hvornår ringer man til lægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.154 visninger
10 svar
0 synes godt om
6. april 2011

Vidunderligeunger

Hej piger.

Alberte 10 mdr, er blevet syg for første gang i sit liv, så jeg er lidt på bar bund.

Hun havde feber hele dagen igår 38,5-39,3 højest igår aftes.
Hun hoster også og har stadig feber i dag, hvornår ringer man til lægen?

Jeg er ikke nervøs for hende som sådan, for hun leger, griner og er som hun plejer, det er først hen på aftenen hun er lidt sløv og kun vil sove af ad mor og sådan, men der er fin kontakt og også smil hvis hun stadig har feber i morgen, skal jeg så ringe der? eller allerede i dag? Jeg selv synes i morgen, for feber kan alle jo få, men i og med hun hoster også er jeg lidt i tvivl..

Håber på lidt hurtige svar

KNUS,

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

sismofutten

Hej du, og trist dit lille pus er blevet syg - men det lyder som om at I klare den flot, begge to :-)

Man siger at du skal ringe, når den feberen er på 40 eller over - og så længe Alberte spiser og drikker, og har våde bleer (ikke nødvendigvis i samme omfang som normalt), skal I bare tage den med ro..

Og så længe du har god øjenkontakt med hende, og hun bare virker en smule sløj, er der ingen grund til panik - så hyg dig bare lidt om hende :-)

Og god bedring til hende :-)

Anmeld

6. april 2011

Vidunderligeunger

sismofutten skriver:

Hej du, og trist dit lille pus er blevet syg - men det lyder som om at I klare den flot, begge to :-)

Man siger at du skal ringe, når den feberen er på 40 eller over - og så længe Alberte spiser og drikker, og har våde bleer (ikke nødvendigvis i samme omfang som normalt), skal I bare tage den med ro..

Og så længe du har god øjenkontakt med hende, og hun bare virker en smule sløj, er der ingen grund til panik - så hyg dig bare lidt om hende :-)

Og god bedring til hende :-)

okay - skønt men hvad med hosten?? i og med feber jo er en betændelsestilstand i kroppen og hun er begyndt at hoste, så skal man ikke tjekke op på det hos lægen eller hvad ?? (hehe føler mig virkelig på bar bund)!! 

Anmeld

6. april 2011

Mette.

MAJ*MOR skriver:

Hej piger.

Alberte 10 mdr, er blevet syg for første gang i sit liv, så jeg er lidt på bar bund.

Hun havde feber hele dagen igår 38,5-39,3 højest igår aftes.
Hun hoster også og har stadig feber i dag, hvornår ringer man til lægen?

Jeg er ikke nervøs for hende som sådan, for hun leger, griner og er som hun plejer, det er først hen på aftenen hun er lidt sløv og kun vil sove af ad mor og sådan, men der er fin kontakt og også smil hvis hun stadig har feber i morgen, skal jeg så ringe der? eller allerede i dag? Jeg selv synes i morgen, for feber kan alle jo få, men i og med hun hoster også er jeg lidt i tvivl..

Håber på lidt hurtige svar

KNUS,

Jeg vil også sige at så længe hun virker okay frisk og vil spise, drikke og lave våde bleer, så skal du ikke være bekymret.

Emilie har også kun været syg 1 gang, og der havde hun cirka den feber som du nævner her i 1 uge. Det er jo kroppens måde at på sygdommen ud på, så der er vist ikke andet for end være tålmodig også bare hygge ekstra om hende. God bedring med hende.

Anmeld

6. april 2011

Vidunderligeunger

Mette. skriver:

Jeg vil også sige at så længe hun virker okay frisk og vil spise, drikke og lave våde bleer, så skal du ikke være bekymret.

Emilie har også kun været syg 1 gang, og der havde hun cirka den feber som du nævner her i 1 uge. Det er jo kroppens måde at på sygdommen ud på, så der er vist ikke andet for end være tålmodig også bare hygge ekstra om hende. God bedring med hende.

jamen det lyder bare dejligt så vil jeg ikke gå i panik alligevel hihi..

tak for svaret!! 

Anmeld

6. april 2011

sismofutten

MAJ*MOR skriver:

okay - skønt men hvad med hosten?? i og med feber jo er en betændelsestilstand i kroppen og hun er begyndt at hoste, så skal man ikke tjekke op på det hos lægen eller hvad ?? (hehe føler mig virkelig på bar bund)!! 

Hi hi, ja, det kan jeg godt forstå du gør - det tror jeg vi alle gør, når de små ikke selv kan snakke og vi jo bare vil deres bedste :-)

Nu ved jeg jo ikke hvor slem hosten er og hvor længe den har stået på?

Anmeld

6. april 2011

Vidunderligeunger

sismofutten skriver:

Hi hi, ja, det kan jeg godt forstå du gør - det tror jeg vi alle gør, når de små ikke selv kan snakke og vi jo bare vil deres bedste :-)

Nu ved jeg jo ikke hvor slem hosten er og hvor længe den har stået på?

et par dage kun, og det er ikke konstant hoste men sådan en hvor man kan høre slimen i halsen, eller sådan lyder det i hvert fald. sådan en rigtig rygerhoste hehe.. og nej hun ryger ik

men jeg lader bare stå til så længe hun er ok og bleerne er våde..

tak for dit svar også!

Anmeld

6. april 2011

sismofutten

MAJ*MOR skriver:

et par dage kun, og det er ikke konstant hoste men sådan en hvor man kan høre slimen i halsen, eller sådan lyder det i hvert fald. sådan en rigtig rygerhoste hehe.. og nej hun ryger ik

men jeg lader bare stå til så længe hun er ok og bleerne er våde..

tak for dit svar også!

Hi hi, er du sikker på at hun ikke lige får en smøg i ny og næ ;-)

Ja, se du tiden an, er sikker på at det "bare" er en lille virus :-)

Det var skam så - vil altid gerne hjælpe, når jeg kan :-)

Anmeld

6. april 2011

Charlotte Wberg

MAJ*MOR skriver:

umiddelbart lyder det lidt forkølelsesagtigt... men hvis du er usikker kan du jo ringe op i tlf tiden og hører hvilke symptomer du skal kigger efter og om det er nødvendigt/bedst på givende tidspunkt at komme til et tjek...

Jeg har lige været ved læge med den store af mine unger, da hun bare blev værre og værre... feber, gul i mund/svælg og helt uden for humoristisk sans... og den var god nok, hun havde slæbt en kæmpe gang halsbetændelse hjem... Var så bekymret for den lille men fik af vide at jeg skulle holde øje med om hun blev rød i svælget og hævet, men hans regnede ikke med det da det var sjælent at spædbørn slæbte den slags til sig det første år... meeen alt uden undtagelse hehe... Hun er dog indtil videre sluppet og også os forældre, men den store er stadig på pencilin så må bare se tiden an og finde ud af om vi andre går fri...

Anmeld

6. april 2011

Maja_4000

Min læge siger , at man skal ringe til lægen hvis de har over 39,0  Men det kan godt være det ændrer sig , når de bliver lidt ældre .. Caroline er kun 3½ måned jo .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.