Dumme bekymringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.208 visninger
12 svar
0 synes godt om
8. april 2011

OverTheRainbow

Hej Damer

Jeg har næsten lige opdaget jeg er gravid og det var ikke spor planlagt, men sikke dejligt det nu er

Jeg er vist omkring 7. uge nu og skal til læge mandag for at bekræftet graviditeten går jeg udfra.

Jeg er ved at blive sindssyg over bekymringer over om der nu er liv etc. Jeg prøver virkelig at tænke positivt, men udsigtet til at der er lang tid til 1. jordemoderbesøg er ik ligefrem opmuntrende

Lige pt bekymrer jeg mig om at jeg ik kan mærke de såkaldte ligamentsmerter så meget mere og min tissetrang er aftaget.. Dumt, egentlig

Men Damer, jeg er vel ik den eneste med disse bekymringer vel? Man vil jo gerne ha der er et lille hjerte der allerede banker derinde.. Så har overvejet at købe en scanning i næste uge for MÅ se det hjerteblink!

Nyd dagen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

Holbæktrunten

Nej, du er ikke den eneste  Og tro mig, det bliver ikke lettere som tiden går 

Jeg er i uge 20, og skal til MD scanning på mandag.... Det er en ligeså sor pine som at vente på NF scanning og tilkøbt kønsscanning... Nu har jeg bare endnu mere fokus på den fordi jeg så gerne vil have bekræftet at knægten derinde er stor og fin, og at alt fungerer som det skal....

Men helt rolig bliver jeg nok ikke før ha er kommet ud... Og har overlevet det første stk tid - for når han kommer ud er der jo også fx vuggedød man kan obsesse over 

Senere kommer der alle mulige andre bekymringer, skole, familie, det sociale... Er jeg en god forældre? Tror sgu aldrig vi slipper for bekymringer mere 

Anmeld

8. april 2011

Holbæktrunten

Forøvrigt - stort tillykke 

Og vil da lige nævne, at fordi jeg er sådan en stor tryghedsnarkoman, har jeg købt mig en MAS babywacher (den syre, for den har fået bedst anmeldelser), så jeg har kunnet høre hjertelyd præcis når det passede mig efter uge 10-12 stk. Og det har været og ER fantastisk beroligende 

Anmeld

8. april 2011

Sophia'smor

Holbæktrunten skriver:

Forøvrigt - stort tillykke 

Og vil da lige nævne, at fordi jeg er sådan en stor tryghedsnarkoman, har jeg købt mig en MAS babywacher (den syre, for den har fået bedst anmeldelser), så jeg har kunnet høre hjertelyd præcis når det passede mig efter uge 10-12 stk. Og det har været og ER fantastisk beroligende 

hvor har du købt den henne??`og er den dyr?

Anmeld

8. april 2011

Lotus86

Tror ikke der er nogen der slipper for de bekymringer desværre, og tiden indtil nakkefoldsscanningen er ulidelig lang. Jeg købte en tryghedsscanning da jeg var i 6. uge, hvor jeg så hjerteblink, og det hjalp mig rigtig meget, selvom man aldrig kan være 100 % sikker på noget, så var det bare SÅ rart at se, at det lille hjerte slog derinde. Hvis du bor i København eller omegn, så tilbyder www.lillekbher.dk tryghedsscanninger for kun 200 kr.

Og mht. dine forsvindende symptomer, så er det helt normalt, de kommer og går hele tiden, så det skal du ikke være nervøs over

Tillykke med din lille spire

Anmeld

8. april 2011

OverTheRainbow

Lotus86 skriver:

Tror ikke der er nogen der slipper for de bekymringer desværre, og tiden indtil nakkefoldsscanningen er ulidelig lang. Jeg købte en tryghedsscanning da jeg var i 6. uge, hvor jeg så hjerteblink, og det hjalp mig rigtig meget, selvom man aldrig kan være 100 % sikker på noget, så var det bare SÅ rart at se, at det lille hjerte slog derinde. Hvis du bor i København eller omegn, så tilbyder www.lillekbher.dk tryghedsscanninger for kun 200 kr.

Og mht. dine forsvindende symptomer, så er det helt normalt, de kommer og går hele tiden, så det skal du ikke være nervøs over

Tillykke med din lille spire

Jeg bor i københavn og har researchet lidt om den lillekbher klinik

Men så vidt jeg ved er personalet "blot" mennesker med et scanningskursus dvs de er ikke sundhedsuddannet, hvilket jeg fandt liddt suspekt!

Men du har haft gode erfaringer med det? Scanner de udvendigt eller indvendigt så tidligt i graviditeten egentlig, når de skal finde hjerteblink?

Anmeld

8. april 2011

Holbæktrunten

LeaSchmidt skriver:

hvor har du købt den henne??`og er den dyr?

Mener den koster 1600 - men hvis du er heldig kan du finde den brugt... 

prøv at google MAS baby wacher 

Anmeld

8. april 2011

Lotus86

Smilo skriver:

Jeg bor i københavn og har researchet lidt om den lillekbher klinik

Men så vidt jeg ved er personalet "blot" mennesker med et scanningskursus dvs de er ikke sundhedsuddannet, hvilket jeg fandt liddt suspekt!

Men du har haft gode erfaringer med det? Scanner de udvendigt eller indvendigt så tidligt i graviditeten egentlig, når de skal finde hjerteblink?

Nej det har du så ikke helt ret i. Robert som der scanner, er meget højt uddannet netop inden for "scanningsområdet". Han er fra Sverige hvor er han også er uddannet. Han er utrolig dygtig, og meget proffesionel, jeg vil hellere scannes af ham, end af en jordemoder på sygehuset, som ikke er uddanet specifikt til at scanne, hvilket han jo er.

De scanner udvendigt, og anbefaler at man kommer fra 8. uge, men det kan godt lade sig gøre at se hjerteblink tidligere. Min veninde var derinde forrrige uge da hun var 6+ og der fandt han hjerteblink med det samme.

Anmeld

8. april 2011

OverTheRainbow

Lotus86 skriver:

Nej det har du så ikke helt ret i. Robert som der scanner, er meget højt uddannet netop inden for "scanningsområdet". Han er fra Sverige hvor er han også er uddannet. Han er utrolig dygtig, og meget proffesionel, jeg vil hellere scannes af ham, end af en jordemoder på sygehuset, som ikke er uddanet specifikt til at scanne, hvilket han jo er.

De scanner udvendigt, og anbefaler at man kommer fra 8. uge, men det kan godt lade sig gøre at se hjerteblink tidligere. Min veninde var derinde forrrige uge da hun var 6+ og der fandt han hjerteblink med det samme.

Ok.. Det lyder lovende

Ku være man sku hoppe forbi så!

Tak

Anmeld

8. april 2011

Frøken J.

Smilo skriver:

Hej Damer

Jeg har næsten lige opdaget jeg er gravid og det var ikke spor planlagt, men sikke dejligt det nu er

Jeg er vist omkring 7. uge nu og skal til læge mandag for at bekræftet graviditeten går jeg udfra.

Jeg er ved at blive sindssyg over bekymringer over om der nu er liv etc. Jeg prøver virkelig at tænke positivt, men udsigtet til at der er lang tid til 1. jordemoderbesøg er ik ligefrem opmuntrende

Lige pt bekymrer jeg mig om at jeg ik kan mærke de såkaldte ligamentsmerter så meget mere og min tissetrang er aftaget.. Dumt, egentlig

Men Damer, jeg er vel ik den eneste med disse bekymringer vel? Man vil jo gerne ha der er et lille hjerte der allerede banker derinde.. Så har overvejet at købe en scanning i næste uge for MÅ se det hjerteblink!

Nyd dagen!

Stort tillykke! Og du er IKKE den eneste. Seriøst. Jeg har været så bange, paranoid og angst for, om der nu var liv. Jeg købte en tryghedsscanning omkring uge 7 og så hjerteblink, men det forhindrede mig ikke i fortsat at være panisk, fordi der var længe til nakkefoldsscanningen og meget kunne ske inden da. Op til nakkefoldsscanningen var nogle af mine symptomer ved at aftage, og jeg var helt ude af mig selv! Jeg var sikker på at fosteret var dødt, men ikke udstødt, og jeg havde det SÅ forfærdeligt. Og så kom jeg til nakkefoldsscanningen og fandt ud af, at der var så RIGELIG liv! Den lille hoppede, dansede og spjættede og var helt perfekt, og nu fortryder jeg så bitterligt, at jeg brugte så meget energi på at være angst de første 3 måneder i stedet for at nyde det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.