ammestop hvornår og hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.255 visninger
4 svar
0 synes godt om
9. april 2011

dollygirl

heey girls

Hvornår stopper man med at amme ? jeg har hørt at man skal stoppe i de 6 mdr da der kommer andre kemikaler i kroppen og det vil ikke længere være ren mælk .. men hvad ved jeg ,,

Jeg får dårlig samvittighed ved at stoppe med at amme når han fylder 6 mdr ..  er det normalt ? eller skal jeg fortsætte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2011

DLM

Jeg ammer stadig om aftenen/natten når min søn skal sove han bliver 10 måneder her den 20. så jeg følger lige med her kan være der er nogle der kommer med lidt gode råd om hvordan man stopper, for synes snart det er på tide for min dreng

Anmeld

9. april 2011

Maise86

lillepuller skriver:

heey girls

Hvornår stopper man med at amme ? jeg har hørt at man skal stoppe i de 6 mdr da der kommer andre kemikaler i kroppen og det vil ikke længere være ren mælk .. men hvad ved jeg ,,

Jeg får dårlig samvittighed ved at stoppe med at amme når han fylder 6 mdr ..  er det normalt ? eller skal jeg fortsætte

Du skal ikke stoppe med at amme efter 6 mdr! Du skal fortsætte ligeså længe du har lyst og dit barn gider det. Der er mange teorier omkring ting i mælken, men sundhedstyrelsen anbefaler stadig amning så længe det er muligt. Jeg ammede min datter til hun var 7 mdr og stoppede kun fordi hun ikke selv gad længere.

Anmeld

9. april 2011

DLM

men du kan sagtens amme længere de anbefaler bare man ammer fuldt ud til 6 måneder og derefter kan man trappe ned hvis man vil

Anmeld

9. april 2011

JonTri

Det er rigtigt at man mener at der lettere overføres kemikalier til barnet - selvom man lever helt øko, er det vist ik muligt at undgå. Men amning er jo ALTID at foretrække så bliv endelig ved. Dog skal barnet have anden kost også, når han bliver 6 mdr... 

Min dreng gad i mere da han var 4,5 mdr. Min veninde dog, er lige holdt med natamning ved hendes på 9mdr. Hun sov væk fra barnet. Når hun vågnede tog farmand sig af det (og mormor en enkelt nat). Det foregik let og uden gråd. Nu sover hun igennem og alle er glade

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.