Lovgivning og regler er bare vejledende...eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

434 visninger
9 svar
0 synes godt om
7. april 2011

Aves.

sådan kan det nogle gange lyde når jeg læser nogle tråde herinde...tror da jeg vil snuppe den vinkel på det og så bare tage hastighedsbegrænsningen som vejledende...

Hvad mener I...er det ok ikke at overholde de regler og love der er, hvis nu man synes de er ligegyldige, latterlige, ikke så vigtige og hvis alle andre alligevel også gør noget forkert...og så tænker jeg på hvad I/vi/de lærer deres børn ved det....?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

1977

Profilbillede for 1977

Regler og lovgivning er til for at blive overholdt! De er der for en grund. Derfor kører jeg ikke for stærkt, modtager eller laver ikke sort arbejde, stjæler eller laver enden form for kriminalitet.

At andre ikke overholder dem er som udgangspunkt deres eget problem, og jeg har ikke spor ondt af dem hvis de bliver snuppet!!!

"If you can't do the time - don't do the crime"

Anmeld

7. april 2011

Aves.

Jeanne skriver:

Regler og lovgivning er til for at blive overholdt! De er der for en grund. Derfor kører jeg ikke for stærkt, modtager eller laver ikke sort arbejde, stjæler eller laver enden form for kriminalitet.

At andre ikke overholder dem er som udgangspunkt deres eget problem, og jeg har ikke spor ondt af dem hvis de bliver snuppet!!!

Anmeld

7. april 2011

Hansen97

Eva. skriver:

sådan kan det nogle gange lyde når jeg læser nogle tråde herinde...tror da jeg vil snuppe den vinkel på det og så bare tage hastighedsbegrænsningen som vejledende...

Hvad mener I...er det ok ikke at overholde de regler og love der er, hvis nu man synes de er ligegyldige, latterlige, ikke så vigtige og hvis alle andre alligevel også gør noget forkert...og så tænker jeg på hvad I/vi/de lærer deres børn ved det....?

Hmmm... jeg overholder de fleste regler ... hastigheden på landevejen er nogen gange lidt for høj, men absolut ALDRIG i byen... men det er vist også min eneste "last"...

Men ja, jeg syntes for mange udviser ligegyldighed med love og regler og syntes faktisk det er forkasteligt...

Anita

Anmeld

7. april 2011

otlitrom

Jeanne skriver:

Så simpelt kan det siges!

Anmeld

7. april 2011

misspippi

Jeanne skriver:

Det er SÅ præcist

Anmeld

7. april 2011

Corn

Selvom jeg må indrømme, at rammer jeg motorvejen eller landevej, så får den lidt mere end den må

Men IKKE med børn i bilen... Min mand har samlet rigelige mængder af mennesker op efter trafikuheld...

Anmeld

7. april 2011

ekzunz

Jeg gradbøjer nok nogle ting så de passer mig bedre. Det er fx. hastighedsgrænser, jeg kører af og til i en bil jeg ikke har kørekort til, og jeg ville med glæde få udført sort arbejde (hvis jeg da bare kendte nogle der gjorde det)

Men jeg stjæler selvfølgelig ikke, jeg spænder mine børn fast i bilen, jeg snyder ikke i skat eller med offentlige ydelser, jeg sms'er ikke når jeg kører bil osv osv.

Som udgangspunkt sørger jeg for at signalere til mine børn at jeg overholder reglerne. Det kan selvfølgelig være svært hvis jeg kører for stærkt, men det sker meget sjældent hvis jeg har børn i bilen. Vi overholder også Facebooks regel om at man skal være 13 år netop for at signalere at man ikke kan gradbøje alting, men at der er regler som man bliver nødt til at overholde.

Det lyder selvfølgelig enormt dobbeltmoralsk, men fordi jeg er ufin i kanten på nogle områder, ønsker jeg ikke at mine børn skal vokse op med opfattelsen af at det er normalen. De skal selv have lov til at danne deres egne meninger når de bliver gamle nok.

Giver det overhovedet mening??

Anmeld

7. april 2011

tinasmor

Znuzke skriver:

Jeg gradbøjer nok nogle ting så de passer mig bedre. Det er fx. hastighedsgrænser, jeg kører af og til i en bil jeg ikke har kørekort til, og jeg ville med glæde få udført sort arbejde (hvis jeg da bare kendte nogle der gjorde det)

Men jeg stjæler selvfølgelig ikke, jeg spænder mine børn fast i bilen, jeg snyder ikke i skat eller med offentlige ydelser, jeg sms'er ikke når jeg kører bil osv osv.

Som udgangspunkt sørger jeg for at signalere til mine børn at jeg overholder reglerne. Det kan selvfølgelig være svært hvis jeg kører for stærkt, men det sker meget sjældent hvis jeg har børn i bilen. Vi overholder også Facebooks regel om at man skal være 13 år netop for at signalere at man ikke kan gradbøje alting, men at der er regler som man bliver nødt til at overholde.

Det lyder selvfølgelig enormt dobbeltmoralsk, men fordi jeg er ufin i kanten på nogle områder, ønsker jeg ikke at mine børn skal vokse op med opfattelsen af at det er normalen. De skal selv have lov til at danne deres egne meninger når de bliver gamle nok.

Giver det overhovedet mening??

Det gør det.

Anmeld

7. april 2011

Louisiana

I forhold til fartgrænsen (som jeg for noget tid siden lavede en tråd om), så synes jeg ikke det er okay at køre hurtigere end tilladt - med eller uden børn i egen bil. Andre bilister har jo børn i deres bil... Hvad hvis der sker en ulykke pga farten, og der sker noget med de andres børn? Eller de mister deres forælder? Eller dine egne børn mister deres mor/far..? Fartgrænsen er der af en årsag, og det handler jo for pokker om liv og lemmer. Det er muligt at der nogen steder burde være en højere fartgrænse, men så længe den ikke er der, så bør man overholde den fartgrænse der er. Synes jeg, ihvertfald.

I forhold til hvad vi signalere til vores børn, så forsøger jeg, så vidt muligt, at signalere at man hverken lyver eller stjæler - og at man overholder reglerne. For hvis jeg viser min søn at jeg ikke overholder reglerne, hvorfor skulle han så gøre det. Så ville det jo ikke være underligt, hvis han begyndte ikke at overholde husets regler osv.

Nu skal det ikke lyde som om jeg er totalt 'hellig', for der er da ting der kan smutte, jeg er altså kun et menneske  

Hvad med spil og film? Overholder I aldersgrænsen? Og hvad med downloads af forskellige ting?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.