Meget herfra ;-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2011

Bondepigen

Metchen skriver:

Jeg er også ret optimistisk omkring det hele. Niels kan ikke forstå at jeg ikke brokker mig mere over at jeg kaster op osv, men jeg kender jo ikke til at være gravid på nogen anden måde, så det er jo bare sådan det er. Og man kan vænne sig til meget.

Vi har i hvert fald masser af kærlighed og brugt tøj allerede, og mon ikke der nok skal komme nogle bleer og noget mad ind i billedet. 

Ja, det har jeg hørt før, at man kan vænne sig til meget. Min niece kastede op under hele graviditeten og endte på sygehuset med drop et par gange, fordi hun blev dehydreret... Men sørg for at drikke rigeligt ( det gør du sikkert allerede), og pas på tænderne med al det kasten op.

Man skal nogle gange mindes om, at børn altså ikke behøver alverden... Det skal du ikke, men det skulle jeg. Og da min ældste bror blev født sov han i en skuffe (som altså var taget ud af kommoden) hihi. Mine forældre havde på det tidspunkt ikke plads til en vugge.. Det er så osse 60 år siden, men alligevel. Og en anden ældre dame jeg kender, hendes søn sov i en kasse...

Børn i dag er alt for forkælede, min egen datter inklusiv..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

Barbamama

Metchen skriver:

Jeg kan også godt selv se det komiske i situationen, når det hele er kommet lidt på afstand. Lige når man sidder i det tænker man bare "narjjj, hvor er jeg klam, og hvor er det her egentlig grænseoverskridende", men når jeg så kommer hjem og fortæller det til Niels, så kan vi ikke lade være med at grine lidt af klamme mig.

Både Niller og jeg er så heldige at vores familier har en del ting, såsom tøj, senge osv som vi kan få, og så har vi fået penge til en barnevogn, så det er jo super. Resten af tingene kommer løbende, så vi fordeler udgifterne ud over et par måneder.

Det lyder som en god plan! Og ja en eller anden dag kan du grine af det.

Anmeld

6. april 2011

ooo

Bondepigen skriver:

Ja, det har jeg hørt før, at man kan vænne sig til meget. Min niece kastede op under hele graviditeten og endte på sygehuset med drop et par gange, fordi hun blev dehydreret... Men sørg for at drikke rigeligt ( det gør du sikkert allerede), og pas på tænderne med al det kasten op.

Man skal nogle gange mindes om, at børn altså ikke behøver alverden... Det skal du ikke, men det skulle jeg. Og da min ældste bror blev født sov han i en skuffe (som altså var taget ud af kommoden) hihi. Mine forældre havde på det tidspunkt ikke plads til en vugge.. Det er så osse 60 år siden, men alligevel. Og en anden ældre dame jeg kender, hendes søn sov i en kasse...

Børn i dag er alt for forkælede, min egen datter inklusiv..

Hvor er det vildt at din bror startede ud med at sove i en skuffe."Hvor er babyen? Nårh ham, han ligger i kommoden, i skuffe nummer tre".

Anmeld

6. april 2011

Klumpe-dumpe

Metchen skriver:

Ladies, så er det på høje tide med en lille opdatering herfra. Men vær klar på, at det er YDERST spændende læsning, og at det ikke er for børn og svage sjæle...eller sådan noget...

Jeg har først og fremmest fået en sygemelding frem til barslen. Det går slet ikke godt med det der brækkeri, så lægen var så sød at sige, at hun mente jeg bare skulle gå hjemme og slappe lidt af. Den besked fik jeg efter at hun havde set mig ørle 4 gange inde hos hende, på knap 10 min. Tror faktisk at hun var lidt imponeret. Eller var hun mon bare frastødt. Det vides ikke.

Så nu trisser jeg rundt her på Amager, og laver ikke dagens gode gerning. Det er meget mærkeligt, når jeg nu har arbejdet siden jeg var 12-13 år, og så lige pludselig ikke have noget at skulle. Ligeledes er det økonomisk hårdt, har ikke haft nogen indtægt siden december, så det er...spændende at se hvor lang tid jeg kan klare det. Skal nu ikke brokke mig, for det er egentlig ikke så slemt. Der skal bare lige tænkes over hvad pengene bruges på, og det er nok også meget sundt.

Så udover at mødes med mine dejlige veninder, og være sammen med Niller, så bliver tiden brugt på at glæde sig til baby. MAven vokser i sindssyg fart, og jeg kan nu mærke og se baby uden på maven. Niller har også mærket baby, og det har gjort det hele mere virkeligt for os begge. Jeg synger og snakker med baby (sikrer mig lige at der ikke er nogen i nærheden, de må jo tro jeg er småskør), og får nogle møf og spark igen. Det er helt fantastisk, og noget man kan blive helt afhængig af.

Niller og jeg har også været ude og købe de første babyting. Det blev til en puslehynde, et babybadekar og en indsats til det, og nogle stofbleer. Var totalt lost i Babysam, og mistede helt gejsten da jeg så en anden gravid med hendes forældre og et gigantisk spejlreflekskamera notere alt ned hun skulle bruge, samtidig med at den kastrerede far tussede rundt i hælene på dem og tog billeder af alt de pegede på. Følte mig meget utjekket, sådan at dukke op i Babysam uden en lang liste over hvad baby skal bruge. Er stadig helt væk, og kan ikke komme på noget baby skal bruge andet end et puslebord og tøj...Der må da være mere, ik???

Jeg er stadig den faste gæst på Hvidovre hospital. Er der gennemsnitlig to gange om ugen, så jeg får noget for mine skattekroner. Har nu endegyldigt fået konstanteret gaviditetssukkersyge, og det er nu altså lidt træls og omfattende. Jeg er normalt en kæmpe sukkergris, så at høre, at jeg ikke engang må drikke mælk eller spise mere end 1-2 styks frugt om dagen pga sukkerindholdet i det (vidste ikke at der var sukker i mælk???) var lidt vildt. Men so far er det okay, og har stadig ikke taget på, men i stedet tabt mig en tre-fire kilo siden jeg blev gravid. Føler mig MEGET slank...hvis man kan det med kæmpe vom.

Nå, det var lige en lang opremsning af hvad der sker her hos os på Amager. Nu vil jeg smutte ud og spise noget knækbrød, og gå i gang med aftensmaden.

Åh for pokker da også.... Hvorfor er det nu lige, at du bliver tjekket 2 gange om ugen? (Sorry, men min hjerne er lammet pt.)

Jeg gik også til tjek 2 gange om ugen, har jeg fortalt dig det? -Og jo der er sukker i mælk, faktisk mere end man sådan lige tror, men søde prøv lige at tjekke aldis egen kakaomælk i 1L, der er der nemlig ingen sukker eller sødestoffer i.

Og nææh altså hvis I har tøj kar (som faktisk ikke er nødvendig det første stykke tid, da bebes kan være i håndvasken)  seng og vogn, så er de da mere eller mindre bebesklar. (hov stofbleer, kan man aldrig får nok af)

Anmeld

6. april 2011

ooo

Rose <3 skriver:

Åh for pokker da også.... Hvorfor er det nu lige, at du bliver tjekket 2 gange om ugen? (Sorry, men min hjerne er lammet pt.)

Jeg gik også til tjek 2 gange om ugen, har jeg fortalt dig det? -Og jo der er sukker i mælk, faktisk mere end man sådan lige tror, men søde prøv lige at tjekke aldis egen kakaomælk i 1L, der er der nemlig ingen sukker eller sødestoffer i.

Og nææh altså hvis I har tøj kar (som faktisk ikke er nødvendig det første stykke tid, da bebes kan være i håndvasken)  seng og vogn, så er de da mere eller mindre bebesklar. (hov stofbleer, kan man aldrig får nok af)

Jamen jeg er tit ude og sige hej til tøserne på hvidovre, da jeg skal tjekkes med min astma, jeg er i behandling for en depression, jeg er med i et diætistforsøg og jeg så har fået sukkersyge. Good times. De er nu meget søde derude, og når jeg ikke har andet jeg skal såsom arbejde, så er det ikke så forstyrrende.

Vil helt klart lige opsnuse aldis kakaomælk, for kan godt mærke at det er rart at have et eller andet man kan "synde" med.

Har hørt mange tale om, at man ikke kan få nok stofbleer. Indtil videre har vi ti. Det er vel ikke helt nok?

Anmeld

6. april 2011

Klumpe-dumpe

Metchen skriver:

Jamen jeg er tit ude og sige hej til tøserne på hvidovre, da jeg skal tjekkes med min astma, jeg er i behandling for en depression, jeg er med i et diætistforsøg og jeg så har fået sukkersyge. Good times. De er nu meget søde derude, og når jeg ikke har andet jeg skal såsom arbejde, så er det ikke så forstyrrende.

Vil helt klart lige opsnuse aldis kakaomælk, for kan godt mærke at det er rart at have et eller andet man kan "synde" med.

Har hørt mange tale om, at man ikke kan få nok stofbleer. Indtil videre har vi ti. Det er vel ikke helt nok?

Nåååh ja det er rigtigt, det vidste jeg da godt  Ja man bliver hurtig "fortrolig" med pigerne sådan et sted, jeg har får stadig knus og kram af receptionisten, på vores gravditetsamb. (så har man hvis også været der meget;)

Ja den er altså super den kakao

Ehm nej jeg tror ikke 10 stk er nok, så skal i hvert fald vaske meget ofte.... Men hvis I har en Jysk i nærheden, har de 10 stk for 100 ,- så det er jo til at overkomme.

Kan du ikke få sygedagpenge fra kommunen?

Anmeld

6. april 2011

ooo

Rose <3 skriver:

Nåååh ja det er rigtigt, det vidste jeg da godt  Ja man bliver hurtig "fortrolig" med pigerne sådan et sted, jeg har får stadig knus og kram af receptionisten, på vores gravditetsamb. (så har man hvis også været der meget

Ja den er altså super den kakao

Ehm nej jeg tror ikke 10 stk er nok, så skal i hvert fald vaske meget ofte.... Men hvis I har en Jysk i nærheden, har de 10 stk for 100 ,- så det er jo til at overkomme.

Kan du ikke få sygedagpenge fra kommunen?

Ja, hvis man ligefrem er på kram med receptionisten, så har man været der meget.

Jeg regner med at slå vejen forbi jysk og se om jeg kan hamstre nogle billige stofbleer. De er ellers ret dyre, så 10 for 100 er en okay pris.

Angående sygedagpenge fra kommunen, så skulle jeg gerne være igang med processen, men det tager virkelig laaannngggg tid. Jeg skal have ringet til a-kassen i morgen, og tjekket op på dem, for at se hvor lang tid de regner med at der går.

Anmeld

6. april 2011

Klumpe-dumpe

Metchen skriver:

Ja, hvis man ligefrem er på kram med receptionisten, så har man været der meget.

Jeg regner med at slå vejen forbi jysk og se om jeg kan hamstre nogle billige stofbleer. De er ellers ret dyre, så 10 for 100 er en okay pris.

Angående sygedagpenge fra kommunen, så skulle jeg gerne være igang med processen, men det tager virkelig laaannngggg tid. Jeg skal have ringet til a-kassen i morgen, og tjekket op på dem, for at se hvor lang tid de regner med at der går.

Det er en fast pris de har derude i Jysk, og så er de strørre end dem man køber i babysam.

Hvis I ellers mangler noget vil jeg gerne kikke i gemmerne...

Anmeld

6. april 2011

ooo

Rose <3 skriver:

Det er en fast pris de har derude i Jysk, og så er de strørre end dem man køber i babysam.

Hvis I ellers mangler noget vil jeg gerne kikke i gemmerne...

Hvor er du sød!

Jeg tror vi nupper de stofbleer fra jysk, og så ser vi tiden an. Kan slet ikke lige overskue hvad vi mangler, og hvad min søster og vores forældre har gemt til os.

Anmeld

6. april 2011

sarahb

Skønt at høre fra dig. Det var jo længe siden.
Hvor er jeg ked at at du er sygemeldt og har graviditets sukkersuge. Sikke noget øv... Men hva skal man ikk igennem for de små poder.. Vi nå vist lære dem lidt ekstra taknemmelighed

Håbet snart du får en indkomst igen, man skal jo ud og bruge en hel masse penge på alt til bebs.. Men ellers sættet du en liste herind så et vi nok mange der har en masse i gemmerne..

Kram fra os..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.