Hjæælp - frygtelig smerte i ballen :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.426 visninger
8 svar
0 synes godt om
9. april 2011

RiUL

Hej piger

Jeg er i 20. uge, og har den sidste halvanden måned gået med smerter i ballen, og baglåret - højst sandsynligt min iskiasnerve der sidder i klemme. Har været ved lægen der "bare" sagde at jeg skulle strække ud og prøve at gå lidt i svømmehal.

Jeg strækker ud hverdag, også i forbindelse med let motion i fitness center. Har prøvet at svømme, kunne dog næsten ikke gå bagefter, pga smerterne.

Nu er jeg begyndt at få nogle behandlinger hos en kiropraktor. 

Men smerterne er simpelthen blevet så slemme de sidste par dage, at det gør ondt helt ned i foden, og jeg knækker simpelthen sammen når jeg laver bestemte bevægelser. Og til tider får jeg helt tårer i øjnene, når smerterne rigtig bidder. 

Smerterne er konstante nu, hvor de før kun var der ved bestemte bevægelser.

Har læst at der er mange gravide der har oplevet dette, men hvad har I gjort, for at få dem til at forsvinde helt? Eller er det bare blevet værre med tiden?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2011

Bondepigen

RiUL skriver:

Hej piger

Jeg er i 20. uge, og har den sidste halvanden måned gået med smerter i ballen, og baglåret - højst sandsynligt min iskiasnerve der sidder i klemme. Har været ved lægen der "bare" sagde at jeg skulle strække ud og prøve at gå lidt i svømmehal.

Jeg strækker ud hverdag, også i forbindelse med let motion i fitness center. Har prøvet at svømme, kunne dog næsten ikke gå bagefter, pga smerterne.

Men smerterne er simpelthen blevet så slemme de sidste par dage, at det gør ondt helt ned i foden, og jeg knækker simpelthen sammen når jeg laver bestemte bevægelser. Og til tider får jeg helt tårer i øjnene, når smerterne rigtig bidder. 

Har læst at der er mange gravide der har oplevet dette, men hvad har I gjort, for at få dem til at forsvinde helt? Eller er det bare blevet værre med tiden?

Først skal du have svar på om det er iskiasnerven eller om det er bækkenløsning...

For din måde at skulle bevæge dig på afhænger af om det er det ene eller det andet. Jeg havde i 1. graviditet 14 dage hvor jeg absolut ikke kunne gå, og det var iskiasnerven den var gal med...senere fik jeg så bækkenløsning, men ikke så slemt at jeg ikke kunne gå.

Hvis det er iskiasnerven, så SKAL du op og gå, masseres og strækkes ud.

Jeg har i denne graviditet værre bækkenløsning end 1. gang, og der skal man passe på, hvis det gør ondt. Stadig bevæge sig, men osse hvile meget og bevæge sig på den rigtige måde.

Jeg får så øre akupunktur gratis hos jordemoderen, hver 14. dag...har dog endnu kun fået en gang... Jeg havde 4 dage, hvor jeg måtte tisse i en urinkolbe i sengen, da jeg ikke kunne og turde blive hjulpet ud af sengen, for at komme på toilet.

Jeg synes faktisk øreakupunkturen har hjulpet en del, da jeg nu kan
nyse uden at det hele skrider af led...og det skulle hjælpe på både iskias og bækkenløsning, hvilket er dejligt for jeg har begge dele.

Prøv da at spørge jordemoderen om det er en mulighed i din region...

God bedring.

Anmeld

9. april 2011

RiUL

Bondepigen skriver:

Først skal du have svar på om det er iskiasnerven eller om det er bækkenløsning...

For din måde at skulle bevæge dig på afhænger af om det er det ene eller det andet. Jeg havde i 1. graviditet 14 dage hvor jeg absolut ikke kunne gå, og det var iskiasnerven den var gal med...senere fik jeg så bækkenløsning, men ikke så slemt at jeg ikke kunne gå.

Hvis det er iskiasnerven, så SKAL du op og gå, masseres og strækkes ud.

Jeg har i denne graviditet værre bækkenløsning end 1. gang, og der skal man passe på, hvis det gør ondt. Stadig bevæge sig, men osse hvile meget og bevæge sig på den rigtige måde.

Jeg får så øre akupunktur gratis hos jordemoderen, hver 14. dag...har dog endnu kun fået en gang... Jeg havde 4 dage, hvor jeg måtte tisse i en urinkolbe i sengen, da jeg ikke kunne og turde blive hjulpet ud af sengen, for at komme på toilet.

Jeg synes faktisk øreakupunkturen har hjulpet en del, da jeg nu kan
nyse uden at det hele skrider af led...og det skulle hjælpe på både iskias og bækkenløsning, hvilket er dejligt for jeg har begge dele.

Prøv da at spørge jordemoderen om det er en mulighed i din region...

God bedring.

Hvordan finder lægen ud af om det er iskiasnerven eller bækkenløsning?

Sidst jeg var ved lægen, for 3 uger siden, fortalte jeg hende om mine smerter, og hun sagde bare rigtig strengt at der ikke var nogen sammenhæng i mine smerter, og at det måtte være noget psykisk (?????)

Men jeg holder mig igang dagligt, træner ca en time næsten hver dag, dog blid træning, ellers kan jeg ikke gå resten af dagen. 

Og tusind tak for dit svar!

Anmeld

9. april 2011

Bondepigen

RiUL skriver:

Hvordan finder lægen ud af om det er iskiasnerven eller bækkenløsning?

Sidst jeg var ved lægen, for 3 uger siden, fortalte jeg hende om mine smerter, og hun sagde bare rigtig strengt at der ikke var nogen sammenhæng i mine smerter, og at det måtte være noget psykisk (?????)

Men jeg holder mig igang dagligt, træner ca en time næsten hver dag, dog blid træning, ellers kan jeg ikke gå resten af dagen. 

Og tusind tak for dit svar!

Jamen ved min iskiasnerve, trykkede de bare der hvor den sidder på min balle og jeg skreg, så der var ingen tvivl..og med bækkenløsning kan man vise dem, hvor smerten sidder, og så kan de se at det er der.

Måske skal du spørge jordemoderen i stedet for lægen, de tager det nogle gange mere seriøst... Og så kan du jo få af vide, om du har mulighed for at få øreakupunktur hos dem...

Anmeld

9. april 2011

Bondepigen

Men når man kun fortæller, hvor smerten sidder uden at vise det, så kan det være svært for dem at vide, da det minder meget om hinanden smerten...

Anmeld

9. april 2011

RiUL

Bondepigen skriver:

Jamen ved min iskiasnerve, trykkede de bare der hvor den sidder på min balle og jeg skreg, så der var ingen tvivl..og med bækkenløsning kan man vise dem, hvor smerten sidder, og så kan de se at det er der.

Måske skal du spørge jordemoderen i stedet for lægen, de tager det nogle gange mere seriøst... Og så kan du jo få af vide, om du har mulighed for at få øreakupunktur hos dem...

Okay, tak for svar

Anmeld

9. april 2011

Bondepigen

RiUL skriver:

Okay, tak for svar

Så lidt

Anmeld

9. april 2011

trunte24

RiUL skriver:

Hej piger

Det kan også være muskelknuder i ballen.

Jeg fik i forbindelse med min graviditet muskelknuder i den venstre balle. De er der desværre stadig, selv om det snart er 6 måneder siden jeg fødte. Men det er min egen skyld.

Muskelknuder går ikke væk, med mindre de blever masseret væk af en fys! Mine smerter bliver meget forværet af motion/fysisk arbejde. Nogle aftner kan jeg ikke gå eller bare støtte på mit venstre ben

Men hvis det trækker ned i baglåret og benet, synes jeg nu mere det lyder som iskas nerven!

mvh Line

Anmeld

9. april 2011

Mussen2

RiUL skriver:

Hej piger

Jeg havde stor hjælp at komme til en massør. Dte var godt nok vældig besværligt med maven, men det kunne lade sig gøre. Faktisk er der også massører, som har en speciel briks til gravide maver. Afsted med dig inden det bliver "kronisk". Jeg fik taget mit inden det satte sig og var så heldig at komme mig helt over det. Det var frygtelig mens det stod på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.