hvornår sagde i det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

812 visninger
10 svar
0 synes godt om
8. april 2011

Anonym trådstarter

Som sagt hvornår fortalte i de forskellige at i var gravide?? Med det samme eller skal man vente til efter de første 3 måneder??

Ja og hvad er det reglerne hedder med  hvad man må og ikke må og hvad man ikke må spise når man venter sig??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

twinny

Anonym skriver:

Som sagt hvornår fortalte i de forskellige at i var gravide?? Med det samme eller skal man vente til efter de første 3 måneder??

Ja og hvad er det reglerne hedder med  hvad man må og ikke må og hvad man ikke må spise når man venter sig??

jeg ventede til jeg havde overstået NF scanning. men det er op til dig....  Så der ikke var noget galt...

Du må ikke spise rødt kød, parmaskinke, skalddyr (med mindre det er kogt først), brie og skimmelost, rov fisk (laks, tun bøffer og mange andre), ikke drikke for meget cola eller kaffe. Kan du ikke google det?

Anmeld

8. april 2011

Anonym trådstarter

Synes det er meget uoverskueligt at søge på google og der kommer bare en masse forskellige debatter op  Herinde er folk så søde til lige at hjælpe

Anmeld

8. april 2011

Anonym trådstarter

Kofoed33 skriver:

Her er en lignede debat

https://www.baby.dk/debat/96188pi1/graviditet/offentliggoerelse-af-graviditet-.aspx

Tak for linket det er nu tjekket ud

Anmeld

8. april 2011

Kofoed.

Anonym skriver:

Synes det er meget uoverskueligt at søge på google og der kommer bare en masse forskellige debatter op  Herinde er folk så søde til lige at hjælpe

Taget fra bladet Gravid. Sig til hvis du skal bruge en udybning.

Du må:

Spise sushi, flyve, spise ost, solbade (pas på pigmentpletter), drikke 3 kopper kaffe dagligt, dyrke motion, dyrke sex , tage på.

Du må ikke:

Drikke alkohol, ryge, tømme kattebakken, male, spise tun (dog er der diskutioner om det dåse tun, du bestemmer selv have du vil), dykke, gå på slankekur, drykke hård motion.

Ellers tænkt over hvad du putter i munden og på kroppen. Tag ikke medicin uden aftale med lægen og tag kun smertestillende piller, hvis det er nødvendigt

Anmeld

8. april 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Jeg fortalte det først, da jeg var 28 uger henne Du må spise, hvad du vil - alt med måde naturligvis. Frugt og grønt er at foretrække ligesom når man ikke er gravid

Anmeld

8. april 2011

Frk.S

Der er mange der venter til efter de første 3 måneder (eller nok nærmere til efter NF-scanningen).  Men man SKAL ikke vente.

Selv fortalte vi det til nærmeste familie da jeg var 5-6 uger henne. Jeg skulle fortælle det tidligt på arbejde (i forhold til arbejdsopgaver) - derfor synes jeg også at nærmeste familie skulle vide det. Da jeg så et par uger senere havde fået sagt det på jobbet, blev det helt officielt.

Det havde selvfølgelig ikke været så sjovt, hvis det var gået galt. På den anden side er der også flere der siger, at det var en fordel at folk vidste man var gravid, så de bedre kunne sætte sig ind i, at man var ked.

Mht. hvad du må og ikke må, så fik jeg en fin lille bog ved lægen, hvor det stod fint listet op (mon ikke du kan få fat i sådan en også?).

Og så er det jo en god ide at tage folinsyre, hvis du ikke allerede gør det.

Anmeld

9. april 2011

Levi&LilysMor

Altså vi offentliggjorde det jo først selv efter nf skanningen, men nu var der en jeg kender som fandt ud af det og sendte en besked ud til de fleste vi kendte... Dumme tøs! Snakker heller ikke med hende den dag idag ...

Anmeld

9. april 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

Der er ikke noget man skal og ikke skal mht. at vente Vi fortalte familien det efter de første 5 uger, resten af verden efter tryghedsscanning i uge 7. Vi havde ikke lyst til at skjule det og følte, at skulle vi miste, så var det rart at folk vidste hvad der skete

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.