Håber det går godt!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.549 visninger
13 svar
0 synes godt om
8. april 2011

Christopher&Andreas

Christopher 3.5år og jeg, har i dag byttet (efter mange dages snak og hans eget valg) ALLE hans sutter ud med valgfri legetøj i BR han valgte selvfølgelig bruder rendegraveren (ønsket sig den LÆNGE!!!) aflevere sutterne til damen... Nu leger han med rendegraveren ikke snakket om sutten endnu....

Meennnnnnn.......... frygter virkelig hvordan reaktionen bliver når han skal i seng håber det går...

hvordan har i skildt jer af med sutten???? Havde jeres det meget svært?

knus og god weekend herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

Nettemor

vi hjalp for lånepige af med hendes sutter (efter aftale med moren)

og hun samlede en sine sutter og kom dem i en pose, så havde hun aftalt med min mor at hun skulle købe dem og prisen var is;-) og hun var så stolt. fik en pakke af de billige isvafler. og det var bare fedt. hun bestemte at storesøster skulle ha af dem og det var jo sejt at storesøster skulle sige tak for is til hende..

i løbet af dagen spurgt hun om sutten et par gange og hun fik afvide at hun godt måtte få dem men så skulle hun aflevere isene tilbage. og det havde hun ikke lyst til. så hun lod min mor få sutterne og der var ikke de store problemer i det

hun var forresten 2,5

Anmeld

8. april 2011

Christopher&Andreas

nettemor skriver:

vi hjalp for lånepige af med hendes sutter (efter aftale med moren)

og hun samlede en sine sutter og kom dem i en pose, så havde hun aftalt med min mor at hun skulle købe dem og prisen var is;-) og hun var så stolt. fik en pakke af de billige isvafler. og det var bare fedt. hun bestemte at storesøster skulle ha af dem og det var jo sejt at storesøster skulle sige tak for is til hende..

i løbet af dagen spurgt hun om sutten et par gange og hun fik afvide at hun godt måtte få dem men så skulle hun aflevere isene tilbage. og det havde hun ikke lyst til. så hun lod min mor få sutterne og der var ikke de store problemer i det

hun var forresten 2,5

hvor sødt ja håber vi kan gøre det samme her, altså hvis han vil have sutter så får jeg rendegraver igen

Anmeld

8. april 2011

Aves.

gitte&christopher skriver:

Christopher 3.5år og jeg, har i dag byttet (efter mange dages snak og hans eget valg) ALLE hans sutter ud med valgfri legetøj i BR han valgte selvfølgelig bruder rendegraveren (ønsket sig den LÆNGE!!!) aflevere sutterne til damen... Nu leger han med rendegraveren ikke snakket om sutten endnu....

Meennnnnnn.......... frygter virkelig hvordan reaktionen bliver når han skal i seng håber det går...

hvordan har i skildt jer af med sutten???? Havde jeres det meget svært?

knus og god weekend herfra

Mine har selv valgt den fra når de var klar til det...de har selvfølgelig også savnet den men så har jeg støttet dem og gjort hvad der måtte gøres, været længe oppe, fået slik osv, for at glemme abstinenserne...jeg gav ikek gave før efter noget tid, så jeg vidste de kunne klare det, det andte gjorde jeg en gang og det var synd.

Min den yngste smed sin sut i mandags og hans tænder er allerede rettet sig godt til.

Held og lykke med suttestop.

Anmeld

9. april 2011

JustAnotherName

Bianca kom af med sin sut kort tid efter hun var fyldt 3 år.

Det passede med at vi nærmede os december måned med
julekalender og nisse-snak og alt det der....
Så vi fortalte hende, at baby-nisserne ingen sutter havde,
og så lavede vi et brev (bare en konvolut som Bianca dekorerede på),
hvor vi lagde ALLE hendes sutter i,
og så gik vi ud og smed brevet i postkassen ...til julemanden.

Vi havde snakket med hende om det i en tid op til....
Imens bed vi mærke i, at hun i BR's julekatelog
havde forelsket sig i en blå lava-lampe.

Noget tid efter at brevet var "sendt"
(vi pillede sutterne ud af postkassen og gemte dem godt væk ......just in case - hvis nu projektet skulle være så mislykket, at vi måtte kapitulere)
- Nå, men kort tid efter, bankede det på vores dør...
Og udenfor døren stod en stor pakke med en hilsen fra julemanden,
som takkede for sutterne til baby-nisserne. Som tak gav han Bianca en gave.

Hun fik såmænd en fin blå lava-lampe
Og da hun skulle sove, så erstatede lampen sutterne.

Det skal lige tilføjes, at Bianca har en lillesøster som er 1½ år yngre,
og som stadig bruger sut. Men det har INTET problem været,
for de blev meget bevidste om, hvis sutter der var hvis.

Kun EEN eneste gang, har Bianca grædende sagt
"jeg vil ha' min suuuut",
men ellers har jeg aldrig hørt en kny om de sutter.

Lava-lampen bliver i øvrigt fortsat tændt hver aften,
når hun skal puttes.

HELD OG LYKKE!! 
Jeg håber det vil gå ligeså "smertefrit" og nemt hos Jer.

Anmeld

9. april 2011

Heidimed lea

hej søs håber det gik fint med at undvære sutten i nat

knus Heidi

Anmeld

9. april 2011

tinasmor

Håber det gik godt. Synes ikke du skal give ham sutten igen, så skal I bare på det igen snart så hellere få det gjort en gang for alle. Bare ud med dem alle, så han ikke en dag finder nogle tilfældigt. Måske spil på at nu er han en "stor" dreng. Det gik min pige meget op i (det der med at nu var hun en stor pige og det kun var baby og små vuggestue børn der brugte sut) Hun spurgte efter dem et par dage, men ellers gik det meget smertefuldt (og hun var ellers total sutte elsker

Anmeld

9. april 2011

Christopher&Andreas

JustAnotherName skriver:

Bianca kom af med sin sut kort tid efter hun var fyldt 3 år.

Det passede med at vi nærmede os december måned med
julekalender og nisse-snak og alt det der....
Så vi fortalte hende, at baby-nisserne ingen sutter havde,
og så lavede vi et brev (bare en konvolut som Bianca dekorerede på),
hvor vi lagde ALLE hendes sutter i,
og så gik vi ud og smed brevet i postkassen ...til julemanden.

Vi havde snakket med hende om det i en tid op til....
Imens bed vi mærke i, at hun i BR's julekatelog
havde forelsket sig i en blå lava-lampe.

Noget tid efter at brevet var "sendt"
(vi pillede sutterne ud af postkassen og gemte dem godt væk ......just in case - hvis nu projektet skulle være så mislykket, at vi måtte kapitulere)
- Nå, men kort tid efter, bankede det på vores dør...
Og udenfor døren stod en stor pakke med en hilsen fra julemanden,
som takkede for sutterne til baby-nisserne. Som tak gav han Bianca en gave.

Hun fik såmænd en fin blå lava-lampe
Og da hun skulle sove, så erstatede lampen sutterne.

Det skal lige tilføjes, at Bianca har en lillesøster som er 1½ år yngre,
og som stadig bruger sut. Men det har INTET problem været,
for de blev meget bevidste om, hvis sutter der var hvis.

Kun EEN eneste gang, har Bianca grædende sagt
"jeg vil ha' min suuuut",
men ellers har jeg aldrig hørt en kny om de sutter.

Lava-lampen bliver i øvrigt fortsat tændt hver aften,
når hun skal puttes.

HELD OG LYKKE!! 
Jeg håber det vil gå ligeså "smertefrit" og nemt hos Jer.

nårhh sød historie  det gik fint den 1. nat da han endelig faldte i søvn han græd en del og ville ned med rendegraver men en snak med mormor hjælper altid i dag kun hørt ham sige sut 1. her til aften.. har leget med rendegraver intenst hele dagen...

Anmeld

9. april 2011

Christopher&Andreas

tinasmor skriver:

Håber det gik godt. Synes ikke du skal give ham sutten igen, så skal I bare på det igen snart så hellere få det gjort en gang for alle. Bare ud med dem alle, så han ikke en dag finder nogle tilfældigt. Måske spil på at nu er han en "stor" dreng. Det gik min pige meget op i (det der med at nu var hun en stor pige og det kun var baby og små vuggestue børn der brugte sut) Hun spurgte efter dem et par dage, men ellers gik det meget smertefuldt (og hun var ellers total sutte elsker

det gik bedre end forventet tak for tanken har forsøgt som du med at sige han nu er stor dreng osv...

Anmeld

9. april 2011

JustAnotherName

gitte&christopher skriver:

nårhh sød historie  det gik fint den 1. nat da han endelig faldte i søvn han græd en del og ville ned med rendegraver men en snak med mormor hjælper altid i dag kun hørt ham sige sut 1. her til aften.. har leget med rendegraver intenst hele dagen...

Det var dejligt at høre. Så er det værste overstået.
I må bare trøste og holde ved, hvis han på et tidspunkt græder og savner den meget. Jeg er ret sikker på, at det nu nok skal gå nemt, når det er gået så fint indtil nu....Og snart så er det "et glemt kapitel" for ham  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.