Hvordan fanger man et firben?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.227 visninger
8 svar
0 synes godt om
9. april 2011

3rollinger

Jeg har lige opdaget den soedeste fyr i mit koekken. En lille ca 5 cm lang firben som har mistet halen. 

Og nu vil jeg gerne saette ham ud, men jeg har ikke den fjerneste anelse om hvordan man fanger et firben. De er jo hurtige saadanne nogle. Og den rendte meget hurtig ind under vaskemaskinen.

Det sjove er at jeg bor paa 6. sal, saa den er noget af en klatrefaetter oveni.

Nu kommer jeg lige i tanke om at jeg vil skynde mig at lukke doerene til koekkenet inden han render ind i resten af lejligheden. Selvom han er soed, gider jeg ikke finde ham i min seng i aften 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2011

Dinna88

Haha. Speciel situation. Er han helt sky? I så fald, så er fælder jo en god udvej. (Ikke dem der dræber!)

Jeg har fanget en del firben ved at sætte med ned og ventet på dem, med frugt ved mig.  Men det har ikke været herhjemme, men i Italien. Men potato/potato? Eller så ring til falck!

Anmeld

9. april 2011

mariamiss6

Arh jeg synes sgu det er lige i overkanten at ringe efter falck da

Hvis det er et firben, og den mangler halen, og du bor på sjette sal, så tænker jeg umiddelbart at en fugl har taget den, og så har den smidt sin hale, og er røget ind gennem dit vindue måske????

Nåh det var hvordan den kom ind til dig hehe....

Ellers, det bedste du kan gøre er at antage angrebsposition når den er ude. Forsøge at afskære den diverse gemmesteder, og så ellers bare begge hænder hen over den, og husk at holde alle fingre samlet, de kan simpelthen slippe ud igennem alle bitte små revner stort set hehe....

Ellers tag da en plastikbøtte, og sæt over den, og så et stykke papir ind under, mon så ikke du kan snige dig til at samle den op sådan?

Anmeld

9. april 2011

Dinna88

mariamiss6 skriver:

Arh jeg synes sgu det er lige i overkanten at ringe efter falck da

Hvis det er et firben, og den mangler halen, og du bor på sjette sal, så tænker jeg umiddelbart at en fugl har taget den, og så har den smidt sin hale, og er røget ind gennem dit vindue måske????

Nåh det var hvordan den kom ind til dig hehe....

Ellers, det bedste du kan gøre er at antage angrebsposition når den er ude. Forsøge at afskære den diverse gemmesteder, og så ellers bare begge hænder hen over den, og husk at holde alle fingre samlet, de kan simpelthen slippe ud igennem alle bitte små revner stort set hehe....

Ellers tag da en plastikbøtte, og sæt over den, og så et stykke papir ind under, mon så ikke du kan snige dig til at samle den op sådan?

Hvorfor synes du det? Nu bor hun jo så ikke i Danmark, haha. Så det kan hun vel ikke en gang. Men har man et dyr i sit hus som man ikke kan fange, så kan man ringe til Falck - hvorfor så ikke gøre det? Frem for at dyret ikke får mad og drikke og bare er møg bange - fanget et sted, det ikke kan komme væk fra
Så er det da ligemeget om det er et stort eller lille dyr. 

Anmeld

9. april 2011

Kief31

Den kan have gemt sig i noget du har båret ind i lejligheden, jeg fik engang en ind, med en tørretumbler

Anmeld

9. april 2011

mariamiss6

Dinna88 skriver:

Hvorfor synes du det? Nu bor hun jo så ikke i Danmark, haha. Så det kan hun vel ikke en gang. Men har man et dyr i sit hus som man ikke kan fange, så kan man ringe til Falck - hvorfor så ikke gøre det? Frem for at dyret ikke får mad og drikke og bare er møg bange - fanget et sted, det ikke kan komme væk fra
Så er det da ligemeget om det er et stort eller lille dyr. 

Når jeg synes hun ikke skal bebyrde falck med et firben, så er det fordi hun ikke lyder til at være bange for den, og hvorfor få andre til at gøre noget man sagtens selv kan?

Der kunne jo ligge et dådyr og lide et sted og det synes jeg ærligt talt er lidt vigtigere end et lille sødt firben som ikke fejler noget, og som ikke ligefrem sidderii klemme

Jeg tror  bare man må sætte sig på gulvet, med en bog og en bøtte måske, og lidt lokkemad, og vente, og håbe på at dyret stikker snuden frem igen

Og så havde jeg slet ikke set hun ikke boede i DK

Anmeld

9. april 2011

Dinna88

mariamiss6 skriver:

Når jeg synes hun ikke skal bebyrde falck med et firben, så er det fordi hun ikke lyder til at være bange for den, og hvorfor få andre til at gøre noget man sagtens selv kan?

Der kunne jo ligge et dådyr og lide et sted og det synes jeg ærligt talt er lidt vigtigere end et lille sødt firben som ikke fejler noget, og som ikke ligefrem sidderii klemme

Jeg tror  bare man må sætte sig på gulvet, med en bog og en bøtte måske, og lidt lokkemad, og vente, og håbe på at dyret stikker snuden frem igen

Og så havde jeg slet ikke set hun ikke boede i DK

Hun ved jo ikke om det sætter sig i klemme - og jeg skrev, at hvis IKKE hun kan fange det selv, så kan hun ringe til Falck Det er da i hvert fald bedre end at hun om et par uger finder et dødt firben i sin lejlighed - skrevet ud fra at vi lige antager at hun bor i DK  

Anmeld

9. april 2011

mariamiss6

Hehehehe....

Ja ja, det bliver vel nok fanget, de er nu sjove sådanne firben

Anmeld

9. april 2011

3rollinger

Tak for raadene, piger.

Nej, jeg bor ikke i DK, men i Spanien. Saa Falck kommer nok ikke lige forbi. Og at sidde og vente paa den kan bliver svaert, da jeg har 3 boern som jo selvfoelgelig som regel skal vaere samme sted. Saa jeg tvivler paa den toer komme frem.

Nu lader jeg ihvertfald vinduerne staa aabne i nat, saa kan den enten faa en ven, men i bedste fald finder den selv ud.

Mariamiss, jeg tror ikke det er en fugl der har haft fat i den og smidt den indtil mig. Vi har nemlig saadan en slags gitter for hvor vi kan haenge vasketoej ud og der kan ikke komme fugle igennem. Men saadan nogle firben kan jo klatre paa vaegge, saa jeg taenker bare at den er kravlet op af muren og bare er kravlet ind. Vi har jo haft taet paa 30 grader de sidste dage, saa vinduerne har vaeret aabne.

Den med papiret og glasset bruger jeg naar der en sjaelden gang kommer en kakkerlak forbi. Jo jo, det er en bedre zoo her 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.