I forhold til fartgrænsen (som jeg for noget tid siden lavede en tråd om), så synes jeg ikke det er okay at køre hurtigere end tilladt - med eller uden børn i egen bil. Andre bilister har jo børn i deres bil... Hvad hvis der sker en ulykke pga farten, og der sker noget med de andres børn? Eller de mister deres forælder? Eller dine egne børn mister deres mor/far..? Fartgrænsen er der af en årsag, og det handler jo for pokker om liv og lemmer. Det er muligt at der nogen steder burde være en højere fartgrænse, men så længe den ikke er der, så bør man overholde den fartgrænse der er. Synes jeg, ihvertfald.
I forhold til hvad vi signalere til vores børn, så forsøger jeg, så vidt muligt, at signalere at man hverken lyver eller stjæler - og at man overholder reglerne. For hvis jeg viser min søn at jeg ikke overholder reglerne, hvorfor skulle han så gøre det. Så ville det jo ikke være underligt, hvis han begyndte ikke at overholde husets regler osv.
Nu skal det ikke lyde som om jeg er totalt 'hellig', for der er da ting der kan smutte, jeg er altså kun et menneske
Hvad med spil og film? Overholder I aldersgrænsen? Og hvad med downloads af forskellige ting?
Anmeld