RiUL skriver:
Hej piger 
Jeg er i 20. uge, og har den sidste halvanden måned gået med smerter i ballen, og baglåret - højst sandsynligt min iskiasnerve der sidder i klemme. Har været ved lægen der "bare" sagde at jeg skulle strække ud og prøve at gå lidt i svømmehal.
Jeg strækker ud hverdag, også i forbindelse med let motion i fitness center. Har prøvet at svømme, kunne dog næsten ikke gå bagefter, pga smerterne.
Nu er jeg begyndt at få nogle behandlinger hos en kiropraktor.
Men smerterne er simpelthen blevet så slemme de sidste par dage, at det gør ondt helt ned i foden, og jeg knækker simpelthen sammen når jeg laver bestemte bevægelser. Og til tider får jeg helt tårer i øjnene, når smerterne rigtig bidder.
Smerterne er konstante nu, hvor de før kun var der ved bestemte bevægelser.
Har læst at der er mange gravide der har oplevet dette, men hvad har I gjort, for at få dem til at forsvinde helt? Eller er det bare blevet værre med tiden?
Først skal du have svar på om det er iskiasnerven eller om det er bækkenløsning...
For din måde at skulle bevæge dig på afhænger af om det er det ene eller det andet. Jeg havde i 1. graviditet 14 dage hvor jeg absolut ikke kunne gå, og det var iskiasnerven den var gal med...senere fik jeg så bækkenløsning, men ikke så slemt at jeg ikke kunne gå.
Hvis det er iskiasnerven, så SKAL du op og gå, masseres og strækkes ud.
Jeg har i denne graviditet værre bækkenløsning end 1. gang, og der skal man passe på, hvis det gør ondt. Stadig bevæge sig, men osse hvile meget og bevæge sig på den rigtige måde.
Jeg får så øre akupunktur gratis hos jordemoderen, hver 14. dag...har dog endnu kun fået en gang... Jeg havde 4 dage, hvor jeg måtte tisse i en urinkolbe i sengen, da jeg ikke kunne og turde blive hjulpet ud af sengen, for at komme på toilet.
Jeg synes faktisk øreakupunkturen har hjulpet en del, da jeg nu kan
nyse uden at det hele skrider af led...og det skulle hjælpe på både iskias og bækkenløsning, hvilket er dejligt for jeg har begge dele.
Prøv da at spørge jordemoderen om det er en mulighed i din region...
God bedring.