mariamiss6 skriver:
Jeps, teenagere der vil have børn NU er med i et program hvor de låner andre folks børn. Fra spædbørn til preteens og 3 søskende, og en hund. De får hver deres hus, og skal så tage vare på de her børn, som en familie.
Det går selvfølgelig ud på at lære dem, at det er liiiidt for tidligt for dem at få børn....
Det er på kanal 4 
Jeg kan godt lide idéen med at de skal prøve hvordan det er at bo selv, klare sig selv og oven i købet også lære at tage vare på et barn. Pointen med programmet er at vise at teenagere ikke er klar til at få børn, og at vise dem at det er langt hårdere end de går og tror.
MEN!! De generaliserer. De har jo selvfølgelig valgt nogle par som ikke kan klare det, for hvorfor ellers lave programmet. Hvis de valgte et par som var modne og klar til at klare sig selv og et barn ville der ikke er nogen grund til at lave programmet, for det er ikke det de vil vise. De vil vise at de er for unge og bør vente.
Ja, det er rigtigt at mange (faktisk de fleste) unge slet ikke er klar til at få barn. Men jeg mener også at nogle unge klarer det lige så godt som de der er ældre. De unge som bliver gravide ved et uheld er ofte ikke klar til det, det var jo et uheld. Hvorimod de der rent faktisk vil det og planlægger det (som min kæreste og jeg gør) er meget mere klar og har sat sig ind i det.
Anmeld