Jeg skriver med en fyr på Facebook og nu.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.093 visninger
10 svar
0 synes godt om
9. april 2011

Anonym trådstarter

Nå men jeg har en gudmor som engang har haft en dreng i pleje, denne dreng blev kærester med familiens datter og de fik en datter sammen som i dag er 8 år. De to gik fra hinanden for 7 år siden og han ser pigen regelmæssigt og har altid gjort det.

Han er på facebook og er venner med min gudmor men ikke med hans eks eller resten af den familie. Han fandt mig så blandt min gudmors venner og har prikket til mig på facebook. Vi begyndte at skrive sammen og nu vil han være venner med mig derinde ... ? Jeg har skrevet til han, at jeg hellere end gerne ville sige ja men at jeg er bange for det kommer til, at skabe en masse splid.

Hvad ville i andre haft gjort i den situation?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Nå men jeg har en gudmor som engang har haft en dreng i pleje, denne dreng blev kærester med familiens datter og de fik en datter sammen som i dag er 8 år. De to gik fra hinanden for 7 år siden og han ser pigen regelmæssigt og har altid gjort det.

Han er på facebook og er venner med min gudmor men ikke med hans eks eller resten af den familie. Han fandt mig så blandt min gudmors venner og har prikket til mig på facebook. Vi begyndte at skrive sammen og nu vil han være venner med mig derinde ... ? Jeg har skrevet til han, at jeg hellere end gerne ville sige ja men at jeg er bange for det kommer til, at skabe en masse splid.

Hvad ville i andre haft gjort i den situation?

Blevet venner..hvad kommer det de andre ved?
De skal da ikke diktere hvilke venner du har i livet, og slet ikke på FB.
Så blæs du bare fordommene et stykke og vælg dine venner selv.

Kærligst
Sussie

Anmeld

9. april 2011

Silas&Mille

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

Lige mine ord 

Anmeld

9. april 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

Hvis min "veninde" blev venner med mit barns far og jeg vidste de aldrig havde kendt hinanden ville det så ikke være lidt akavet???

Jeg ville undre mig så meget over det og jeg ville nok ikke være "den samme" overfor hende hvis jeg vidste de var venner... det ville være for underligt for mig synes jeg...

Anmeld

9. april 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hvis min "veninde" blev venner med mit barns far og jeg vidste de aldrig havde kendt hinanden ville det så ikke være lidt akavet???

Jeg ville undre mig så meget over det og jeg ville nok ikke være "den samme" overfor hende hvis jeg vidste de var venner... det ville være for underligt for mig synes jeg...

Hvorfor det?
Din veninde har da lov til at have sine venner, uden hun af den grund behøver at blande dig ind i de forskellige venskaber.
Og så er FB jo også bare en side, hvor man er venner med hvem som helst.
Blot fordi man er venner på FB og skriver små kommentarer eller snakker med hinanden i en chat, er det jo ikke ensbetydende med at man er venner IRL, det er jo bare en "status".
Jeg har da de fleste af mine x'er på min FB, og også familiemedlemmers og venners x'er..og det fungerer da fint nok. Det er jo mennesker, man kan lide uanset om man så selv ikke har kunnet leve sammen med dem eller andre ikke har kunnet leve sammen med dem.
Men..sådan er jeg indrettet. Hvis et menneske er venligt, så har de en plads i mit univers..og også på min FB

Anmeld

10. april 2011

N&J

Anonym skriver:

Jeg var blevet tosset hvis en af mine veninder var blevet venner med min datters far, men han ser hende heller ikke og jeg er stadig skide forelsket i fyren, så der ville jeg altså blive ked af det og sur.

Men når han ser barnet og det er din gudmor, du kan vel bare nævne det - ej, ved du hvem der anmodet mig om venskab her den anden dag, og så bare lade det være ved det.. medmindre det er fordi der ligger noget andet i det end bare facebook bekendte??

Anmeld

10. april 2011

Anonym trådstarter

N&J skriver:

Jeg var blevet tosset hvis en af mine veninder var blevet venner med min datters far, men han ser hende heller ikke og jeg er stadig skide forelsket i fyren, så der ville jeg altså blive ked af det og sur.

Men når han ser barnet og det er din gudmor, du kan vel bare nævne det - ej, ved du hvem der anmodet mig om venskab her den anden dag, og så bare lade det være ved det.. medmindre det er fordi der ligger noget andet i det end bare facebook bekendte??

det er oz det jeg tænker  jeg vil jo ikke skabe splid el noget. men det skal siges at hans ex og ham gik fra hinanden for 7 år siden og ex er gift igen og har fået 2 ekstra børn så der er ik noget der. men bare dét at være venner med faderen til en venindes/datteren til min gudmors barn er mærkeligt for mig. han siger han forstår det godt men at han på den anden side ik kan se hvad det kommer andre ved og at jeg lisså godt kan ha mødt ham ude i byen. men jeg tænker at hvis jeg blev venner på face med en mand som jeg fandt ud var far til et barn som jeg godt kender, så burde jeg retfærdiggøre det? el hva man siger. men altså han og ex er ik venner på facebook den eneste fælles ven vi har er min gudmor som jo nok vil undre sig og hendes datter når hun ser i oversigten at frøken x er nu venner med faderen til hendes barn???

Anmeld

10. april 2011

henh01

Altså der er da også mange af mine veninder der er venner med mine x'er og også med min nuværende kæreste og det har jeg det fint med. Desværre er FB blevet en måde hvorpå man kan kontrollere andre ageringer og FB er samtidig en kilde til voldsom jalousi. Fordi man er venner på FB er det ikke ens betydende med at man skal møde hver lørdag og drikke kaffe, men blot at man ser hvad der rører sig i vedkommendes "liv".

Jeg synes du skal godkende ham som ven, da det jo er hvad du selv ønsker. Hvis din gudmor bliver tosset over det så må det da være fordi hun er røv jaloux og stadig forsøger at styre ham. Er hun derimod ovre ham så kan jeg ikke se hun kan have et problem med at du venner den med ham.

Altså jeg er jo også sådan indrettet at når jeg har sagt stop i et forhold så er manden ledig på markedet igen og så kan man jo ikke bestemme hvem, hvor eller hvad han skal snakke med

Du kunne jo evt ringe til din gudmor og sige at han har tilføjet dig som ven og du egentlig godt kunne tænke dig at accepterer men at du lige ville høre hende om hun havde det cool med det.

Anmeld

10. april 2011

Nettemor

SussieThyssen skriver:

Kærligst
Sussie

enig!

Anmeld

10. april 2011

Troldemommi

Hvis jeg var dig ville jeg blive venner med ham, andre kan da blande sig helt udenom :-) vi lever vel i et frit land ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.