Afvænning af flasken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

688 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. april 2011

Koen.

Lærke bliver 1 år på mandag og så er det jo ved at være tid til de flasker skal på retur

Hun får 2 flasker (3 de dage hun vågner kl. 4.00) Middag og aften. Der er kun varm sødmælk i og hun bruger dem kun som fald-i-søvn-flasker

MEN hvordan afvænner jeg hende? Altså så hun ikke havde brug for dem for hun SKRIGER og NÆGTER at sove før hun får dem, en dag holdt hun sig vågen til klokken 23 hvor jeg så overgav mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

Nemesis

her tænkte jeg det samme, da Sara blev et år, men blev enig med mig selv om at hendes natflaske måtte hun gerne beholde lidt endnu da hun ikke bruger sut overhovedet.

nu er hun 15 mdr og har selv sagt fra...hun gider den ikke mere, så nu er problemet løst.

så måske du skal trappe ned til KUN en godnat flaske lidt endnu og så kan du jo med tiden fortynde mælken så den simpelthen ikke er så attraktiv længere.

:-) Sisse

Anmeld

8. april 2011

Koen.

ladydan1 skriver:

her tænkte jeg det samme, da Sara blev et år, men blev enig med mig selv om at hendes natflaske måtte hun gerne beholde lidt endnu da hun ikke bruger sut overhovedet.

nu er hun 15 mdr og har selv sagt fra...hun gider den ikke mere, så nu er problemet løst.

så måske du skal trappe ned til KUN en godnat flaske lidt endnu og så kan du jo med tiden fortynde mælken så den simpelthen ikke er så attraktiv længere.

:-) Sisse

Tak for svar, det lyder som en god plan

Anmeld

8. april 2011

LR85

Som der allerede er forslået så fortyndede jeg det.

Normalt skulle der 5 teskefulde i, så trappede jeg en ske ned pr dag. Og så gik det faktisk ret fint derfra. Giv hende evt et ekstra lille mellemmåltid kort før hun skal i seng. Det kan jo være en halv rugbrødsmad, en banan, noget mos eller lign. SÅ er du sikker på hun ikke går sulten i seng

Anmeld

8. april 2011

Mor til L&S

Liva valgte hendes godnat aften fra selv da hun var 11 mdr.

men det jeg tænkte at jeg ville prøve og fik af råd fra min SP var:

mælk i kop eller en mild grød...

Meeen kunne godt lyde til at det blir svært når hun er SÅ glad for den...

Måske du skulle starte med at fjerne den til middag, så de ikke begge blir taget væk på én gang

Anmeld

9. april 2011

Koen.

louiseandersen85 skriver:

Som der allerede er forslået så fortyndede jeg det.

Normalt skulle der 5 teskefulde i, så trappede jeg en ske ned pr dag. Og så gik det faktisk ret fint derfra. Giv hende evt et ekstra lille mellemmåltid kort før hun skal i seng. Det kan jo være en halv rugbrødsmad, en banan, noget mos eller lign. SÅ er du sikker på hun ikke går sulten i seng

Lærke får bare alm lunet sødmælk i, men det kan jeg selvfølgelig os blande med vand Hun får altid grød inden sengtid, netop for jeg er sikker på hun er mæt

Tak for svar

Anmeld

9. april 2011

Koen.

Mor til Liva skriver:

Liva valgte hendes godnat aften fra selv da hun var 11 mdr.

men det jeg tænkte at jeg ville prøve og fik af råd fra min SP var:

mælk i kop eller en mild grød...

Meeen kunne godt lyde til at det blir svært når hun er SÅ glad for den...

Måske du skulle starte med at fjerne den til middag, så de ikke begge blir taget væk på én gang

Ih hvor dejligt hun selv sagde stop '
Lærke får altid grød inden sengetid, men vil alligevel stadig have sin flaske Men ja, tror en flaske af gangen er en god ide

Tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.