Timeantal på HGV

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.358 visninger
8 svar
0 synes godt om
9. april 2011

engdraget

Hejsa

Hvis ikke det lykkedes mig at komme i job, finde elevplads som blomsterdekoratør vil jeg nok igang med at studere efter sommerferien.

Her tænker jeg HGV, da jeg gerne vil have en uddannelse indenfor butik/handel!

Hvor mange timer har man i ugen? Hvor mange timer skal man regne til studie/lektier her hjemme?

Det skulle jo gerne kunne hænge sammen med familietiden!

Lene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2011

sarulee

Min kæreste blev færdig med HGV sidste år (det tog 1 år, ved ikke om der er forskellige derfor jeg skriver det).

Han havde meget sjældent lektier for hjemme, de fik åbenbart tid til at lave det oppe i skolen. Og mener han gik fra 8.15 - 13-14 stykker. Han gik på køge handelsskole.

Anmeld

9. april 2011

engdraget

sarulee skriver:

Min kæreste blev færdig med HGV sidste år (det tog 1 år, ved ikke om der er forskellige derfor jeg skriver det).

Han havde meget sjældent lektier for hjemme, de fik åbenbart tid til at lave det oppe i skolen. Og mener han gik fra 8.15 - 13-14 stykker. Han gik på køge handelsskole.

Okay, jamen det lyder jo...ja, jeg vil næsten kalde det let!

Vi må se hvad tiden bringer...hvis jeg starter bliver det på IBC i Kolding!

Lene

Anmeld

9. april 2011

Kofoed.

sarulee skriver:

Sådan er det også på IBC. 1 år med 5-6 timer om dagen.

Anmeld

9. april 2011

engdraget

Kofoed33 skriver:

Ok! Har nu lige siden jeg skrev sidste indlæg set at Vejen handelskole også åbner en HGV linie fra efter ferien, og bor jo tættere på Vejen, og mine børn går i HB/skole i Vejen, så det kan godt ske det vil blive der...men vil sikkert besøge begge skoler, og se/føle hvad der lyder mest lovende!

Anmeld

10. april 2011

engdraget

Kofoed33 skriver:

Hej

kan regne ud fra din erfaring om IBC at du må have gået dér!

Hvad synes du om skolen? Er det et godt sted at studere? Også for småbørnsmødre? Eller er det "kun" unge, fest m.m!?!

Lene

Anmeld

10. april 2011

jydeinden

Altså min kæreste gik på HGV i randers og han siger man har ca 30 timer om ugen.... men dog er det sjælendt de havde lektier for hjemme.

Anmeld

10. april 2011

Kofoed.

engdraget skriver:

Hej

kan regne ud fra din erfaring om IBC at du må have gået dér!

Hvad synes du om skolen? Er det et godt sted at studere? Også for småbørnsmødre? Eller er det "kun" unge, fest m.m!?!

Lene

Nu er jeg lige blevet sygemeldt fra den almindelige hg, men HGV bor ovenover os. Jamen den pæne måde og sige det på er, at HG IBC Kolding har vundet årets kvalitets skole 2 år i træk (2010 og 11), det er super lækre lokale, gode lærer, skøn inspektør og minusset er rengøringen i kasserne og kantines priser. Men HG afdelingen skal ses, det er så lækkert.

Jeg har endnu ikke børn, så kan desværre i svare på hvordan de er omkring det, kan dog sige, at man nemt kommer ind, men udmelding er stor set umuligt, hvad skal man også bruge det til

Anmeld

11. april 2011

Tullemor82

Jeg er i gang med HGV på Niels Brock her i Kbh og vi har ca. 28 timer om ugen, timerne ligger mellem 8 og 14 men der er som regel altid en dag om ugen hvor vi møder kl. 10

Hvor lang tid man bruger på lektier kommer jo an på hvor let man har ved det, jeg bruger ikke ret lang tid på det, kun ved afleveringer, men dem er der ik vildt mange af, mens andre bruger et par timer om dagen (folk der ikke læser så godt fx)

På brock har de gjort en del ud af at skille os gamle krager fra de unge, de unge "bor" på 1. og 2. sal og de voksne er på 3. og 4. og det er meget rart der er også skiftevis fredagscafe for de unge og de voksne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.