vi flyttede fra odense til viborg sidtse år. Vi kendte ingen her i byen, så I begyndelsen var det da ikke nemt. Jeg var på barsel, så gik også meget alene derhjemme. det var da til tider lidt ensomt, men da jeg kom i mødregruppe, begyndte der at ske noget og jeg har ligeså stille opbygget et netværk her. jeg brugte også meget nettet og også denne side til at finde nogle jeg kunne ses med. Så mit råd er at bruge nettet og se om der melder sig nogle du evt. kan ses med når i er flyttet.
Jeg skal gerne indrømme, at jeg synes viborg lå meget langt væk (hele min familie (søskne og forældre) samt mine "gamle" venner bor på fyn) Så i begyndelsen var dte rigtig svært ikke bare at kunne være sammen med dem når jeg ville.
Jeg er dog faldet rigtig godt til og har som sagt fået mit et netværk. Flytningen var helt klart en udfordring, men en god en af slagsen som jeg synes jeg er vokset på.
Og ville sørme ikke have undværet flytningen idag. Synes det på en måde er super fedt at kunne "starte forfra" forstået på den måde at man skal ud og finde nye bekendskaber. det er sku udfordrende og kræver at man er engageret i byen og hvad der tilbydes.
Det som nok kunne have gjort flytningen nemmere for mig var hvis jeg havde haft noget at fortage mig (havde endnu ikke født), så gik som sagt meget derhjemme selv og det var sku nogle gange mega hårdt specielt hvis man som jeg er en meget social person. Men dette var jo så også drivkraften til virkelig at søge ud
.
Tror min mand havde det nemmere i og med han havde arbejde og dermed også kollegaer og andre som han dagligt havde kontakt med.
Men altså udledt af min erfarring er det udfordrende, spændende og man vokser med opgaven når man sådan rykker teltpælene op. derudover det er utrolig vigtigt at du finder nogle du kan mødes med, en fritidsinteresse eller i bedste fald arbejde så er det altid nemmer at falde til. Men brug nettet og også denne side til at finde nogle du kan snakke med når i flytter. Det ville jeg nok have gjort, inden vi flyttede, hvis det var idag. Tror det havde sparet mig nogle ensomme stunder
Anmeld