Apropos sociale ydelser!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

502 visninger
9 svar
0 synes godt om
5. april 2011

Anonym trådstarter

Hej piger!
Nu kan jeg se, at der har været heftig debat om hvorvidt det er rimeligt at modtage kh og supplerende kh! Der er delte meninger, men jeg har alligevel hæftet mig ved, at flere mener at man slet ikke skal få børn før man er 100% sikker på sit arbejde og ikke har planer om at søge offentlig støtte!

Så slog det mig egentlig - hvad med studerende, som får børn! Min kæreste og jeg er begge studerende og vi får selvfølgelig su. Endvidere får vi et tillæg, som alle får, hvis begge forældre er studerende! Udover det er vi berettiget til delvis friplads og vi får igaå en ret høj boligsikring!

Er vi så en af de sociale tabere, som skal dømmes til heksejagt herinde? Er bare nysgerrig for at se, hvordan folk ser på os!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

Ka+Ma=Be

Anonym skriver:

Hej piger!
Nu kan jeg se, at der har været heftig debat om hvorvidt det er rimeligt at modtage kh og supplerende kh! Der er delte meninger, men jeg har alligevel hæftet mig ved, at flere mener at man slet ikke skal få børn før man er 100% sikker på sit arbejde og ikke har planer om at søge offentlig støtte!

Så slog det mig egentlig - hvad med studerende, som får børn! Min kæreste og jeg er begge studerende og vi får selvfølgelig su. Endvidere får vi et tillæg, som alle får, hvis begge forældre er studerende! Udover det er vi berettiget til delvis friplads og vi får igaå en ret høj boligsikring!

Er vi så en af de sociale tabere, som skal dømmes til heksejagt herinde? Er bare nysgerrig for at se, hvordan folk ser på os!

Vi har jo sociale ydelser, fordi vi har et velfærdssamfund! Og det kan jeg sådan set ikke se noget galt i. Er man berettiget til hjælp - så er det sådan.

Jeg synes til gengæld, at det er ærgerligt, at der er nogle der vælger at udnytte dette system - hvilket jo desværre er svært rigtigt at sætte ind overfor.

Jeg ser de sociale ydelser som sidste udvej, hvis man ikke har andre muligheder. Med det sagt, er jeg jo også selv en del af det, fordi jeg modtager SU. Jeg regner så til gengæld med, at kunne give tilbage til samfundet, når min uddannelse er færdig!

Anmeld

5. april 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hej piger!

Nej..det er I bestemt ikke.
Og der skal ikke drives heksejagt hverken på dig eller nogen andre..for det accepterer baby.dk ikke.

Så op med hovedet og knus herfra.

Kærligst
Sussie

Anmeld

5. april 2011

DLM

nej jeg kan ikke se hvorfor man ikke kan være forældre og studerende samtidig, det er vi selv her hjemme og det går fint hvis vi skulle ha' ventet med at få vores første barn når vi var færdige ville vi begge være næsten omkring 34 og jeg synes for mit vedkommende at det var for sent for mig. Der håber jeg nr 2 er på vej

Anmeld

5. april 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

Hej piger!

Jeg og min kæreste lyder præcis som jer, hehe. Så jeg kan jo ikke svare på de andre vejne. Men jeg kan jo blot sige, at man jo kommer til at biddrage med en masse i den anden ende med en fornuftig uddannelse, som gerne skulle føre til arbejde. Så skal man sku nok få betalt til andre folks sygehusophold osv. igennem skatten og alle de andre ting. Det er jo ikke at udnytte systemet, men at bruge de fornuftige muligheder der stilles til en.

Desuden er der så mange fordele i at få barn under uddannelse. Jeg ved pr. fakta, at mange arbejdsgivere IKKE ansætter kvinder i den fødedygtige alder, som er i parforhold uden børn, fordi der er for stor risiko for, at de skal på barsel snart. Det ved jeg, fordi jeg har hjulpet mine gamle chefer med at læse ansøgninger og finde potentielle emner, og de fravælger konsekvent disse kvinder. Hvilket jo er topfesent, men sådan er det.

Nej, vi kommer ud på den anden side med nogle rigtig gode uddannelser, hvor vi i dén grad kan bidrage til samfundet. Min kæreste kommer formentlig til at skulle betale topskat, for det ikke er løgn. Så der er ikke nogen der skal komme her og få ondt i røven over, at vi har valgt at passende tidspunkt at få børn på. ALt er planlagt til punkt og prikke, og føler mig bestemt ikke som snylter med henblik på, hvad jeg kan bidrage med i den anden ende.

Anmeld

5. april 2011

Kay

nej bestemt ikke... så enkelt er det... der er ikke nogen der skal jages for noget her inde... andet end de mennesker med en masse fordømmende fordomme over for andre her inde!!!

Anmeld

5. april 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Nej..det er I bestemt ikke.
Og der skal ikke drives heksejagt hverken på dig eller nogen andre..for det accepterer baby.dk ikke.

Så op med hovedet og knus herfra.

Kærligst
Sussie

Tak for svar! Egentlig bekymrer det mig ikke skide meget - jeg kender mine egne holdninger og jeg yder også til dette samfund! Hvis nogle mennesker får noget ud af, at hæve sig over andre mennesker, så er det i min optik, dem som har et problem! Jeg kan stå inde for min livsføring og har helt bevidst valgt at få børn under studie - dette giver mig meget mere tid til vores datter!

Kunne bare godt tænke mig at se, hvor firkantet nogle folk kunne være!

Tak for svar søde sussie - du har altid noget klogt at sige

Anmeld

5. april 2011

Anonym trådstarter

Kay skriver:

nej bestemt ikke... så enkelt er det... der er ikke nogen der skal jages for noget her inde... andet end de mennesker med en masse fordømmende fordomme over for andre her inde!!!

Anmeld

5. april 2011

Fenja09

Anonym skriver:

Hej piger!

Nej det synes jeg bestemt ikke at i er!

Synes de debatter der har været om hvorvidt man mener det er ok at få kh eller blive suppleret er helt hen i vejret, da alle har en grund til at være i den situation de er. Man skal være varsom med, at dømme andre på forhånd og uden egentlig at have nogen baggrunds viden om den enkelte person.

Så der er ingen heksejagt herfra - og det burde slet ikke finde sted på et site som dette! Skulle jo gerne være et hyggeligt et sted at være

/Fenja

Anmeld

5. april 2011

Aves.

Jeg tror altså bare at dem der kan forarges og får ondt bagi over andre, er dem der ikke er tilfredse med eget liv...den der med at skrive "og jeg arbejder fuldtid og har så og så mange børn....." jamen, det må da være dejligt hvis det er det man ønsker...og det er det vel når man har indrettet sig sådan eller?

Jeg tror bare på at man lige skal stoppe op inden man dømmer og forarges og tænke over hvorfor man gør det..hvad det er i en selv..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.