Fireårig kørt over af lillesøster i bil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

927 visninger
6 svar
0 synes godt om
23. oktober 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Avisen.dk

En fireårig dreng fra Havnbjerg på Als blev onsdag eftermiddag bakket over af familiens bil og slæbt 10 meter efter den, før den gik i stå.

Føreren af bilen var hans toårige lillesøster, der under leg i bilen fik trykket på en fjernbetjening, som startede motoren på den spritnye bil.

Vagthavende ved Syd og Sønderjyllands Politi forklarer hændelsen således:

"Faderen var ved at klargøre en bil, de lige havde købt. Datteren kravler ind i bilen. Hun tager formentlig nøglen ud af tændingen og for påvirket en fjernbetjening, så bilen starter og bakker baglæns. Og herunder bliver den fireårige søn påkørt," siger han til Newspaq.

Den fireårige dreng slap med overfladiske skrammer og har det efter omstændighederne godt.

Politiet har nu tiltalt bilinspektører, der skal undersøge, hvordan det kunne lade sig gøre at starte bilen med fjernbetjeningen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2008

SaNiNa

puuuh hvor er det bare forfærdelig...

Hvordan kan det dog lade sig gøre... godt der ikke skete mere med drengen....

Anmeld

23. oktober 2008

Skovurt

Læste godt nyheden i morges - og pyha hvor er det bare skrækkeligt - men gudskelov for at der ikke skete mere end der gjorde.

Men hvad pokker sker der lige for at man kan starte bilen med en fjernbetjening... det er sgu da ikke smart hvis man har den i lommen og trykker mens bilen er tom :p - tror ikke helt jeg forstår det.

Men børn må bare i min verden aldrig være i en bil alene - og da slet ikke uden at være fastspændt (ja, dobbeltmoralsk - men jeg kang godt sætte sønnen i sin autostol, spænde ham fast, og derefter fylde bagagerummet f.eks)

Anette

Anmeld

23. oktober 2008

twinboys

Nej føj da...

Pu ha...

Majbritt

Anmeld

23. oktober 2008

Honningblomst

Tragisk....stakkels lille familie...

Anmeld

23. oktober 2008

metted

Hvad er det for et bil mærke, som selv kan starte motoren?

Anmeld

23. oktober 2008

metted

Hvad er det for et bil mærke, som selv kan starte motoren?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.