Anonym skriver:
Hej piger!
Nu kan jeg se, at der har været heftig debat om hvorvidt det er rimeligt at modtage kh og supplerende kh! Der er delte meninger, men jeg har alligevel hæftet mig ved, at flere mener at man slet ikke skal få børn før man er 100% sikker på sit arbejde og ikke har planer om at søge offentlig støtte!
Så slog det mig egentlig - hvad med studerende, som får børn! Min kæreste og jeg er begge studerende og vi får selvfølgelig su. Endvidere får vi et tillæg, som alle får, hvis begge forældre er studerende! Udover det er vi berettiget til delvis friplads og vi får igaå en ret høj boligsikring!
Er vi så en af de sociale tabere, som skal dømmes til heksejagt herinde? Er bare nysgerrig for at se, hvordan folk ser på os!
Jeg og min kæreste lyder præcis som jer, hehe. Så jeg kan jo ikke svare på de andre vejne. Men jeg kan jo blot sige, at man jo kommer til at biddrage med en masse i den anden ende med en fornuftig uddannelse, som gerne skulle føre til arbejde. Så skal man sku nok få betalt til andre folks sygehusophold osv. igennem skatten og alle de andre ting. Det er jo ikke at udnytte systemet, men at bruge de fornuftige muligheder der stilles til en.
Desuden er der så mange fordele i at få barn under uddannelse. Jeg ved pr. fakta, at mange arbejdsgivere IKKE ansætter kvinder i den fødedygtige alder, som er i parforhold uden børn, fordi der er for stor risiko for, at de skal på barsel snart. Det ved jeg, fordi jeg har hjulpet mine gamle chefer med at læse ansøgninger og finde potentielle emner, og de fravælger konsekvent disse kvinder. Hvilket jo er topfesent, men sådan er det.
Nej, vi kommer ud på den anden side med nogle rigtig gode uddannelser, hvor vi i dén grad kan bidrage til samfundet. Min kæreste kommer formentlig til at skulle betale topskat, for det ikke er løgn. Så der er ikke nogen der skal komme her og få ondt i røven over, at vi har valgt at passende tidspunkt at få børn på. ALt er planlagt til punkt og prikke, og føler mig bestemt ikke som snylter med henblik på, hvad jeg kan bidrage med i den anden ende.
Anmeld