Hvordan straffer i jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2011

Brams

Straffer ikke min datter 

Hun er godt nok også kun 18 mdr., men jeg har ingen planer om at sætte hende i time-out som tingene ser ud lige nu (man skal jo aldrig sige aldrig vel)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

Shibby

Mor til prinsessen :-) skriver:

nanny 911

Mit barn er kun 5 måneder så hun får ikke time out hehe... Men jeg synes det virker til at være en god måde at barnet lige får en time out..... Ser det ikke som en straf som sådan.....

Men det kommer an på hvordan min datter er når hun vokser op... om jeg har behov for at indføre en timeout

Det er jo ikke til at vide hvordan hun bliver som større datter eller hvordan du udvikler dig som mor Men de programmer kan klart anbefales. Ville ønske jeg havde siddet mig ned og set dem noget før! Men bedre sent end aldrig

Anmeld

7. april 2011

SussieThyssen

Shibby skriver:

Sidder og ser et barnepigeprogram på kanal5.. Det var fra det program jeg fik fiffet om at sidde barnet på en stol og kigge ind i væggen-det kaldes timeout  

Timeout virker faktisk..Elsker det program

Hvad gør i?

Jeg har altid brugt timeout til mine, man kaldte det bare ikke dengang.
Mine er kommet til afsvaling enten i gangen, på deres værelse eller i et andet lokale..og hvis vi har været flere voksne, så har en af de andre måske taget trolden og er gået afsides, så barnet hurtigt lærer, at den form for opførsel eller adfærd ikke er acceptabel.
Decieret straf har jeg aldrig brugt til mine, det synes jeg er ret så uacceptabelt.
Jeg har brugt indeordning et par gange til de to store, hvis de i 5-6 års alderen ikke har kunnet overholde aftaler/tider, men ellers har der aldrig været noget af den slags.
De er blevet opdraget med "frihed uder ansvar" alt efter alder, og jeg har meget sjældent sagt nej, sådan så hvis der endelig er blevet sagt nej, så har de fået en begrundelse og, så har den ikke været længere.

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. april 2011

Shibby

Brams skriver:

Straffer ikke min datter 

Hun er godt nok også kun 18 mdr., men jeg har ingen planer om at sætte hende i time-out som tingene ser ud lige nu ( man skal jo aldrig sige aldrig vel)

Det vil jeg give dig ret i  Tror det er ret begrænset hvad man kan pejle et barn på den alder til..?

Anmeld

7. april 2011

MaliksMor

ingen straf herhjemme

malik er også kun 11 måneder..

Anmeld

7. april 2011

Mor til prinsessen :-)

Shibby skriver:

Det er jo ikke til at vide hvordan hun bliver som større datter eller hvordan du udvikler dig som mor Men de programmer kan klart anbefales. Ville ønske jeg havde siddet mig ned og set dem noget før! Men bedre sent end aldrig

jeg har set dem igennem længere tid..... er uddannet pædagog, og har altid interesseret mig for børneopdragelse..... Elsker selv de programmer, men synes også det er foirfærdeligt at se at nogle børn kommer SÅ langt ud..... Godt der bliver gjort noget ved det

Anmeld

7. april 2011

Bshizzle

Shibby skriver:

Vil han så tale med jer når han er kølet ned igen? Altså fortælle hvorfor han gjorde som han gjorde og at han så forstår at hvis han gør det igen så ryger han ind på værelset igen?

Jeg bruger ikke værelset som straf område, er raj for at drengene så begynder at hade deres værelse. Derfor syntes jeg det med timeout på stolen var genialt

Delebørn har det sværrest..Kender det alt for godt. Hvad der er tilladt ved far er ikke hos mor og omvendt. Det er forvirrene for dem at skulel indstille sig på forskellige reglsæt,men jeg er sikker på at de forstår det når de bliver ældre!

Ja, han vil gerne snakke om hvorfor han blev sur eller ked af det.

Han ligger somregl i hans seng til han er kølet ned.. ( ikke noget vi siger han SKAL ).
Men så sætter vi os ned og snakker om hvorfor han blev gal på os eller ked..
fortæller ham så at vi ikke skal være kede af det, for det er jo ikke sjovt at gå og være ked af det.. eller bare gal over nogle ting.
Så hellere snakke om det.

Timeout på en stol i et hjørne eller bare et sted i huset udover hans værelse.. gider han slet ikke.
Han blir bare mere gal og går fra stolen.

Så bare hvis han selv syntes han kan køle ned ved at ligge i hans seng 2 - 5 min.. så er det fint med os.

Anmeld

7. april 2011

Mumto3

Jeg straffer slet ikke vores børn. De har alderen 3år, 5 år og 7 år og det er helt unødvendigt at staffe dem!!! -men jeg kan se på nogle af deres legekammerater at de er vant til at blive straffet. Når de leger og M ikke kan få mine børn til at gøre det han gerne vil have dem til så tyr han nemlig til straf. Hvis ikke du gør... Så gør jeg..... Eller han kan finde på at sige. Skal jeg blive meget sur på dig? Hva? Skal jeg det???

Det er jo en rigtig dårlig måde at lære sine børn at omgås andre mennesker på!!! Tænk hvis børnene begyndte at sætte hinanden i skammekrogen til en 'time-out' for det er den måde de har lært af deres forældre at det er sådan man løser konflikter på...suk siger jeg bare!!!!

Anmeld

7. april 2011

Mi

Vi brugte, at de kom på værelset eller et andet rum hvis de virkelig var hysteriske eller ikke ville høre efter. Vi har brugt det fra to års alderen (dog lukkede vi ikke døren og de kom bare ud når de ville). I nogle perioder brugte vi det meget i andre lidt. Nu er pigerne 7 år, og det er godt nok lang tid siden, at det har være nødvendig med en timeout.

Anmeld

7. april 2011

Shibby

En seng,en stol.. Hvad end der virker Vi plejer altid først at tale med dem når vi kan se og mærke på dem at de er modtagelige. Kan være svært at trænge igennem til en vred 5-6 årig   Men efter 10 minutter plejer det somregl at være muligt,herefter er det efterfulgt af tristhed over at de ikke hørte efter. Man kan se de skammer sig bagefter og prøver at gøre det godt igen ved at opføre sigsom engle..i 15 min eller noget i den dur and here we go again 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.