Hvordan kommer jeg igang med at spise igen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.560 visninger
10 svar
0 synes godt om
6. april 2011

An&Jo

Jeg har haft en meget stresset periode lige nu, og jeg har lagt syg med diverse sygdomme, deriblandt halsbetændelse, og har derfor ikke kunnet spise i snart en uge.. Jeg har levet af praktisk talt ingenting og har tabt mig knap 7 kg.. Jeg kan godt tåle at tabe mig, men ikke på den her måde, for det hele er endt med svedeture og svimmelhed osv på grund af underernæring og væskemangel..

Jeg har haft en spiseforstyrrelse før som gjorde mig til skind og ben, og ønsker ikke at dette skal ske igen..

Men jeg kan ikke komme igang med at spise igen.. Jeg får kvalme af mad, og kan ikke spise meget af gangen.. Hvordan får jeg vendt om på det her?? Vil ikke ende som en pind igen og ønsker virkelig at spise, men jeg kan bare ikke..

Mvh en meget frustreret mor, der føler hun ikke kan være der for sin søn..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

kamtok

Din stakkel, håber at du er ved at komme dig mht. sygdommen..

Mit eneste råd må være at spise bitte små portioner lige nu, og så måske flere gange om dagen end normalt.. Efterhånden som din mave vænner sig til at få mad igen, så kan du øge portionerne lidt af gangen, for så til sidst at spise alm. portioner det antal gange du nu normalt spiser.

Har du været på penicillin? - I så fald kan det være at du skal starte med at få noget yoghurt, så du kan få maven i gang først..

God bedring

Anmeld

6. april 2011

An&Jo

kamtok skriver:

Din stakkel, håber at du er ved at komme dig mht. sygdommen..

Mit eneste råd må være at spise bitte små portioner lige nu, og så måske flere gange om dagen end normalt.. Efterhånden som din mave vænner sig til at få mad igen, så kan du øge portionerne lidt af gangen, for så til sidst at spise alm. portioner det antal gange du nu normalt spiser.

Har du været på penicillin? - I så fald kan det være at du skal starte med at få noget yoghurt, så du kan få maven i gang først..

God bedring

Jeg tror jeg er på vej væk fra sygdom igen, men jeg har en meget stresset periode lige nu, og er bange for at mit immunforsvar er blevet rimelig svækket.. Jeg er stadig på penicillin og spiser youghurt fordi det er det eneste jeg har kunnet få igennem halsen uden alt for megen smerte.. :/

Men må forsøge med at spise mindre portioner flere gange om dagen..

tak for råd..

Anmeld

6. april 2011

Mother-love

mortilj skriver:

Jeg har haft en meget stresset periode lige nu, og jeg har lagt syg med diverse sygdomme, deriblandt halsbetændelse, og har derfor ikke kunnet spise i snart en uge.. Jeg har levet af praktisk talt ingenting og har tabt mig knap 7 kg.. Jeg kan godt tåle at tabe mig, men ikke på den her måde, for det hele er endt med svedeture og svimmelhed osv på grund af underernæring og væskemangel..

Jeg har haft en spiseforstyrrelse før som gjorde mig til skind og ben, og ønsker ikke at dette skal ske igen..

Men jeg kan ikke komme igang med at spise igen.. Jeg får kvalme af mad, og kan ikke spise meget af gangen.. Hvordan får jeg vendt om på det her?? Vil ikke ende som en pind igen og ønsker virkelig at spise, men jeg kan bare ikke..

hej suppe og æble juice skulle være ret godt. havde selv en gang hvor jeg ikke rigtig havde spist i 14 dage.. og så spiste jeg suppe og drak meget æblejuice og vups så kom det ret hurtigt... af suppe kan du bare vælge det alm. hønse eller oksekødssuppe fra mou med kød og melboller i, hvis du ikke selv vil lave det....

held og lykke

Anmeld

6. april 2011

An&Jo

michelledam skriver:

hej suppe og æble juice skulle være ret godt. havde selv en gang hvor jeg ikke rigtig havde spist i 14 dage.. og så spiste jeg suppe og drak meget æblejuice og vups så kom det ret hurtigt... af suppe kan du bare vælge det alm. hønse eller oksekødssuppe fra mou med kød og melboller i, hvis du ikke selv vil lave det....

held og lykke

god ide med suppe og juice.. det er jo væske, og næring på samme tid, så skal jeg ikke kæmpe for at få begge dele ned..

tusind tak for svar..

Anmeld

6. april 2011

Mother-love

mortilj skriver:

god ide med suppe og juice.. det er jo væske, og næring på samme tid, så skal jeg ikke kæmpe for at få begge dele ned..

tusind tak for svar..

det var så lidt... og det udvider nemlig også mavesækken og efter en dag eller to så får du ikke den der voldsom kvalme af at spise...

Anmeld

6. april 2011

An&Jo

michelledam skriver:

det var så lidt... og det udvider nemlig også mavesækken og efter en dag eller to så får du ikke den der voldsom kvalme af at spise...

uha ja, ville elske at komme af med den der kvalme og grimme madlede.. Jeg ved jo ligesom hvad det kan gøre ved min krop hvis jeg ikke får mad, og det er altså ikke noget jeg vil ud i igen..

Anmeld

6. april 2011

kamtok

mortilj skriver:

Jeg tror jeg er på vej væk fra sygdom igen, men jeg har en meget stresset periode lige nu, og er bange for at mit immunforsvar er blevet rimelig svækket.. Jeg er stadig på penicillin og spiser youghurt fordi det er det eneste jeg har kunnet få igennem halsen uden alt for megen smerte.. :/

Men må forsøge med at spise mindre portioner flere gange om dagen..

tak for råd..

Det er super godt at du får noget yoghurt.. Det hjælper til at holde maven i balance.

Anmeld

6. april 2011

An&Jo

kamtok skriver:

Det er super godt at du får noget yoghurt.. Det hjælper til at holde maven i balance.

ja, det sagde lægen også at jeg skulle..

Anmeld

7. april 2011

Bshizzle

Hvor kan jeg bare godt følge dig.. ..

Jeg har selv været samme tur igennem..
Da jeg var yngre havde jeg osse en spiseforstyrrelse, og jeg tabte mig rigtig hurtigt.

Her for et par uger siden blev jeg akut indlagt på sygehuset med ekstrem mavesmerte i siden samt opkast.
Jeg lå indlagt 1 weekend, hvor ingen desværre kunne fortæller mig hvad der var galt ( spør lige om jeg var nervøs for den lille spir i maven.. men ingen tjekkede den..
.... )

... Men hele den weekend og selv 4 dage efter jeg kom hjem kunne jeg ikke tåle synet af mad.. Jeg blev så dårlig af at se nogle bare spiste..
Ergo.. jeg spiste intet.. og drak meget lidt.

Efter de 4 dage hjemme KÆMPEDE jeg mig til at spise.. drak masser af vand, spiste Fuldkorns kiks, ris, pasta mm..
Bare det at få noget Base i maven lettede.. men kvalmen var der.

Men bare kæmp mod.. og spis meget små potioner.. og gerne så tit du kan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.