? ang kobberspiral...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

302 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. april 2011

celkt

nogen der har fået en sådan lagt op??

Jeg fik lagt en op i mandags, og det gik helt fint... (sammenlignet med min oplevelse, første gang jeg skulle prøve en spiral, skal der selvfølgelig heller ikke så meget til...)

Nå, men, jeg små bløder stadigvæk, og jeg mindes at have læst at pletblødning konstant kan være et problem med kobberspiraler??

Nogen der vil dele deres erfaringer??

Jeg fravalgte bevidst hormonspiralen fordi jeg ikke kan tåle p-hormoner i piller eller p-ringe, godt nok sagde gynækologen at det var meget mindre mængder i spiralen, men jeg havde ikke lyst til at tage chancen. Er der nogen der ikke kan tåle p-piller, men som godt kan klare de hormoner, der bliver frigivet fra spiralen??

Det er jo lidt træls, jeg mener vores sex-liv har været lidt kedeligt efter fødslen pga af behovet for kondome,r og nu er det endnu mere kedeligt eller rettere ikke eksisterende... hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2011

Corn

Jeg blander mig lige lidt

Jeg har ikke spiral, men har overvejet hormonspiralen, men har ikke taget beslutningen endnu, da den indeholder samme hormon som mini-piller som jeg ikke tåler...

Jeg har haft p-piller tidligere, men dem ønsker jeg ikke at bruge igen pga den øgede risiko for depression

Anmeld

10. april 2011

saxa

Jeg har kobberspiral oppe for 2.gang.. Har overhovedet ikke haft problemer med nogle af dem.. Første gang pletblødte jeg lidt i en 4 dage, tror jeg.. Og her anden gang blødte jeg i en uges tid (måske lidt mere) Men ellers ikke..

Tror det er helt normalt du stadig bløder lidt.. Giv det lidt længere tid, ellers kontakt lægen hvis det bliver ved..

Anmeld

10. april 2011

Dansker i England

Jeg har fået en spiral lagt op for et par måneder siden - dog uden hormoner, da jeg ikke kan tåle dem, og udover forfærdelig lange og kraftige menses, har jeg ingen bivirkninger haft. Håber, dine pletblødninger snart stopper

Anmeld

10. april 2011

celkt

Nå, men så er jeg fortrøstningsfuld. - mærker ellers ikke noget til den, så...

er ikke så bekymret for menstruationerne, da jeg i forvejen har ret korte og ikke så kraftige perioder. Så fordi de bliver lidt kraftigere, det overlever jeg nok... 

Anmeld

10. april 2011

Tin

Profilbillede for Tin

Jeg har kobberspiral for 3. gang....denne har jeg nu haft i godt 3 år.

Jeg er sterriliseret, men har MEGET og LANGE blødninger, og da en kobberspiral kan mindske, ja ved mange nærmest fjerne menes-perioderne, så valgte jeg sådan en.

Der gik dog knap 9 mdr, før mine pletbødninger stoppede.........Men da det først skete stoppede mine menes delvist. Dvs at jeg har menes, men kun svagt, og nogle gange har jeg faktisk intet. Så på den måde er det blevet min redning, da sidste kridt  ellers ville have været en fejrnelse af livmoderen........da mine blødninger faktisk var meget udover det sædvanlige.

Men giv tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.