Forstoppelse sidst i graviditeten - gode råd?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.082 visninger
9 svar
0 synes godt om
6. april 2011

Anonym trådstarter

Hej.

Jeg har termin om 3 uger og har fået forstoppelse nu med til hørende hæmorider .

Hjæææælp! Jeg kender til rådene: Spis fiberrigt og drik rigeligt. Men hvad kan jeg ellers gøre? Jeg er desperat!!

Håber nogen kan give gode råd!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

otlitrom

lactulose eller magnesia-tabletter.. Det må du gerne bruge som gravid.

Anmeld

6. april 2011

B&J

Det havde jeg også de sidste 2uger men fødte 9dage før

Anmeld

6. april 2011

Mother-love

Anonym skriver:

Hej.

Jeg har termin om 3 uger og har fået forstoppelse nu med til hørende hæmorider .

Hjæææælp! Jeg kender til rådene: Spis fiberrigt og drik rigeligt. Men hvad kan jeg ellers gøre? Jeg er desperat!!

min mave er også fuldstændig ude af drift efter jeg er blevet gravid. men jeg kan helt sikkert anbefale at drikke 1-2 glas frugt smoothie hver morgen bare med noget blandet frugt og så noget vand til at tynde det lidt.. det har virkelig hjulpet mig.. siden kæresten og jeg begyndte på det har jeg ikke haft hård mave siden.... og så er det jo også rigtig sundt  

Anmeld

6. april 2011

Mette 28

Anonym skriver:

Hej.

Spis 3 magnesia hver dag det hjælper virkelig meget, men hvis det er blevet så slemt at du ikke kan være til af smerte så kan du på apoteket købe en klyx som tager det der sidder som en hård klump, og så ellers bruge magnesia..

Har selv lidt meget af det og måtte bruge klyx en gang og siden har magnesia taget det, er også godt til efter fødslen hvor mange er bange når de skal af med noget...

Anmeld

6. april 2011

Kofoed.

kitty skriver:

lactulose eller magnesia-tabletter.. Det må du gerne bruge som gravid.

Det har jeg i hvert ståede i mit køleskab

Anmeld

6. april 2011

TinaPina

Rosiner er vejen frem her

Anmeld

6. april 2011

Holbæktrunten

Udover magnesia, laktulose og klyx...

Hvis jeg begynder at stoppe til, tager jeg min foodprocessor og blender appelsiner og masser af gullerødder til en rå grød.

Det spiser jeg så af henover dagen. Synes faktisk at det smager rigtig godt, det er en nem måde at få sine grøntsager på, OG det sætter lynhurtigt gang i min mave 

Anmeld

6. april 2011

Anonym trådstarter

Tusind tusind tak for Jeres råd og vejledning!

Jeg har i dag spist en del rosiner og er kommet af med noget . Men smoothie etc. skal da prøves og ellers magnesia eller nogle af de andre gode forslag.

TAK!

Anmeld

6. april 2011

Peps

Anonym skriver:

Hej.

Jeg spiste sveskegrød med fløde.

Ikke det lækreste efter min menning, men det er virkelig effektiv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.