mht hvor mange der viste det, så vidste en stor del af vores omgangskreds at vi var i behandling. Jeg fortalte dog ikke noget til nogen på arb. overhoved. Der ville jeg gerne være fri for at forholde mig til det med at være ufrivillig barnløs og bare være "mig". Men vores venner viste det, og det har jeg altid set som noget postivt.
Ved vores første fortalte vi det da jeg var ca 9 uger henne. Jeg ville gerne have første scanning (det tidlige scanning) overstået plus så et par uger mere.
Anden gang fortalte vi det efter 3 måneder. Desværre mistede vi barnet senere så da jeg igen blev gravid gik der lang tid inden vi fortalte det videre. Dvs vores forældre fortalte vi det vist i uge 15 men vennerne (dem som ikke havde set mig for så havde de måske luret det) fortalte vi det først efter MD scanning.
Men første gang fortalte vi det som sagt ikke så lang tid efter testen, men det FØLTES som helt vildt lang tid (havde testet 4 dage før tid) så lidt over en måned synes jeg var rigtig lang tid at holde det for os selv (specielt overfor min mor) fordi man er jo bare så glad for at det endelig er lykkes.
Når du er i behandling får du jo den tidlige scanning, og mit råd til dig er i hvertfald lige at vente til den er overstået med at fortælle det til for mange. Efter du har set hjertelyd til den scanning, er risikoen nemlig kun 5-10 procent at noget går galt senere, og så kan man måske mere nyde at fortælle det til alle.
HÅber snart det lykkes for jer. 
Anmeld