Apropos sociale ydelser!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

502 visninger
9 svar
0 synes godt om
5. april 2011

Anonym trådstarter

Hej piger!
Nu kan jeg se, at der har været heftig debat om hvorvidt det er rimeligt at modtage kh og supplerende kh! Der er delte meninger, men jeg har alligevel hæftet mig ved, at flere mener at man slet ikke skal få børn før man er 100% sikker på sit arbejde og ikke har planer om at søge offentlig støtte!

Så slog det mig egentlig - hvad med studerende, som får børn! Min kæreste og jeg er begge studerende og vi får selvfølgelig su. Endvidere får vi et tillæg, som alle får, hvis begge forældre er studerende! Udover det er vi berettiget til delvis friplads og vi får igaå en ret høj boligsikring!

Er vi så en af de sociale tabere, som skal dømmes til heksejagt herinde? Er bare nysgerrig for at se, hvordan folk ser på os!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

Ka+Ma=Be

Anonym skriver:

Hej piger!
Nu kan jeg se, at der har været heftig debat om hvorvidt det er rimeligt at modtage kh og supplerende kh! Der er delte meninger, men jeg har alligevel hæftet mig ved, at flere mener at man slet ikke skal få børn før man er 100% sikker på sit arbejde og ikke har planer om at søge offentlig støtte!

Så slog det mig egentlig - hvad med studerende, som får børn! Min kæreste og jeg er begge studerende og vi får selvfølgelig su. Endvidere får vi et tillæg, som alle får, hvis begge forældre er studerende! Udover det er vi berettiget til delvis friplads og vi får igaå en ret høj boligsikring!

Er vi så en af de sociale tabere, som skal dømmes til heksejagt herinde? Er bare nysgerrig for at se, hvordan folk ser på os!

Vi har jo sociale ydelser, fordi vi har et velfærdssamfund! Og det kan jeg sådan set ikke se noget galt i. Er man berettiget til hjælp - så er det sådan.