Graviditetsvægt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

708 visninger
5 svar
0 synes godt om
5. april 2011

RiUL

Hej piger

Er der nogle retningslinier for hvor meget man ca skal tage på i løbet af sin graviditet når man er normalvægtig. Min læge sagde at jeg i hvert fald skulle taget 10-15 kg på.

Jeg er i 19. uge, og har "kun" taget 2,6 kg på, er det for lidt eller normalt?

-Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

Moar2011

RiUL skriver:

Hej piger

Er der nogle retningslinier for hvor meget man ca skal tage på i løbet af sin graviditet når man er normalvægtig. Min læge sagde at jeg i hvert fald skulle taget 10-15 kg på.

-Rikke

det passer også med hvad din læge siger - men husk lige du er i uge 19 .. når du kommer noget længere end, begynder det er gå hurtigt, for så tager bette bebs ca 200g på om ugen og du bliver større også ..

jeg var ligesom dig, men lige pludselig gik det hurtigt med at voske

Anmeld

5. april 2011

Holbæktrunten

Det er vist ganske normalt.

Jeg er i uge 20, og har taget 1,5-2 kg på (men var dog buttet i forvejen)...

Du skal huske på at det først er fra nu af at baby begynder at vokse hurtigt... Indtil videre har du ca taget det på som baby, moderkage og fostervand vejer (ligesom jeg), og det er jo fint nok 

Så længe jordemoder og læge er tilfreds med baby´s vægt, skal du ikke bekymre dig :0)

Anmeld

5. april 2011

Moar2011

bare nyd din graviditet og lade vægt være vægt , det hele forsvinder når man har født storset ..

som en anden nævner, så længe baby har det godt og lægen og jm er tilfreds er alt jo perfekt

Anmeld

5. april 2011

Hailiesmom11

Jeg havde heller ikke taget mere en 2 kg på deromkring, men tro mig du kommer efter det

jeg er i 31+2 og jeg har taget ca 6 kg på og jeg spiser lige præcis som jeg har lyst til og rigtig meget

Anmeld

5. april 2011

meem

RiUL skriver:

Hej piger

-Rikke

Jeg går ind i 33. uge imorgen og har taget 4 kg på.. er selv normalvægtig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.