kan jeg mon finde ud af at sy

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.010 visninger
6 svar
0 synes godt om
22. oktober 2008

SaNiNa

Har overvejet at nu når jeg er blevet sygemeldt kunne jeg jo godt prøve om jeg ikke kunne sy en baby dyne og noget sengetøj det kan da ikke være så svært, har ikke syet siden jeg fik i folkeskolen og der gik det ikke lige frem så godt...

Men nu skal det prøves af, er der nogen af jer som har prøvet at sy en dyne og har nogle gode idér til hvor dan jeg kunne gøre...

Sanne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2008

ekzunz

Vil du sy den sådan helt fra bunden og selv putter fjer i og alt???
Eller vil du købe en voksendyne og sy den om til 2 juniordyner?
Det sidste kan jeg finde ud af, men det første.....så er jeg imponeret....

Rikke - autodidakt sy-mongol...

Anmeld

22. oktober 2008

Skovurt

Sanne skriver:

Har overvejet at nu når jeg er blevet sygemeldt kunne jeg jo godt prøve om jeg ikke kunne sy en baby dyne og noget sengetøj det kan da ikke være så svært, har ikke syet siden jeg fik i folkeskolen og der gik det ikke lige frem så godt...

Men nu skal det prøves af, er der nogen af jer som har prøvet at sy en dyne og har nogle gode idér til hvor dan jeg kunne gøre...

Sanne

Held og lykke med projektet 45.png

Jeg overvejede også at sy babydyne dengang jeg ventede mig - altså ud af en voksen dyne; men fandt så ud af der ikke var meget at spare, og så gik idéen lidt af det for mig 76.gif

Jeg har ikke selv prøvet endnu (fordi jeg mangler at finde lækkert - og ikke for dyrt - stof) at sy sengetøj, men nej - det kan da ikke være så svært 45.png

Anette

Anmeld

22. oktober 2008

SaNiNa

ja det er jo lige det jeg skal finde ud af, det er stadig kun i tanke nivo (staves) men det ville helt sikkert være lettes at lave det af en voksen dyne...

Anmeld

22. oktober 2008

Christinahr

Jeg havde samme tanke som dig. Har altid haft problemer med min symaskine og har aldrig fået lavet noget færdugt.

For to uger siden købte jeg en ny symaskine på symaskine.dk - en demomodel til under 2000. Nu syer ejg på livet løs. Jeg kan slet ikke lade være.

Du starter bare med nogle nemme ting og nemme opskrifter. Jeg har syet tullebukser, pudebetræker og lign. Det er nemt nok...

JEg fandt ud af at det vigtigste er en symaskine der ikke er bøvl med, for det tager modet fra en :-)

Anmeld

22. oktober 2008

Skovurt

Christinahr skriver:

Jeg havde samme tanke som dig. Har altid haft problemer med min symaskine og har aldrig fået lavet noget færdugt.

For to uger siden købte jeg en ny symaskine på symaskine.dk - en demomodel til under 2000. Nu syer ejg på livet løs. Jeg kan slet ikke lade være.

Du starter bare med nogle nemme ting og nemme opskrifter. Jeg har syet tullebukser, pudebetræker og lign. Det er nemt nok...

JEg fandt ud af at det vigtigste er en symaskine der ikke er bøvl med, for det tager modet fra en :-)

For mig er det mønstrene der giver kuller - jeg købte "børnetøj du selv kan sy 0-4 år" og ville rigtig igang - men jeg kan simpelthen bare ikke finde ud af at få tegnet mønstrene rigtigt op

Anette
- som også har en okay symaskine

Anmeld

22. oktober 2008

Christinahr

Chrautwald skriver:

For mig er det mønstrene der giver kuller - jeg købte "børnetøj du selv kan sy 0-4 år" og ville rigtig igang - men jeg kan simpelthen bare ikke finde ud af at få tegnet mønstrene rigtigt op

Anette
- som også har en okay symaskine

Hmm, den har jeg ikke hørt om. Jeg har købt meedom og meedom´s bog børnetøj 0-3 år og synes den var lidt kringlet at komme igang med, men nu det begynder at hjælpe.

Ellers kan man bruge den dyre løsning til man kommer igang at købe mønstre i f.eks. stof og stil. De har nogle meget nemme nogen og da det er efter str er møsntret klippet ud, det skal bare hæftes på stoffet og klippes efter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.