Gravid med 1 æggeleder og den anden genåbnet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

632 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. april 2011

Carrie75

Hej.

Jeg har oprettet mig her da jeg ikke kan finde info. på nettet om nogen i min situation.

Jeg fik i sept. 2010 fjernet den højre æggeleder og genåbnet den anden. De kaldte den for "palmers krave" de har lavet på den venstre.
Det vil i hvertfald sige at de der fang-arme som normalt er der til at fange æget fra æggestokken, ikke er 100% ok mere.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at hører om nogen her i samme situation, har opnået graviditet på normal vis, eller om i gik direkte over til IVF?

Skriv også gerne hvis i kender nogen eller har kørt om nogen der blev gravid med samme odds som mig.
Jeg har virkelig brug for en solstråle histoie..

På forhånd tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

Putomanen

Jeg ved desværre ikke så meget om det, men kan du ikke tale med en læge om det og  få lidt mere at vide omkring betydningen af det??

Anmeld

6. april 2011

Carrie75

Jo, jeg skal også til læge i næste uge og tale om det.

Men det virker bare som læger ikke er så vilde med at give nogle % på hvad mine chancer er.

Så det kunne være skønt hvis der var nogen her der kunne fortælle mig, at det var lykkedes for dem af den naturlige vej.

:-)

Anmeld

9. april 2011

modesty

Jeg var ikke i helt samme situation som dig, men næsten...

Jeg fik bortopereret min højre æggeleder. Min venstre var åben, men viste små tegn på også at være blevet påvirket af den underlivsbetændelse der ødelagde den højre. Lægerne sagde at de ikke kunne være helt sikre på det, da de ikke kan kigge ind i æggelederen, men at der var ret stor risiko for at de små fimrehår inde i selve æggelederen (som bruges til at transportere ægget) var beskadigede.

Der var ikke nogen tvivl hos dem om at jeg skulle gå direkte til IVF. Hverken hos min gynækolog eller hos fertilitetslægerne på Riget (de sagde at hvis vi gerne ville, kunne vi starte med et par inseminationsforsøg, men at det nok var smartest bare at gå direkte til IVF, så det gjorde vi).

Jeg kan selvfølgelig ikke udtale mig om din konkrete sag, men det var altså mit forløb.

Som et lille plus kan jeg slutte af med at fortælle at jeg nu er gravid i uge 13 :-)

Pøj pøj med det hele.

Anmeld

12. april 2011

Carrie75

1000 tak for dit indlæg.. :-)

Hvor er det dejligt at du er blevet gravid.. :-)

Jeg var ved læge i sidste uge og fik af vide at jeg burde have chancer på normal vis. Ellers ville lægen der opererede mig, ikke have skrevet at jeg burde kunne opnå spontan graviditet.

Så min læge mener godt jeg kan tage den med ro og se det an sommeren over.

Så det vil jeg gøre. Jeg er lige begyndt på zoneterapi og er meget spændt på virkningerne af det.

Kram herfra.. :-)

Anmeld

12. april 2011

modesty

Det lyder godt. Rigtig meget held og lykke med det :-)

Anmeld

12. april 2011

Carrie75

Tak...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.