Feriepenge..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.402 visninger
10 svar
0 synes godt om
6. april 2011

Laulund87

Jeg har søgt herinde, men syntes ikke jeg kunne finde et konkret svar

Jeg har været sygemeldt i over et år nu og får sygedagpenge af kommunen. Jeg kunne så hæve feriepenge for 3 uger, uden det gik ud over sygedagpengene, sidste gang.

Nu har jeg fået feriekort på resten af pengene. Kan jeg så også hæve  dem uden der bliver trukket?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

pussepige

Laulund87 skriver:

Jeg har søgt herinde, men syntes ikke jeg kunne finde et konkret svar

Jeg har været sygemeldt i over et år nu og får sygedagpenge af kommunen. Jeg kunne så hæve feriepenge for 3 uger, uden det gik ud over sygedagpengene, sidste gang.

Nu har jeg fået feriekort på resten af pengene. Kan jeg så også hæve  dem uden der bliver trukket?

Ja det kan du...

Anmeld

6. april 2011

Laulund87

pussepige skriver:

Ja det kan du...

Tak for svar! Det var da en glædelig overraskelse

Anmeld

6. april 2011

henh01

Men hvis du nu skal tilbage på arbejde i dette ferieår (maj 11 - maj 12) så skal du jo gemme til din reelle ferie

Anmeld

6. april 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Når man er sygemeldt er man ferieforhindret. Og hvis man er ferieforhindret i hovedparten af sin ferie kan man få feriepenge udbetalt (altså feriepenge optjent i job, ikke feriedagpenge optjent på alm. dagpenge, barselsdagpenge eller sygedagpenge).

Jeg mener, at du kan få op til 15 feriedage udbetalt, hvis du er ferieforhindret frem til 1./30. september, og resten hvis man er yderligere ferieforhindret frem til 1. maj - men er ikke helt sikker på skæringsdatoerne, og de specifikke krav til perioder.

Jeg tænker, at du måske først kan få dem udbetalt til september, hvis du ikke er sikker på at være sygemeldt, på dagpenge, indtil da, men du er jo ferieforhindret, så pt. skulle det kunne lade sig gøre.

Ellers kan du ringe til ydelseskontoret på kommunen eller dit forhenværende lønkontor, der står for fremsendelsen af feriekortet.

Anmeld

6. april 2011

Laulund87

henh01 skriver:

Men hvis du nu skal tilbage på arbejde i dette ferieår (maj 11 - maj 12) så skal du jo gemme til din reelle ferie

Jeg er langtidssygemeldt og har lige fået forlængelse med 36 uger, mens jeg søger førtidspension, så jeg har ikke noget at gemme dem til

Men tak fordi du gør opmærksom på det

Anmeld

6. april 2011

Laulund87

cmks2007 skriver:

Når man er sygemeldt er man ferieforhindret. Og hvis man er ferieforhindret i hovedparten af sin ferie kan man få feriepenge udbetalt (altså feriepenge optjent i job, ikke feriedagpenge optjent på alm. dagpenge, barselsdagpenge eller sygedagpenge).

Jeg mener, at du kan få op til 15 feriedage udbetalt, hvis du er ferieforhindret frem til 1./30. september, og resten hvis man er yderligere ferieforhindret frem til 1. maj - men er ikke helt sikker på skæringsdatoerne, og de specifikke krav til perioder.

Jeg tænker, at du måske først kan få dem udbetalt til september, hvis du ikke er sikker på at være sygemeldt, på dagpenge, indtil da, men du er jo ferieforhindret, så pt. skulle det kunne lade sig gøre.

Ellers kan du ringe til ydelseskontoret på kommunen eller dit forhenværende lønkontor, der står for fremsendelsen af feriekortet.

Der står i brevet at jeg har feriepenge til brug i ferieåret, som slutter den 30. april 2011.

Jeg skal søge dem inden den 30. september, ellers mister jeg dem.

Jeg er sygemeldt de næste 36 uger, mindst

Anmeld

6. april 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør

Hvis du har feriepenge, der skal bruges i indeværende ferieår - altså INDEN 1. maj, så burde der ikke være nogen problemer. Tænker at du måske har fået de 15 dage man kan, hvis man er ferieforhindret frem til september i første omgang, og nu har du så mulighed for at få resten, fordi det har vist sig at du har været ferieforhindret i resten af tiden.

Ville helt klart forhøre mig hos både kommunen og dit forhenværende lønkontor.

Anmeld

6. april 2011

Laulund87

cmks2007 skriver:

Hvis du har feriepenge, der skal bruges i indeværende ferieår - altså INDEN 1. maj, så burde der ikke være nogen problemer. Tænker at du måske har fået de 15 dage man kan, hvis man er ferieforhindret frem til september i første omgang, og nu har du så mulighed for at få resten, fordi det har vist sig at du har været ferieforhindret i resten af tiden.

Ville helt klart forhøre mig hos både kommunen og dit forhenværende lønkontor.

Det er i hvert fald sådan jeg forstår det..

Det prøver jeg lige i morgen, tak for hjælpen!

Anmeld

6. april 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør

Det var så lidt - altid rart med lidt ekstra penge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.