Nu har jeg sidet og læst side op og side ned om graviditet og overvægt.
Inden jeg blev gravid vejede jeg 67kg, og jeg er 167cm høj Bmi=24.0 (Normal vægtig) Inden graviditeten.
Men nu vejer jeg 87kg! hvilket giver mig et bmi på= 31.2 (Fedme klasse 1)
kilde: Motion-online
Jeg er ca 34 uger henne i graviditeten. Jeg blev tjekket for graviditets-diabetes, og i den forbindelse fandt de ud af jeg havde for højt Kolesterol tal, og har i den forbindelse ikke spist så meget af alt det usunde.
Jeg har jo taget på pga. graviditeten, eller hvordan man siger det. Jeg har altid været normal vægtig. Føler mig ikke overvægtig nu, jo jeg har fået store lårbasser og store baller! men er det ikke at forvente til en vis grad under graviditeten?
Og så læser man jo at fedme er skyld i 50% af alle komplikationer i forbindelse med graviditet og fødsel, pga. graviditetsdiabetes, blodsukker og alt det der...
Føler mig helt som en uansvarlig gravid, der ikke passer nok på mig selv, og mit barn, selvom jeg ikke føler jeg spiser mere end før og jeg går ture i naturen hver dag, og gør noget for at holde mig aktiv, og har gjort det fra starten af min graviditet, og faktisk har jeg altid været et aktivt menneske, elsker ture i naturen...
Er det noget der skal bekymre mig? eller er det unødvendigt?
Skriver som anonym, da det ikke er noget jeg er synderlig stolt af.
Anmeld