Bliver ved mig at tabe mig.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.332 visninger
7 svar
0 synes godt om
6. april 2011

CiSo

Hej piger..

Lægger lige mit tabu emne på bordet, og det er noget jeg er meget flov over. 

Jeg er en smule bekymret, fordi jeg bliver ved med at tabe mig. Jeg har før døjet meget med spiseforstyrelser før, men det er absolut ikke grunden til at jeg taber mig denne gang. Jeg spiser dagens 3 måltider så godt jeg nu kan, og godt nok dyrker jeg motion men altså ikke mere end andre mennesker. 

Og jeg var/er rigtig bange for at jeg ikke kan give mit barn det der skal til, for at h*n tager på inde i maven.. Cilas vejede 2860g da han blev født hvilket jo er en helt fin vægt, men jeg er så bange for at spiren derinde nu ikke tager det på den skal, fordi jeg taber mig. Jeg gør virkelig alt hvad jeg kan for at spise det man skal i løbet ad en dag, så det kan bare ikke passe at jeg skal blive ved med at tabe mig.

Jeg er på 2 uger gået fra 57 kg til 53 kg..

Hvad er det  jeg gør forkert??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

Mira0911

Hej.. 

Jeg synes du skal prøve at tage en snak med din læge, så i kan finde ud af sammen hvad der kan gøres... 

Jeg tror faktisk det er meget normalt at man taber sig lidt i starten.. Ved bestemt ikke hvor lidt og hvor meget før det giver nogle "faresignaler" 

Da jeg ventede mit først barn, kastede jeg utroligt meget op og tabte mig.. Sådan var det hele graviditeten.. Jeg tog på alligevel og Julie havde det godt inde i maven... Jeg kunne da få noget mad ned, bare ikke hver dag.... 

Nu venter jeg mit andet barn, kaster ligeså meget op, ligeså slem kvalme, kan kun spise om aften, har tilgengæld døgnkvalme, jeg har ikke tabt i denen graviditet, jeg har taget 8 kg på de første 16 uger... 

Anmeld

6. april 2011

CiSo

MoarJ skriver:

Hej.. 

Jeg synes du skal prøve at tage en snak med din læge, så i kan finde ud af sammen hvad der kan gøres... 

Jeg tror faktisk det er meget normalt at man taber sig lidt i starten.. Ved bestemt ikke hvor lidt og hvor meget før det giver nogle "faresignaler" 

Da jeg ventede mit først barn, kastede jeg utroligt meget op og tabte mig.. Sådan var det hele graviditeten.. Jeg tog på alligevel og Julie havde det godt inde i maven... Jeg kunne da få noget mad ned, bare ikke hver dag.... 

Nu venter jeg mit andet barn, kaster ligeså meget op, ligeså slem kvalme, kan kun spise om aften, har tilgengæld døgnkvalme, jeg har ikke tabt i denen graviditet, jeg har taget 8 kg på de første 16 uger... 

Jeg har også overvejet at ringe til lægen, det må jeg nok hellere gøre.. også mest fordi så kan det være jeg kan få ro i sjælen omkring baby. 

Det lyder rigtig træls, med alt det opkast.. Men dejligt at baby har det godt trods det.

Anmeld

6. april 2011

vitapigen

Hejsa

Jeg har haft samme problem som dig med at tabe sig under graviditeten. Jeg tabte mig 7 kg hvor jeg først begyndte at tage på i uge 24. Jeg havde de første 3-4 mdr madlede men jeg kæmpede med maden, men tabte mig alligevel, og da appetitten kom, tog jeg stadig ikke på. Men nu hvor jeg er i uge 27 mangler jeg 2,5 kg for at veje det jeg gjorde inden jeg blev gravid. Selvom jeg har tabt mig har den lille haft det godt og vokset det den skal. Den skal nok tage det næring den har brug for.

Så jeg tror ikke du skal være bekymret, men tag til din læge for en sikkerheds skyld... Det er ikke rart og gå og være nervøs for den lille.

herfra og held og lykke med graviditeten

Anmeld

6. april 2011

Fenja09

Jeg tabte mig i starten af graviditeten, eller dvs indtil uge 15 ca. Min jordemoder holder øje med mig og min vægt lige nu - tænkte ikke på, at det var noget "særligt", da jeg har noget at tærer af  men det er åbentbart lidt lige meget. For vægten skal øges fra nu af ( er  på vej ind i uge 20). Lige nu står min vægt stille.

Du kan godt tale med lægen, men hvis du er begyndt eller skal begynde hos jordemoder snart, så synes jeg bestemt at du også skal tage en snak med hende

Vil lige tilføje, at min jordemoder fortalte mig, at bebsen nok skal tage den næring den skal bruge, men spørgsmålet er om der så er nok til en selv når den har taget....synes det er super at du er så opmærksom på det!

Håber din vægt står stille nu eller du begynder at tage på, langsomt.

/Fenja

Anmeld

6. april 2011

Bondepigen

Jeg tabte mig 7 kg i starten af graviditeten. Nu er jeg i uge 27 og har taget de 4 kg på igen, men er stadig 3 kg under den vægt jeg havde før graviditet. Spørg læge eller jordemoder.. Jeg blev bekymret, da jeg nærmest ikke spiste kød i førstE halvdel, og det blev jordemoderen osse, for så var hun bekymret for om jeg fik nok jern... (hvilket jeg ikke gjorde). Men som hun sagde, jeg ville blive syg før barnet, så man kunne nå at gøre noget inden barnet ville tage skade... Men alligevel, istedet for bekymring for den lille, så tag en snak med jordemoder eller læge..

Anmeld

6. april 2011

Tvillingemor80

Jeg tabte 13 kilo i starten af min graviditet (men vejde også lidt mere end dig), fordi jeg var SÅ dårlig ..

Blev sygemeldt for at holde mig i ro og tage på, MEN pigerne fulgte deres kurve HELE vejen.. Tror der skal meget til for at bebs ikke for det den skal havde..Det er din krop det går ud over ...

Men snak med lægen og læg en plan ..

Anmeld

6. april 2011

CiSo

Dejligt at hører, der er så mange der har oplevet det samme og at baby har taget det den skulle bruge alligevel.. Det er beroligende. 

Jeg har tænkt mig, at tage en snak med min læge og så når jeg starter til jordemor lade hende tage over. (hvis det altså stadigvæk er et problem til den tid.) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.