kan man miste barnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

522 visninger
6 svar
0 synes godt om
7. april 2011

Anonym trådstarter

Jeg ved ikke om jeg er gravid, jeg har min ægløsning, og har haft ubeskyttet sex med min kæreste da vi gerne vil have et barn. Jeg har været en smule øm ved min læn, og også lidt i min mave. Jeg har virkelig lyst til at tage en graviditet test, men jeg kan jo ikke regne med den når jeg ikke er gået over menses. En helt anden ting er at jeg er ryger, selvf har jeg bestemt mig for at stoppe når jeg er gravid! men nu hvor jeg ikke ved det, eller ikke kan regne med en test føler jeg lidt jeg står i et dilemma, og kan jeg miste barnet hvis jeg ryger under en graviditet? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

Wimmie

Hvis du ved at du vil være gravid og du ved at du vil stoppe med at ryge når du bliver gravid, hvorfor så ikke stoppe nu? Man siger jo at den første tid efter at man har kvittet smøgerne er den værste, så hvis du ikke er gravid nu, så har du lidt tid til at kæmpe med at stoppe inden du bliver det.

Jeg ved ikke om rygning direkte kan føre til abort, men det kan skade barnet, så hvorfor tage chancen hvis du alligevel er opsat på at stoppe?

Anmeld

7. april 2011

Anonym trådstarter

jeg er igang med at stoppe, er på et rygestop kursus. men jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre, når jeg ikke kan finde ud af om jeg er gravid.

Anmeld

8. april 2011

Wimmie

Efter min mening skal du bare holde fast i at stoppe med at ryge - du kan nok snart teste om du er gravid og jeg tror umiddelbart ikke at rygning inden for de første par uger kan medføre spontan abort - naturligvis kan det ske, men det kan det jo for alle uanset om man ryger eller ej.

Så jeg synes du skal hænge i og kvitte smøgerne så hurtigt du kan - og er du ikke gravid denne gang, så kan det jo være du er helt røgfri når du endelig bliver det

Men i hvert fald sejt af dig at du vil kvitte cigaretterne, det kunne mange gravide rygere lære noget af

Anmeld

8. april 2011

Bshizzle

En ting er helt sikkert.. et barn kan altid ta skade af man ryger!!

Når du planlægger et barn.. så vil mit bedste råd osse være at stoppe med at ryge NU.
Jeg er X-ryger.. jeg smed mine smøger da jeg fandt ud af jeg var gravid...
Bare køb en faaandens masse sunde lækre ting som du kan snaske i hele dagene f.eks..
Det hjalp på mig.. ..
Samt havde jeg graviditets-kvalme de første mange uger.. så det holdt mig indefor.. ergo.. jeg havde ingen tanker om at gå udenfor og få en smøg.

Pøj Pøj med projekt-baby  

Anmeld

8. april 2011

Rockertand

Jeg ved ikke om jeg er gravid, jeg har min ægløsning, og har haft ubeskyttet sex med min kæreste da vi gerne vil have et barn. Jeg har været en smule øm ved min læn, og også lidt i min mave. Jeg har virkelig lyst til at tage en graviditet test, men jeg kan jo ikke regne med den når jeg ikke er gået over menses. En helt anden ting er at jeg er ryger, selvf har jeg bestemt mig for at stoppe når jeg er gravid! men nu hvor jeg ikke ved det, eller ikke kan regne med en test føler jeg lidt jeg står i et dilemma, og kan jeg miste barnet hvis jeg ryger under en graviditet? 

Der er flere ting i det (nu skriver jeg ud fra, at du ikke er gravid, det ved du jo reelt ikke endnu):

Det er bevist, at det er sværere for rygere at blive gravide.

Det er bevist, at rygere får mindre børn - fostrenes udvikling tager altså skade af rygningen.

Hvis du ser en mor, der ryger en cigaret, mens man skanner barnet, så kan du se, hvordan det påvirker barnets hjerterytme og bevægelser, det er faktisk ikke særligt rart at se på.

Jeg håber, at du vil tage situationen alvorligt og stoppe øjeblikkeligt, hvis du får en positiv test, det er en voldsom påvirkning at give et lille foster.

Held og lykke med det.

Anmeld

9. april 2011

Nessie

Hvis du gerne vil være gravid, så stop med det samme.

Og ja, det er sværerere at blive gravid nå rdu ryger, og du skal også tænke på, at der kan gå op til et halvt år, inden giftstofferne er ude af kroppen.

Og ikke bare at det lille foster kan få det lidt svært i maven, det kan rent faktsik også påvirke dets evne til selv at få børn.

Lidt at tænke over, og jeg håber at du får smidt smøgerne

Jeg stoppede selv med at ryge inden vi gik i gang med at prøve at få barn, og det var da ikke så sjovt de første par uger, men så gik det over  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.