Datoer - hvordan regnes de?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

582 visninger
5 svar
0 synes godt om
5. april 2011

Spørge Jørgen

Hej

Jeg er komplet blank idenfor det hermed udregning af datoer.

Jeg har forstået, at hvis lægen siger 6 uger og 3 dage er det regnet fra den første dag, sidste gang man har menstruation. Men hvad med når man har været til scanning (for at fastslå hvor langt man er)– og de siger 6 uger + 3 dage. Er det så fra den første dag, sidste gang man har menstruation eller det faktiske tidspunkt hvor barnet blev undfanget? Og hvor sikker t er det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

Tanja1234

Når du får en termin til scanningen, så er det ud fra den lilles størrelse og udvikling...

Anmeld

5. april 2011

Spørge Jørgen

Tanja1234 skriver:

Når du får en termin til scanningen, så er det ud fra den lilles størrelse og udvikling...

Men når man fx  siger 6 uger og 3 dage til en scanning. Er det så fra den første dag, sidste gang man har menstruation eller det faktiske tidspunkt hvor barnet blev undfanget? Og hvor sikker t er det?

Anmeld

5. april 2011

Tanja1234

Så mener de at fosteret svarer til at det er 6 uger og 3 dage gammelt...

Hvofor er undfangelsesdagen så vigtig?

Anmeld

5. april 2011

Valle81

Spørge Jørgen skriver:

Hej

Jeg er komplet blank idenfor det hermed udregning af datoer.

Jeg har forstået, at hvis lægen siger 6 uger og 3 dage er det regnet fra den første dag, sidste gang man har menstruation. Men hvad med når man har været til scanning (for at fastslå hvor langt man er)– og de siger 6 uger + 3 dage. Er det så fra den første dag, sidste gang man har menstruation eller det faktiske tidspunkt hvor barnet blev undfanget? Og hvor sikker t er det?

Når man kommer til scnning og de siger du er 6 uger og 3 dage henne så er det 6 uger og 3 dage siden den beregner at du skulle have haft sidste mens første dag.

Men det er jo ikke sikkert det passer 100 % da fosteret jo kan variere lidt i størrelse altefter hvor tidligt eller sent du har ægløsning og hvornår undfangelsen er sket.

Men demåler jo fostret og den tager ud fra en gennemsnitsberegning og siger når fostret har den og den størrelse svarer det til du er så og så langt - og det er altid fra sidste mens første dag:0)

Anmeld

5. april 2011

Tanja1234

Når man kommer til scnning og de siger du er 6 uger og 3 dage henne så er det 6 uger og 3 dage siden den beregner at du skulle have haft sidste mens første dag.

Men det er jo ikke sikkert det passer 100 % da fosteret jo kan variere lidt i størrelse altefter hvor tidligt eller sent du har ægløsning og hvornår undfangelsen er sket.

Men demåler jo fostret og den tager ud fra en gennemsnitsberegning og siger når fostret har den og den størrelse svarer det til du er så og så langt - og det er altid fra sidste mens første dag:0)

Min termin blev til NF rykket en uge i forhold til sidste mens første dag.. Dette var pga. fosterets størrelse, så i min graviditet har sidste mens første dag ikke haft nogen som helst betydning siden NF, for det er den termin man får dér, der tæller i resten af forløbet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.