Forstand på løvehoved kanin ubgers VÆGT, 2 dage gamle !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.620 visninger
6 svar
0 synes godt om
9. april 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Nogen som ved ca vægten på løvehoved kanin unger når de er 2 dage gamle ? Har søgt og søgt på google, kan intet finde.

Hvis du evt har et skema så man kan se dag for da eller så noget? Det er mine først kanin unger nemlig,.

Håber på hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2011

PsychedeliC

Jeg jed det ikke men jeg har haft mange løvehoveder udendørs, også unger og de er meget små når de lige er født .

Er du bekymret for noget da?

Anmeld

9. april 2011

PsychedeliC skriver:

Jeg jed det ikke men jeg har haft mange løvehoveder udendørs, også unger og de er meget små når de lige er født .

Er du bekymret for noget da?

neeeejh  Meeen det er som sagt min FØRSTE gang  Og når kaniner ammer går det hurtigt har jeg læst, og kun 2 gange om dagen. der er 5 unger og den ene er større end de andre, tænker om de andre overhovedfår mælk? ved ikke hvor mange patter en kanin har, og om alle når at få spist under de kun 2 måltider ?

har man en tidsgrænse hvor man kan sige, hvis de er nået at blive  så og så gamle, så dør de ikke men overlever ?

Anmeld

9. april 2011

PsychedeliC

**PRINESSERNES STOLTE MOR** skriver:

neeeejh  Meeen det er som sagt min FØRSTE gang  Og når kaniner ammer går det hurtigt har jeg læst, og kun 2 gange om dagen. der er 5 unger og den ene er større end de andre, tænker om de andre overhovedfår mælk? ved ikke hvor mange patter en kanin har, og om alle når at få spist under de kun 2 måltider ?

har man en tidsgrænse hvor man kan sige, hvis de er nået at blive  så og så gamle, så dør de ikke men overlever ?

Bare rolig. Kaniner er hårdføre, de skal nok klare den. Moren skal nok søre for at de får det de skal have . Det kan godt være 2-3 gange om dagen ikke lyder nok men det er det og det er også vigtigt at man ikke forsturre hende imens ungerne er så små ellers slaæ man bare overlade det til moren

Anmeld

9. april 2011

Pia.

**PRINESSERNES STOLTE MOR** skriver:

Nogen som ved ca vægten på løvehoved kanin unger når de er 2 dage gamle ? Har søgt og søgt på google, kan intet finde.

Hvis du evt har et skema så man kan se dag for da eller så noget? Det er mine først kanin unger nemlig,.

Håber på hjælp

Nu er jeg jo kaninavler - dog ikke løvehoveder - men mit bud må være lige som mine dværgvædder -

Jeg vil sige på dag to skal du have unger der ligger imellem 40-45 gram...

Hvad vejer de ? har de fyldte maver og er maverne varme ?

Anmeld

9. april 2011

Uhh det er svært at sige, kroppen eller hele ungen/ungerne har fin tempertur. Men der er 1 som er næsten dobbel så stor end alle de 4 andre og er bange for den tager alt maden og bare møver sig frem så de andre ingen ting får ? Har endnu ikke SET dem få mad, ingen af de 5.

får manden vil at købe killinge modermælks erstatning, er det fint nok eller en dum ide ? Tænkte bare her i starten det var en go ide ? For de 4 andre er IKKE vokset endnu, og er små rynkne, imens den store har kæmpe mave og bare er stærk og vil frem i verden.

Anmeld

9. april 2011

Har lige fundet nye batterier til vægten og vejet dem !!

måske vi ikke har brug for mælkeerstatning alligevel ?Men vi køber det for en sikkerhedsskyld.

De er født d 7 april kl 8 opdagede jeg en kanin unge og derefter 4 mere kom ved halv 10 tiden CA..

Vægten er i rækkefølge med billederne.

Kaninunge på billede :

1 = 38 g (1 fødte, troede det blev den eneste )

2 = 38 g (helt sort, som den eneste)

3 = 39

4 = 48

5 = 61 (stor og tyk, ved hvad den vil og der er gang i den, frem,frem,frem!)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.