I Skejby med Emil (til de interesserede)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

879 visninger
11 svar
0 synes godt om
6. april 2011

Faith

Som nogle måske ved er Emil født med hul i hjertet og vi går til jævnlige kontroller både i Herning og på Skejby sygehus.

Begge drenge skal opereres til september (de skal have flyttet deres urinrørsudmunding på plads), og derfor holder de ekstra godt øje med hullet da det har betydning for om Emil kan tåle narkosen.

Hullet er ikke blevet mindre, men de tror stadig på at det lukker sig inden for hans 3 første leveår. Og hvis ikke vil de gå ind og lukke det. Der skulle ikke være problemer i forhold til narkosen til september.

Så alt i alt positivt

Tak til jer der læste med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

Dinna88

Det er jo bare super!

Hvis ikke det hul lukker sig, er det så en større operation, eller hvordan?

Anmeld

6. april 2011

Faith

Dinna88 skriver:

Det er jo bare super!

Hvis ikke det hul lukker sig, er det så en større operation, eller hvordan?

Nej så vidt jeg har forstået er det et mindre indgreb hvor de går ind og brænder hullet sammen... Eller noget i den retning

Anmeld

6. april 2011

Dinna88

smillaluna skriver:

Nej så vidt jeg har forstået er det et mindre indgreb hvor de går ind og brænder hullet sammen... Eller noget i den retning

Åh, det var da godt! Meen, vi krydser vel fingre for at det lukker sig selv, ikke? 

Anmeld

6. april 2011

Caroline86

dejlig opdatering

Jeg håber det lukker sig af sig selv, men ellers burde det vist være forholdvis ligetil at få det gjort

Anmeld

6. april 2011

Becks

smillaluna skriver:

Som nogle måske ved er Emil født med hul i hjertet og vi går til jævnlige kontroller både i Herning og på Skejby sygehus.

Begge drenge skal opereres til september (de skal have flyttet deres urinrørsudmunding på plads), og derfor holder de ekstra godt øje med hullet da det har betydning for om Emil kan tåle narkosen.

Hullet er ikke blevet mindre, men de tror stadig på at det lukker sig inden for hans 3 første leveår. Og hvis ikke vil de gå ind og lukke det. Der skulle ikke være problemer i forhold til narkosen til september.

Så alt i alt positivt

Tak til jer der læste med

Årh det var godt og læse søde!

Håber det kommer til og gå super godt det hele..

Må jeg spørge hvilken vej deres urinrør går? Grunden til jeg spørger, er fordi jeg har en gammel kollega, hvis søns urinrør, vender forkert, så han tisser med numsen... Hvis du ikke vil svare her, er det helt okay

Anmeld

6. april 2011

Faith

Tutter skriver:

Årh det var godt og læse søde!

Håber det kommer til og gå super godt det hele..

Må jeg spørge hvilken vej deres urinrør går? Grunden til jeg spørger, er fordi jeg har en gammel kollega, hvis søns urinrør, vender forkert, så han tisser med numsen... Hvis du ikke vil svare her, er det helt okay

Tak søde

Jamen vil skam gerne svare her... Det lyder som en meget grelt tilfælde det du nævner. Så slemt er drengenes slet ikke. Deres urinrør udmunder på venstre side af penis i stedet for ude på spidsen. Det vil sige at de tisser mod venstre. De kan sagtens leve med det, men når de bliver teenagere vil der måske komme nogle selvværdsproblemer hvis de ser anderledes ud end andre drenge. Derfor vælger vi at få det ordnet. Og jo mindre de er, jo mindre er indgrebet.

Anmeld

6. april 2011

Faith

Caroline86 skriver:

dejlig opdatering

Jeg håber det lukker sig af sig selv, men ellers burde det vist være forholdvis ligetil at få det gjort

Anmeld

6. april 2011

Becks

smillaluna skriver:

Tak søde

Jamen vil skam gerne svare her... Det lyder som en meget grelt tilfælde det du nævner. Så slemt er drengenes slet ikke. Deres urinrør udmunder på venstre side af penis i stedet for ude på spidsen. Det vil sige at de tisser mod venstre. De kan sagtens leve med det, men når de bliver teenagere vil der måske komme nogle selvværdsproblemer hvis de ser anderledes ud end andre drenge. Derfor vælger vi at få det ordnet. Og jo mindre de er, jo mindre er indgrebet.

Han er vist også én af de eneste i DK der er født med det..

Kan godt forstå I vil have det ordnet søde..

Anmeld

6. april 2011

dorthemus

Tillykke med de gode nyheder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.