navlestrengen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2011

Anonym trådstarter

Tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

Majbriteriksen

Anonym skriver:

Hej

jeg sad lige og læste rundt på nettet og faldt over en gammel artikel hvor der står at man IKKE skal tag armene strakt  over hoved da navlestrengen ka sætte sig og barnets hals. er det en skrøne eller ?

jeg strejker tit armene op for at ku nå ting på øverste hylde osv

Jeg fik afvide af en gammel dame som jeg kom hos, da jeg arbejdede i hjemmesygeplejen (var gravid med den ældste) at jeg ikke måtte hænge gardiner op, for så strakte man armene og baby fik navlestrengen om halsen.

Anmeld

7. april 2011

SussieThyssen

LOOOL...sikke da noget sludder
Armene og navlestrengen har intet med hinanden at gøre

Anmeld

7. april 2011

Frk.S

Det har jeg aldrig hørt om før - det må da være en røver.

Det håber jeg, for ellers ville jeg da være ret hæmmet. Når man kun er godt 1,60 høj så er det jo jævnligt nødvendigt at strække sig efter noget.

Jeg tror man skal passe på med at tage alt det til sig som man kan læse sig til at man ikke må, for så må man INGENTING. Hvis man bare lytter til råd fra sin JM og læge, burde det vel være godt nok.

Anmeld

7. april 2011

Pige2009

Anonym skriver:

hehe

Det er ikke til at finde hoved og hale i det hele. Med lidt sund fornuft, overlever man sagtens en graviditet

Anmeld

8. april 2011

Pige2009

Baby-støv skriver:

hahah... nej ligge i sengen, spise vitamin piller, grød og vand....

Man skulle tro gravide kvinder skulle dø med alt det man ikk må...

Nemlig. SÅ hvis man agerer med sin sunde fornuft, går det nok altsammen

Anmeld

10. april 2011

marloutti

Jeg fik i fulde alvor at vide at jeg skulle passe på med at arbejde for meget med armene over hovedet(er bygningsmaler) da det er alt for anstrengende og påvirker maven i en vis grad. Kunne da også mærke, jeg fik ret ondt inde i maven, hvis jeg havde gjort det for meget. Men er kun 1.57 høj, så jo ret umuligt at nå noget som helst uden at løfte armene.

Min søster er frisør og de har deres produkter stående ret højt oppe, som hun jo strakte sig efter mange gange om dagen. Og hendes søn havde navlestrengen to gange rundt om halsen. Hun fik at vide det var pga stræk, og det synes jeg er tarveligt at sige til hende, for hun har jo haft super dårlig samvittighed over at det er hendes skyld, han nær var blevet kvalt under fødslen.

Det gir jo ingen mening at fordi man strækker armene, så "trækker" man i navlesnoren og vikler den om barnets hals!! Det må være en gammel skrøne...

Anmeld

10. april 2011

Zibi_84

Lyder som om at det eneste rigtig er at ligge vandret igennem hele gvraviditeten.... Det bliver dælme nogle lange 9 mdr. Tror self. også det er mere en skrøne! Bortset fra det, så har jeg haft en samtale med min jordmore ang. Navlestrengen. Hun sagde at 50% af alle børn, bliver som regl født med navlestrengen rundt om halsen.  Og i mange tilfælde kan barnet i maven godt vikle sig ind i navlestrengen, eller få den om halsen. Men det behøver slet ikke være faretruende, da den er naturen har lavet den som en meget gummi agtig membran, der nemt kan glide af igen. Ellers sagde hun er der skal MEGET til før at den strammer tilstrækkeligt nok, til at skade barnet. Har selv været lidt nervøs for det nemlig. Men gudskelov reder Naturen bod på mange ting

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.