Hvor privat er facebook for dig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

910 visninger
11 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. april 2011

Anonym trådstarter

Jeg har lige haft en mindre diskussion med manden min.

Han er blevet venner på fjæsen med 4 personer. Både mænd og kvinder.

Det er måske ikke så underligt, men det der undrer mig er at han ikke rigtig kender dem. Han er på et kedeligt kurus om personlig udvikling og startede i sidste uge. Personerne er derfor nogle han i realiteten ikke kender og heller ikke snakker videre med efter kurset!

Det er noget underligt noget at blive venner med dem på fjæsen. Det er for mig privat og min profil er indstillet sådan at kun venner kan kigge. Venners venner kan ikke, så de kan ikke se min profil, men vi har nogenlunde de samme billeder og det bryder jeg mig ikke om, at de kan se. Vores børn f.eks..

Jeg har ikke 500 venner derinde og det er kun folk jeg er tæt på.

Hvcad tænker i om det her??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

Aves.

Anonym skriver:

Jeg har lige haft en mindre diskussion med manden min.

Han er blevet venner på fjæsen med 4 personer. Både mænd og kvinder.

Det er måske ikke så underligt, men det der undrer mig er at han ikke rigtig kender dem. Han er på et kedeligt kurus om personlig udvikling og startede i sidste uge. Personerne er derfor nogle han i realiteten ikke kender og heller ikke snakker videre med efter kurset!

Det er noget underligt noget at blive venner med dem på fjæsen. Det er for mig privat og min profil er indstillet sådan at kun venner kan kigge. Venners venner kan ikke, så de kan ikke se min profil, men vi har nogenlunde de samme billeder og det bryder jeg mig ikke om, at de kan se. Vores børn f.eks..

Hvcad tænker i om det her??

Jeg tænker at der er mange forskellige måder at bruge det forum på.. og det ene er jo ikke mere rigtigt end det andet.

Og dig og din mand repræsenterer meget godt de to ydergrupper...

Anmeld

7. april 2011

kamtok

Alle dem jeg er venner med er nogen jeg personligt kender og har haft en eller anden form for "forhold" til. Jeg synes det er tosset at være venner med 700 mennesker man ikke kender, hvis man udstiller sig selv fra en meget privat side derinde. Men det er jo bare min mening, min mand har en del venner som han ikke rigtig kender, men bare har mødt eller kender nogen der kender.

Anmeld

7. april 2011

signe.

jeg tænker " godt jeg og min kæreste ikke er på facebook, så slipper vi for alt det der"

slet ikke ondt ment så kan desværre ikke hjælpe dig, men har da også nogle venenr som er venenr med alle mulige som er venner med en vens ven.. altså sådan helt ude, hvor man virkelig ikek kender hinanden.. HVIS jeg havde en profil ville jeg oprette den som dig - kun have de venner man kender, som i rigtig kender, og ikke dele alt for meget privat med ukendte...

Anmeld

7. april 2011

Kofoed.

Jeg har det på samme måde, selv nogen af dem jeg snakker med i daglig dagen, er jeg ikke engang venner med.

Alle kan se mit profilbilled og fødselsdag, ikke år, og eller er det også kun mine nogen og 80 venner der kan se det.

Anmeld

7. april 2011

eElak

Jeg har noget i omegnen af 250 venner på fjæs... 

Jeg har nørdet lidt megt inde i privatindstillingerne så der er forskellige tilgange for forskellige venner.. 

Jeg er både venner med folk fra min folkeskole, efterskole, tidl jobs og uddannelser. Derudover så er jeg venner med nogle fra et andet barnesite og så er der mine venner som ikke passer ind i div. kategorier...

Derudover så idet at jeg er single, og er lettere aktiv på datingsites, så bliver jeg venner med de fyre som KUNNE være potentiale (altså ikke alle og enhver).. Men sjovt nok er der flere kvinder fra den ene af siderne på den liste end mænd.. (og nej jeg er ikke til piger, klikker bare godt med dem). 

Det er kun mine tætte venner som har adgang til alle oplysninger og billeder... 
Dem som jeg har kendt engang, har ikke adgang til alle billeder eller mine statusser/væg samt kun har få oplysninger.

De mennesker fra datingsiden jeg snakkede om - de har kun adgang til få informationer og så nogle fotoalbums hvor det KUN er mig.. altså ikke ferier med Xen eller mapperne med billeder af min søn.

Så der er stor forskel på vennerne.. og nogle af dem er pga netværk, imens andre.. tja.. for sjov vel... I dunno..  

Med det sagt - det kan være at din mand har sat dem på vennelisten pga et ønske om at udbygge netværket.. ?? altså i arbejdssammenhæng... 

Anmeld

7. april 2011

Kamulla

jeg har 400 nogle venner derinde.. men de alle kender jeg på en eller anden måde.. har gået på 3 folkeskoler.. arbejdet på natklub hvor mange venner stammer fra.. og så dem jeg har gået på skole med gennem tiden efter folkeskolen.. og ja har kontakt med dem hver i sær.. bare ikke hver dag self... men jeg accepterer ikke venneanmodninger for folk jeg ikke kender eller snakker med.. og rydder jævnligt ud på vennelisten

Anmeld

7. april 2011

Anonym trådstarter

Vi plejer at se ens på det og har nogenlunde samme antal venner, derfor det undrede mig meget

Anmeld

7. april 2011

Kindfed

Det er for mig privat og min profil er indstillet sådan at kun venner kan kigge.

Min er meget privat. Jeg har nogle få derinde, som jeg ikke ville kalde 'venner' i virkeligheden, fx en kollega og min brors onkel, men de inviterede mig, og jeg ville ikke være bekendt at ignorere dem. Til gengæld kan de så ikke se mine statusser eller billeder.

Og så tillader jeg mig endda at blive grovirriteret, hvis en gammel bekendt har lukket sin profil for ikke-venner, så jeg ikke kan snage

Anmeld

7. april 2011

Anonym trådstarter

Kindfed skriver:

Min er meget privat. Jeg har nogle få derinde, som jeg ikke ville kalde 'venner' i virkeligheden, fx en kollega og min brors onkel, men de inviterede mig, og jeg ville ikke være bekendt at ignorere dem. Til gengæld kan de så ikke se mine statusser eller billeder.

Og så tillader jeg mig endda at blive grovirriteret, hvis en gammel bekendt har lukket sin profil for ikke-venner, så jeg ikke kan snage

haha det kender jeg godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.