Første gang i behandlingssystemet? Hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

440 visninger
8 svar
0 synes godt om
8. april 2011

Pernille84

Nu er det jo sådan at jeg har fået 3 børn på naturligvis, men vi var så uheldig at vi mistede vores datter for 11 mdr siden, og vi gik i gang med at prøve med det samme. Der er endnu ikke sket noget, og er bange for at der ikke kommer til at ske noget.

Hvordan er det med at få hjælp når man har børn i forvejen?

Min krop har taget meget skade ved min sidste fødsel, så måske det har noget med det at gøre at der intet sker, ja ved det ikke..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

Wimmie

Jeg ved ikke om reglerne er lavet om siden der kom brugerbetaling på behandlingen, men som jeg har forstået det, så kan man ikke blive behandlet på det offentlige hvis man har børn i forvejen - men man kan vel godt gennem det private...som sagt; uden at være sikker.

Anmeld

9. april 2011

smlmea

Man kan ikke få hjælp i det offentlige,hvis man har fælles børn i forvejen,men husk at udredningen stadig er gratis,hvis i får en henvisning fra jeres læge,men husk i begge skal have en.

Anmeld

9. april 2011

Pernille84

smlmea skriver:

Man kan ikke få hjælp i det offentlige,hvis man har fælles børn i forvejen,men husk at udredningen stadig er gratis,hvis i får en henvisning fra jeres læge,men husk i begge skal have en.

Er godt med på at det skal foregå i det private og man selv skal betale, men det var mere hvordan det foregik?

Anmeld

9. april 2011

Brams

Pernille84 skriver:

Nu er det jo sådan at jeg har fået 3 børn på naturligvis, men vi var så uheldig at vi mistede vores datter for 11 mdr siden, og vi gik i gang med at prøve med det samme. Der er endnu ikke sket noget, og er bange for at der ikke kommer til at ske noget.

Min krop har taget meget skade ved min sidste fødsel, så måske det har noget med det at gøre at der intet sker, ja ved det ikke..

Du kan godt få behandling selvom du har børn, men det kræver at børnene ikke er dine og din mands tilsammen. Altså I må ikke have børn sammen. Så hvis man har børn fra et tidligere forhold, kan man godt blive hjulpet i et nyt forhold.

Anmeld

9. april 2011

smlmea

I skal gå op til jers læge,og forklare jers problem,også skal lægen henvise jer (husk i begge skal have en henvisning),og så ringer i bare til den klinik inu vil bruge,og får en tid,også går alting af sig selv der fra.

Anmeld

9. april 2011

ønskebørn74

Pernille84 skriver:

Hvis dig og din nuværende mand ikke har børn sammen og han fejler noget, kan i få hjælp i det offentlige. Ellers skal i på privat klinik. Man har kun ret til det første barn i det offentlige trods egen betaling..

Anmeld

10. april 2011

nielsen80

Hej først og fremmest så er jeg virkelig ked af at høre du har mistet - det må være rigtigt svært.

Sådan som jeg forstår dit indlæg, så er du klar over at når man har børn med sin partner, så foregår fertilitets behandling udelukkende i det private. Du spørger så til gengæld om, hvordan behandlingen kommer til at forløbe(håber jeg har forstået det korrekt, ellers se bort fra resten af indlæget).

Den behandling, du kommer til at modtage, vil afhænge meget af, hvad man finder i et evt udredningsforløb. Højst sandlynligt vil du skulle starte med nogle milde hormonbehandlinger, hvor man timer ÆL. Hvis dette ikke virker vil man nok ty til insemination, hvor du vil skulle tage nogle hormoner m.m, og blive insemineret med din mands sæd. Endelig er der den mest omfattende behandling - reagensglasmetoden. Du vil kunne læse meget om de enkelte behandlinger på privatklinikkers hjemmesider.

Men som jeg skrev til at starte med, det er umuligt at sige hvilken behandling du skal modtage inden et udredningsforløb - du er tydeligvis i stand til at blíve gravid, og har været det før - hvilket i behandlingsverden er set som meget positivt.

for at der snart venter dig to streger

Anmeld

10. april 2011

Pernille84

Tak for alle jeres svar. De to levende børn vi har er fælles børn, så ved godt vi ikke kan få hjælp i det offentlige, men at vi derimod skal have hjælp i det private

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.