men tak for din hjæp" Og så kommer hun med 3 grove beskyldninger som jeg skulle jeg gjord på mit arbjede.. jeg blev så sur, vred, ked af og ja meget skuffet da jeg læste denne mail der kom fra en klar himmel. Har mistet så meget respekt for hende, for det er da så uprofisonelt. Hun ved godt jeg er gravid, for det valgte jeg at fortælle hende fordi jeg vil spille med åbne kort.

har talt med foa, er dog kun medlem af A kassen og selvom jeg melder mig ind så vil de ikke hjælpe mig i denne sag. Hvd gør jeg nu??? er helt chokeret over man kan blive behandlet sådan.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2011

AnneP

Anonym skriver:

ja jeg blev så lige fyret i torsdag over en email, jeg arbejdede for privat hjemmepleje og alt gik bare super fint og var rigtig glad for mit job. Jeg spørger så torsdag kl halv 6 om aften på sms om jeg skal arbjede fredag (vi smsér altid) men jeg får intet svar, skriver så igen kl halv 9 og der får jeg et svar fra hendes mand som skriver at min chef var dålig og derfor skrev han og nej jeg skulle ikke arbjede. Tjekker så min mail hvor hun har sendt mig en mail hvor hun skriver "jeg har ikke længere brug for din hjælp, men tak for din hjæp" Og så kommer hun med 3 grove beskyldninger som jeg skulle jeg gjord på mit arbjede.. jeg blev så sur, vred, ked af og ja meget skuffet da jeg læste denne mail der kom fra en klar himmel. Har mistet så meget respekt for hende, for det er da så uprofisonelt. Hun ved godt jeg er gravid, for det valgte jeg at fortælle hende fordi jeg vil spille med åbne kort.

har talt med foa, er dog kun medlem af A kassen og selvom jeg melder mig ind så vil de ikke hjælpe mig i denne sag. Hvd gør jeg nu??? er helt chokeret over man kan blive behandlet sådan.

Puhh den er svær, men tror jeg ville kontakte en advokat for at hører om der evt er sket et lovbrud, -man må ikke fyrer en gravid!

Anmeld

10. april 2011

SussieThyssen

Det er jo noget hø.
Det er derfor det er så hulens vigtigt at være medlem BÅDE af en a-kasse OG en fagforening.
Desværre har mange af de private små virksomheder, heriblandt de forholdsvis nyopståede hjemmeservice firmaer ingen overenskomstaftaler med fagforeningerne, og derfor egentligt kan gøre som de vil..men trækkes i retten kan de nu, selvom det kan blive til langvarige sager.

Men, da du ikke står i nogen fagforening, så er du heller ikke berettiget til hjælp i den pågældende sag..desværre.
Så som Anne skriver, så har du kun en mulighed...få hjælp fra en advokat til at føre en sag for uberettiget fyring pga. graviditet.

Held og lykke med det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

10. april 2011

DLM

AnneP skriver:

Puhh den er svær, men tror jeg ville kontakte en advokat for at hører om der evt er sket et lovbrud, -man må ikke fyrer en gravid!

jeg ville også kontakte en advokat og høre, men du må faktisk godt fyre en gravid hvis grundlaget er reelt. men det lyder det ikke til i dette tilfælde.

Anmeld

10. april 2011

Kløver

Anonym skriver:

øv er ked af det på dine vegne, men ja desværre en god grund til at man skal være medlem af både fagforening og a-kasse.

det er ulovligt at fyre en hvis man er gravid, mm det er med meget god begrundelse, men kommer an på hvor langt du er henne, for det gælder, så vidt jeg ved, først fra man er 3 mdr henne, og har afleveret vandrejournal. Men kommer jo også an på hvordan du er blevet ansat, var du afløser/vikar eller havde du fast job på kontrakt

Håber det bedste for dig og en stor krammer herfra

Anmeld

10. april 2011

Muffinmus

det var da også en tarvelig måde at gøre det på.

Men nu er det jo sådan at hun godt må fyre dig hvis hun påstår hun ikke er tilfreds med det arbejde hun forventer du skal udføre.

Så i teorien kan hun gøre som hun vil, men man kan da håbe hendes beskyldninger på en eller anden måde kan manes i jorden af nogen andre der arbejder med dig eller lign.

Anmeld

10. april 2011

aarhusmor

Jeg synes du skal kontakte en advokat, evt. få gratis advokathjælp. Du kan også kontakte Gallo-huset i Århus.

Det primære er at uanset hvad, så skal HUN bevise at hun ikke har fyret dig pga. graviditet. og det lyder til at blive svært, da hun ikke har givet advarsler osv. Det burde være en oplagt sag for FOA, men koster selvfølgelig resourser og du er jo ikke medlem osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.