grød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

625 visninger
14 svar
0 synes godt om
7. april 2011

mortilnoahogmelina

HEj .

Nogen af jer der har nogen gode opskrifter på grød ?
Så ville jeg være meget intrasseret i at få dem

Min søn bliver 4 måneder om 3 uger og jeg kunne godt tænke mig at lave hjemmelavede ting .

NOgen som kan hjælpe ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

afrobabies

Pernille08 skriver:

HEj .

Min søn bliver 4 måneder om 3 uger og jeg kunne godt tænke mig at lave hjemmelavede ting .

NOgen som kan hjælpe ?

Hvis du køber hirseflager, rismel eller lignende, så står der som regel en opskrift bagpå posen Såkan man putte noget frugtmos i grøden, f-eks en banan, så der kommer noget fedtstof, det er jo ikke så godt med smør til de helt små

Anmeld

8. april 2011

sne190810

victoria2008 skriver:

Hvis du køber hirseflager, rismel eller lignende, så står der som regel en opskrift bagpå posen Såkan man putte noget frugtmos i grøden, f-eks en banan, så der kommer noget fedtstof, det er jo ikke så godt med smør til de helt små

Hvorfor er det ikke sundt med smør?

Anmeld

8. april 2011

sne190810

Pernille08 skriver:

HEj .

NOgen som kan hjælpe ?

Men til topic ..

https://www.baby.dk/debat/59182pi1/boern-13-aar/foerste-groed--gode-opskrifter-soeges-.aspx

http://www.sst.dk/publ/Publ2010/CFF/Boern/MadSpaedboernSmaaboern2010.pdf

Der er mange flere, hvis du bare lige prøver Google funktionen, oppe i højre hjørne

Anmeld

8. april 2011

FamilenStorm

sne190810 skriver:

I Bogen " Mad til spædbørn og småbørn - fra skemad til familiemad" fra Sundhedsstyrrelsen skriver de:

Fedtstof i grød og mos

Hjemmelavet grød og mos skal tilsættes 1 tsk fedtstof pr. portion. For at sikre at maden indeholder energi nok, anbefales det i det første leveår:

- At tilsætte en teskefuld smør (uden salt), olie eller plantemargarine pr. portion hjemmelavet grød og grønsagsmos.

Hvornår skal der ikke tilsættes fedtstof:

Der skal ikke tilsættes fedtstof til:

- Grød lavet udelukkende på modermælkserstatning eller modermælk

- Industrielt fremstillede grødprodukter og børnemad på glas.

Der er rigtig mange gode opskrifter i denne bog.. Den kan bestilles på nettet eller købes på apoteket.. En anden god bog som er på tilbud i Bilka i denne uge mener jeg til 65 kr er "Sund mad til din baby 0-3 år"

Anmeld

8. april 2011

sne190810

Heidibh skriver:

I Bogen " Mad til spædbørn og småbørn - fra skemad til familiemad" fra Sundhedsstyrrelsen skriver de:

Fedtstof i grød og mos

Hjemmelavet grød og mos skal tilsættes 1 tsk fedtstof pr. portion. For at sikre at maden indeholder energi nok, anbefales det i det første leveår:

- At tilsætte en teskefuld smør (uden salt), olie eller plantemargarine pr. portion hjemmelavet grød og grønsagsmos.

Hvornår skal der ikke tilsættes fedtstof:

Der skal ikke tilsættes fedtstof til:

- Grød lavet udelukkende på modermælkserstatning eller modermælk

- Industrielt fremstillede grødprodukter og børnemad på glas.

Der er rigtig mange gode opskrifter i denne bog.. Den kan bestilles på nettet eller købes på apoteket.. En anden god bog som er på tilbud i Bilka i denne uge mener jeg til 65 kr er "Sund mad til din baby 0-3 år"

Jamen  Jeg ved skam godt at fedtstof er anbefalet. Jeg spurgte NETOP hvorfor hun mente at fedtstof, i dette sammenhæng smør, IKKE var godt. Det har hun nemlig skrevet  Jeg har nemlig altid fået afvide at der skal en klat smør/olie i deres mad.

Jeg har ganske udemærket styr på mad til min datter, men ellers rigtig mange tak for hjælpen

Anmeld

8. april 2011

FamilenStorm

sne190810 skriver:

Jamen  Jeg ved skam godt at fedtstof er anbefalet. Jeg spurgte NETOP hvorfor hun mente at fedtstof, i dette sammenhæng smør, IKKE var godt. Det har hun nemlig skrevet  Jeg har nemlig altid fået afvide at der skal en klat smør/olie i deres mad.

Jeg har ganske udemærket styr på mad til min datter, men ellers rigtig mange tak for hjælpen

Var egentlig også til hende jeg ville skrive det til i starten, indtil jeg kom til at læse under Hvornår der ikke skulle fedtstof i maden.. og det var når det var lavet på modermælkserstatning... 

Så tænker at der går hun jo nok ud fra at det er i og med at dit barn er 4 mdr og ikke må få sødmælk endnu..

Men ellers var det da så lidt.. hehe

Anmeld

8. april 2011

FamilenStorm

Heidibh skriver:

Var egentlig også til hende jeg ville skrive det til i starten, indtil jeg kom til at læse under Hvornår der ikke skulle fedtstof i maden.. og det var når det var lavet på modermælkserstatning... 

Så tænker at der går hun jo nok ud fra at det er i og med at dit barn er 4 mdr og ikke må få sødmælk endnu..

Men ellers var det da så lidt.. hehe

Hov kom lige til at veklse dig med med TS.. hehe.. Sorry... 

Anmeld

8. april 2011

sne190810

Heidibh skriver:

Hov kom lige til at veklse dig med med TS.. hehe.. Sorry... 

Haha, det er helt i orden

Anmeld

8. april 2011

afrobabies

sne190810 skriver:

Det var netop pga. salt, som der er i meget smør

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.