Overvejer et karriereskift.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.446 visninger
7 svar
0 synes godt om
6. april 2011

Faith

Som nogen måske ved er jeg uddannet sygeplejerske, og har i 4 år arbejdet på en hjerteafdeling før jeg skiftede over til onkologi (kræft). Men jeg trænger til at prøve noget nyt.

Overvejer meget at blive ambulanceredder....

Nogen der ved noget om den uddannelse? Optagelseskrav og hvad uddannelsen består af osv.

Vh. Mia.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

Majbriteriksen

smillaluna skriver:

Som nogen måske ved er jeg uddannet sygeplejerske, og har i 4 år arbejdet på en hjerteafdeling før jeg skiftede over til onkologi (kræft). Men jeg trænger til at prøve noget nyt.

Overvejer meget at blive ambulanceredder....

Nogen der ved noget om den uddannelse? Optagelseskrav og hvad uddannelsen består af osv.

Vh. Mia.

Uhh, det vil jeg også. Det kunne være det fedeste job. Og du har jo en stor fordel ved at du i forvejen er inden for sundhedsvæsnet. Jeg har talt lidt med nogle falckreddere, og de siger at man skal søge nu (i forhold til alder, gik lige ind og lurede på din profil) Jeg fik afvide at falck gerne vil have kvinder ind, så de giver lidt på alderskontoen.

Anmeld

6. april 2011

Mi

Min søster er ambulanceredder. Det er et spændende job, desværre er jeg ikke høj nok. Jeg kender ikke adgangskravene nærmere, men ved at rigtig mange søger. Min søster kom først ind anden eller tredje gang hun var til optagelsesprøve.

www.stjerneleg.dk

Anmeld

6. april 2011

Faith

Majbriteriksen skriver:

Uhh, det vil jeg også. Det kunne være det fedeste job. Og du har jo en stor fordel ved at du i forvejen er inden for sundhedsvæsnet. Jeg har talt lidt med nogle falckreddere, og de siger at man skal søge nu (i forhold til alder, gik lige ind og lurede på din profil) Jeg fik afvide at falck gerne vil have kvinder ind, så de giver lidt på alderskontoen.

Øj er det rigtigt???? Uha tror sku jeg tager chancen. Hvis ikke man forsøger finder man jo aldrig ud af om det kan lade sig gøre eller ej.

Anmeld

6. april 2011

Faith

MarianneSonne skriver:

Min søster er ambulanceredder. Det er et spændende job, desværre er jeg ikke høj nok. Jeg kender ikke adgangskravene nærmere, men ved at rigtig mange søger. Min søster kom først ind anden eller tredje gang hun var til optagelsesprøve.

www.stjerneleg.dk

Ok... Jeg tror skisme jeg vil undersøge det nærmere. Man er nødt til at tage nogle chancer her i livet. Og jeg blir snart 30

Anmeld

6. april 2011

Mi

smillaluna skriver:

Ok... Jeg tror skisme jeg vil undersøge det nærmere. Man er nødt til at tage nogle chancer her i livet. Og jeg blir snart 30

30 er ingen alder  

Hvis ikke det var fordi jeg er for lille, så tog jeg også den uddannelse. Min søster har døgnvagt, så hun arbejder fx mandag fra kl 07 til tirsdag kl 07, og så har hun fri tirsdag og onsdag. Torsdag døgnvagt igen og så videre. Det virker som en god ordning, hvis ellers manden kan finde sig i at være alene med børn og hus hver tredje dag. Det lyder ikke til at være helt så dramatisk som man skulle tro, men det kommer nok også an på om man er redder midt i københavn eller i et mindre samfund.

Men go for it!!! Det er for ærgeligt at sidde på plejehjemmet og ærge sig over alt det man ikke gjorde!!!

Anmeld

6. april 2011

Tvebakken

Min mand er redder - jeg har dog aldrig hørt noget om et højdekrav?

Mon det afhænger af, hvilket firma, man søger ind i?!

Jeg kan da prøve at spørge ham, når han kommer hjem - han er på arbejde nu. Han kom i øvrigt først ind, da han var 32 (mener jeg - det var i hvert fald noget i den stil) - men havde på daværende tidspunkt stået i jobbank i 3 år - hvor han *HAVDE været til samtale, og var blevet optaget "når der var plads".

Viste sig så, at han selv skulle blive ved med at holde gang i dem, før der skete noget..

/Julie

Anmeld

6. april 2011

Faith

MarianneSonne skriver:

30 er ingen alder  

Hvis ikke det var fordi jeg er for lille, så tog jeg også den uddannelse. Min søster har døgnvagt, så hun arbejder fx mandag fra kl 07 til tirsdag kl 07, og så har hun fri tirsdag og onsdag. Torsdag døgnvagt igen og så videre. Det virker som en god ordning, hvis ellers manden kan finde sig i at være alene med børn og hus hver tredje dag. Det lyder ikke til at være helt så dramatisk som man skulle tro, men det kommer nok også an på om man er redder midt i københavn eller i et mindre samfund.

Men go for it!!! Det er for ærgeligt at sidde på plejehjemmet og ærge sig over alt det man ikke gjorde!!!

Ja det er jo så lige det.... Om man kan få det til at fungere i familien. Min mand arbejder 7 dage af 12 timer pr dag og så han han fri 7 dage derefter og så forfra. Men det er jo bla. sådan noget jeg skal undersøge. Skal jo da først optages.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.