arggghhhh... jeg flår håret af hende... !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

832 visninger
3 svar
0 synes godt om
6. april 2011

celkt

Jeg har en datter på fem, der er så meget i trodsalderen... Hver dag har sine kampe og det ville slide mit tastatur i stykker, hvis jeg skulle fortælle om bare halvdelen af hendes meriter den sidste måned...

Men í aften har hun alligevel overgået sig selv...

Vi var på besøg hos nogen, og da det trak ud, sagde jeg på vej hjem i bilen, at det der med at lave aftensmad, det nåede vi ikke. Så vi ramte vores lokale pizzaria på vejen og tog mad med hjem. De har så den (u)vane at de giver børnene en slikkepind, hvis de er med inde og hente mad. Det er da vældigt sødt, men helt ærligt syntes jeg ikke der skal hældes slik i børn lige før de skal spise aftensmad. Jeg sagde så¨til emma, at hun ikke skulle spise slikkepinden med det samme, men kunne gemme den til efter maden. Det passede hende ikke, men det var bare sådan det skulle være, sagde jeg. Hvorefter hun sad i bilen og listede papiret af og prøvesmagte den alligevel. SÅ konfiskerede jeg slikkepinden og sagde til hende, at hun kunne få den i morgen efter skole. Hvorefter hun blev så arrig, at hun lige skulle slå ud efter sin papfar da han gik forbi. Så røg den unge dame på timeout med fynd og klem, det vil sige ned på sit værelse. Og der sad hun så og hylede i fem minutter, hvorefter hun blev stille lidt. (det burde så have vækket mine alarmklokker) Nå, men hun kom så af egen kraft og sagde undskyld, og idyllen kunne sænke sig sammen med madroen... Jotak... - Ved I hvad hun så havde lavet?? Hun havde da siddet og dekoreret gulvtæppet med en lilla tus. Og da jeg opdager det her før, siger hun af egen fri vilje, at det da var fordi hun var sur!!!

Så nu har hun brugt en halv time på at vaske gulvtæppet ned med sæbespåner, og jeg har sagt til hende, at hvis det ikke har taget det, så får hun selv lov at betale en tæpperens af sin sparegris.... Hun går utroligt meget op i sine lommepenge, så det brød hun sig ikke meget om...

Den slags hævnaktioner ligger desværre til familien, når vi bliver sure i den alder, kan udmærket huske en lignende episode fra mig selv af... Men hold da ferie, jeg blev gal i hovedet... Lille djævel....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

Bshizzle

Uuuh... sådan nogle ture har jeg osse med min dreng på 5 år..
Han er generelt sådan en charmetrold og Utrolig hjælpsom her hjemme.
( Jeg går med piskelsmæl og samtidig gravid.. så kan ikke bare rejse mig fra f.eks en sofa tusinde gange og hurtigt..)

Men han er begyndt at trodse mig utrolig meget efter jeg er gravid, for så kan jeg ikke gå og løfte på ham eller holde ham når han er gal..
Og det har han jo fundet ud af.. så når jeg nogle gange henter ham i børnehaven så vil han jo ikke altid hjem.. og han syntes det er sjovt at jeg ikke bare løfter ham og tager han med ud i bilen  

En anden gang jeg kan huske hvor jeg blev rigtig gal, var da jeg havde min svigerindes pige, svigermor og min dreng med på Mc D.
Han gemte sig inde i lege-rummet i sådan en labyrint og NÆGTEDE at komme ud og svarede mig igen og grinede.. ..
Han viste jeg ikke kunne komme ind til ham.. men han havde ikke lige regnet med at min svigermor  smed skoene og røg ind og tog ham med ud.
Så var det pludselig ikke så sjovt..

Men han er SÅÅ meget i trodsalderen, at det er kæresten her hjemme som må ta de sure ture..

.. Men ork ja.. tegne på sofaen.. nægte at lade computeren være.. skræmme hunden som er nervøs og kun 8 mdr..
kaste med legetøj..
.. der er så mange ting han kan gøre når man ikke lige er i nærheden.  

Vi må da håbe de vokser fra det.. og blir klogere

Anmeld

7. april 2011

<3

Så et program med en hjerneforsker - ikke hende skandale enen - der sagde at før skolealderen var børn så impulsstyret stadigvæk at de ikke kan nære sig, så en anden gang så var det måske bedre at mor eller papfar holdte slikpinden for hende så hun ikke blev unødigt fristet

Men jo de er opfindsomme de små og lige så skønne lige så irriterende er de Lige som de skal være

Anmeld

7. april 2011

Lillefe

Ja tænk ved i hvad jeg havde en af min datters veninde på besøg en dag hun var så fræk at hun påstod hårdnakket hun i hvert fald ikke havde ryddet noget bestemt ud som jeg bedte dem begge rydde op, og havde set hende lege med det  så hun stod og løj mig direkte i hovedet.. så sagde jeg til hende at herhjemme hjalp vi hinanden med at rydde op så stod hun og grinede af mig  (jeg var rystet tænk at grine af en andens forældre!)så blev jeg mega sur og sagde på en meget hård og pæn måde at det kunne godt være hun syntes at hun kunne opføre sig sådan hjemme (for min datter havde fortalt det) men herhjemme fik hun ikke lov, og hvis hun ikke hjalp med at rydde op så kunne hun ikke komme og lege med min datter en anden gang. Så kan jeg lov jer for hun fik travlt med at rydde op!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.