Jeg har en datter på fem, der er så meget i trodsalderen... Hver dag har sine kampe og det ville slide mit tastatur i stykker, hvis jeg skulle fortælle om bare halvdelen af hendes meriter den sidste måned...
Men í aften har hun alligevel overgået sig selv...
Vi var på besøg hos nogen, og da det trak ud, sagde jeg på vej hjem i bilen, at det der med at lave aftensmad, det nåede vi ikke. Så vi ramte vores lokale pizzaria på vejen og tog mad med hjem. De har så den (u)vane at de giver børnene en slikkepind, hvis de er med inde og hente mad. Det er da vældigt sødt, men helt ærligt syntes jeg ikke der skal hældes slik i børn lige før de skal spise aftensmad. Jeg sagde så¨til emma, at hun ikke skulle spise slikkepinden med det samme, men kunne gemme den til efter maden. Det passede hende ikke, men det var bare sådan det skulle være, sagde jeg. Hvorefter hun sad i bilen og listede papiret af og prøvesmagte den alligevel. SÅ konfiskerede jeg slikkepinden og sagde til hende, at hun kunne få den i morgen efter skole. Hvorefter hun blev så arrig, at hun lige skulle slå ud efter sin papfar da han gik forbi. Så røg den unge dame på timeout med fynd og klem, det vil sige ned på sit værelse. Og der sad hun så og hylede i fem minutter, hvorefter hun blev stille lidt. (det burde så have vækket mine alarmklokker) Nå, men hun kom så af egen kraft og sagde undskyld, og idyllen kunne sænke sig sammen med madroen... Jotak... - Ved I hvad hun så havde lavet?? Hun havde da siddet og dekoreret gulvtæppet med en lilla tus. Og da jeg opdager det her før, siger hun af egen fri vilje, at det da var fordi hun var sur!!!
Så nu har hun brugt en halv time på at vaske gulvtæppet ned med sæbespåner, og jeg har sagt til hende, at hvis det ikke har taget det, så får hun selv lov at betale en tæpperens af sin sparegris.... Hun går utroligt meget op i sine lommepenge, så det brød hun sig ikke meget om... 
Den slags hævnaktioner ligger desværre til familien, når vi bliver sure i den alder, kan udmærket huske en lignende episode fra mig selv af... Men hold da ferie, jeg blev gal i hovedet... Lille djævel.... 
Anmeld