Man læser så meget om overvægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

856 visninger
10 svar
0 synes godt om
8. april 2011

Anonym trådstarter

Nu har jeg sidet og læst side op og side ned om graviditet og overvægt.

Inden jeg blev gravid vejede jeg 67kg, og jeg er 167cm høj Bmi=24.0 (Normal vægtig) Inden graviditeten.

Men nu vejer jeg 87kg! hvilket giver mig et bmi på= 31.2 (Fedme klasse 1)

kilde: Motion-online

Jeg er ca 34 uger henne i graviditeten. Jeg blev tjekket for graviditets-diabetes, og i den forbindelse fandt de ud af jeg havde for højt Kolesterol tal, og har i den forbindelse ikke spist så meget af alt det usunde.

Jeg har jo taget på pga. graviditeten, eller hvordan man siger det. Jeg har altid været normal vægtig. Føler mig ikke overvægtig nu, jo jeg har fået store lårbasser og store baller! men er det ikke at forvente til en vis grad under graviditeten?

Og så læser man jo at fedme er skyld i 50% af alle komplikationer i forbindelse med graviditet og fødsel, pga. graviditetsdiabetes, blodsukker og alt det der...

Føler mig helt som en uansvarlig gravid, der ikke passer nok på mig selv, og mit barn, selvom jeg ikke føler jeg spiser mere end før og jeg går ture i naturen hver dag, og gør noget for at holde mig aktiv, og har gjort det fra starten af min graviditet, og faktisk har jeg altid været et aktivt menneske, elsker ture i naturen...

Er det noget der skal bekymre mig? eller er det unødvendigt?

Skriver som anonym, da det ikke er noget jeg er synderlig stolt af.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

Muffinmus

når du nu læser så meget så skulle du læse det rigtige:-)

Ens BMI gælder ikke under en graviditet og man kan derfor ikke bruge tqllene ti en fis.

Så slap du nu af og snup en marsbar med god samvittighed, du fejler intet og din vægt er helt fin.

Anmeld

8. april 2011

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

når du nu læser så meget så skulle du læse det rigtige:-)

Ens BMI gælder ikke under en graviditet og man kan derfor ikke bruge tqllene ti en fis.

Så slap du nu af og snup en marsbar med god samvittighed, du fejler intet og din vægt er helt fin.

Grunden til jeg bliver bekymret er denne artikel.

Men tak for de gode ord! det beroliger mig lidt, men føler stadig at jamen jeg har jo taget meget på!

Anmeld

10. april 2011

marloutti

Anonym skriver:

Nu har jeg sidet og læst side op og side ned om graviditet og overvægt.

Inden jeg blev gravid vejede jeg 67kg, og jeg er 167cm høj Bmi=24.0 (Normal vægtig) Inden graviditeten.

Men nu vejer jeg 87kg! hvilket giver mig et bmi på= 31.2 (Fedme klasse 1)

kilde: Motion-online

Jeg er ca 34 uger henne i graviditeten. Jeg blev tjekket for graviditets-diabetes, og i den forbindelse fandt de ud af jeg havde for højt Kolesterol tal, og har i den forbindelse ikke spist så meget af alt det usunde.

Jeg har jo taget på pga. graviditeten, eller hvordan man siger det. Jeg har altid været normal vægtig. Føler mig ikke overvægtig nu, jo jeg har fået store lårbasser og store baller! men er det ikke at forvente til en vis grad under graviditeten?

Og så læser man jo at fedme er skyld i 50% af alle komplikationer i forbindelse med graviditet og fødsel, pga. graviditetsdiabetes, blodsukker og alt det der...

Føler mig helt som en uansvarlig gravid, der ikke passer nok på mig selv, og mit barn, selvom jeg ikke føler jeg spiser mere end før og jeg går ture i naturen hver dag, og gør noget for at holde mig aktiv, og har gjort det fra starten af min graviditet, og faktisk har jeg altid været et aktivt menneske, elsker ture i naturen...

Er det noget der skal bekymre mig? eller er det unødvendigt?

Skriver som anonym, da det ikke er noget jeg er synderlig stolt af.

Det gælder jo for dem, der har et højt bmi inden fødslen. Du har vist slet intet at bekymre dig om... Det er jo super, du kan være aktiv hver dag...

Anmeld

10. april 2011

Corn

Grunden til jeg bliver bekymret er denne artikel.

Men tak for de gode ord! det beroliger mig lidt, men føler stadig at jamen jeg har jo taget meget på!

Det gælder stadig for kvinder der er overvægtige inden graviditeten

Anmeld

10. april 2011

Anonym trådstarter

marloutti skriver:

Det gælder jo for dem, der har et højt bmi inden fødslen. Du har vist slet intet at bekymre dig om... Det er jo super, du kan være aktiv hver dag...

mange tak for de beroligene ord. så vil jeg ikke bekymre mig yderligere over vægten, selvom jeg synes det er lidt tarveligt at jeg har taget 20kg på  

Anmeld

10. april 2011

Anonym trådstarter

Macaab skriver:

Det gælder stadig for kvinder der er overvægtige inden graviditeten

og mit bmi var normalt inden graviditeten 

så kan jeg være en glad gravid igen, og ikke være så bekymret....

Anmeld

10. april 2011

marloutti

Anonym skriver:

mange tak for de beroligene ord. så vil jeg ikke bekymre mig yderligere over vægten, selvom jeg synes det er lidt tarveligt at jeg har taget 20kg på  

Åh, så lige jeg havde skrevet inden fødslen... Mener self inden graviditeten... sorry

Anmeld

10. april 2011

Anonym trådstarter

marloutti skriver:

Åh, så lige jeg havde skrevet inden fødslen... Mener self inden graviditeten... sorry

det var også sådan jeg læse det, altså inden graviditeten 

Anmeld

10. april 2011

marloutti

Anonym skriver:

det var også sådan jeg læse det, altså inden graviditeten 

Super...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.