Hjemmelavede julegaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hjemmelavede julegaver - hot or not?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.761 visninger
8 svar
0 synes godt om
21. oktober 2008

Liva

Hej...

Er ny bruger her på siden, men har fulgt med i et stykke tid. Jeg vil gerne starte med en lille afstemning, da jeg overvejer at sætte min datter igang med julegaveproduktionen - synes det er rigtigt hyggeligt at lave dem sammen med hende, men er det sådan noget man får og tænker: nej, hvor sødt, men hvor skal jeg gøre af det rædsel, eller hvad?

Kh Liva

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2008

Fam. Madsen

Liva skriver:

Hej...

Er ny bruger her på siden, men har fulgt med i et stykke tid. Jeg vil gerne starte med en lille afstemning, da jeg overvejer at sætte min datter igang med julegaveproduktionen - synes det er rigtigt hyggeligt at lave dem sammen med hende, men er det sådan noget man får og tænker: nej, hvor sødt, men hvor skal jeg gøre af det rædsel, eller hvad?

Kh Liva

hej.

velkommen til siden...

jeg synes det er en virklig god ide men ville nok nøjes med og lave det til besteforældrene.. da jeg tror at mostre og onkler vil tænke nej hvor sødt men hvor skal jeg gøre af det45.png
men man kunne jo lave en kalender, det er noget man har hængene fremme45.png

kh sandra

Anmeld

21. oktober 2008

MorCamilla

Jeg vil først lige byde dig velkommen til siden, jeg håber du bliver glad for at være her inde...

Jeg har stemt HOT... Mikkel lavede julegaver til bedsteforældre og oldeforældre sidste år, og det tror jeg har skal igen i år.. 60.png

Jeg kan godt lide at få hjemmelavet gaver, f.eks fik vi et sengetæppe min mormor selv har lavet, med noget at mit gamle tøj fra da jeg var lille, sådan et kludetæppe (til sengen) Jeg er super glad for det.. Og for alle andre hjemmelavet gaver... Så er der lidt noget personeligt i det, at man ved at den man har fået det af har brugt tid på at lave det osv...

Knus fra Camilla

Anmeld

21. oktober 2008

MUTT3

Det er et rigtig svært spørgsmål, for det er meget delte følelser omkring at modtage hjemmelavet.

Da jeg var barn var det så absolut YT, det lidt jeg bragte med hjem røg meget hurtigt ud, det værste er næsten at jeg som voksen (heldigvis først der) fandt ud af at min søsters ting blev gemt... en ting var gemt fra mig af, noget ler tam tam, den var så pæn syntes mor... den havde jeg ikke lavet, det var en jeg fik med hjem op til en sommerferie, fordi vi var den sidste klasse i formingslokalet, lokalet skulle tømmes, og en eller anden havde glemt den. TAK for den siger man så.
Ok indrømmet jeg var ikke særlig fingersnild.

Derfor har jeg også været (er stadig) meget varsom med mine børns hjemmelavede gaver, det første år til jul, spurte jeg mor om de ville have de julegaver fra ungerne (ungerne ønskede at de skulle have det de havde lavet som julegave i BH´en) og sagde højt og tydeligt at hun IKKE skulle sige ja og så efter noget tid bare smide dem ud, for så fik hun en MEGET MEGET vred mig på nakken.
Hun har gaverne end nu, og de har fået gaverne alle årene (igen fordi ungerne ønsker det skal være dem der skal have dem) sidste år ærgede jeg mig sådan, det var så smadder god en ide, og enormt flot, men skidt jeg ved jeg får det tilbage en dag, tror ikke mor tør smide det ud *gg*
Men jeg kunne ikkke finde på og sitte mig ned og lave gaver sammen med dem, værgen til manden eller besserne, manden fordi det er umuligt at finde på noget, og skulle jeg alligevel finde på nohget, vil han bag efter bare gå ud og lave noget magen til selv, bare 400 gange så pænt... den slags er det bedst at lade ham om at klare selv, og til besserne af frygt for at det ikke falder i god jord, med en undskyldning om at de jo ikke kan blive ved med at gemme.

Jeg giver ikke min mor gaver ikke fordi jeg ikke vil, men fordi hun ikke gider have det, hun vil helere bare have en blomst hun kan tillade sig at smide ud når hun ikke gider se mere på den. Ganske fint, nu hun endlig har fået det sagt, kunne hun ikke bare have sagt det for år tilbage, så var jeg sluppet for at forsøge det bedste, ligge tid og kærlighed bag, for få måneder efter at finde ud af at hun ikke havde det mere... Jeg ligger nu kærlighed og tid i blomsterne, jeg kan slet ikke lade være, og nu er det blevet en hel sport at finde en der er anderledes, og som får lov at holde mere end 2-3 måneder, så det er trods alt endt positivt.

Derfor er mit svar... stik en finger i jorden, og spørg om folk gider have ungernes hjemmelavet, det er så synd for ungerne at de ligger tid energi og kærlighed i at lave noget som folk alligevel bare stiller bagerst i et skab eller endnu værre bare smider ud, så er det bedre bare at spørge, og give det til nogen der sætter pris på det.

Anmeld

21. oktober 2008

A.I.G.

Jeg gider ikke have andre børns julegavercdet være sig malede salt og peber sæt, malerier, nøgleringe og hvad fanden ellers har skabt.
Jeg smider det ud - gemmer det aldrig.
Jeg føler mig påtvunget det.

Derfor skal mine piger heller ikke igang med diverse produktioner herhjemme.

Anette

Anmeld

21. oktober 2008

fam.4xc

Caroline er i fuld gang med at producere små glas dåse der skal males og hærdes i ovnen og bagefter fyldes med tyggegummi til alle bedsterne. Og Kalenderne til væg ophæng er lavet og klar til aflevering..

ELSKER den gave Caroline havde lavet til os sidste år i vuggeren - en glas dispenser til sæbe hun havde malet på - den er så finog vi bruger den mange gange dagligt da den står ved køkken vasken

Anmeld

21. oktober 2008

Pia

Jeg syntes at hjemme lavet julegaver er en rigtig sød ide, så længe de kun bliver givet til bedsteforældrene, faster, moster og Onkel.
For det er oftes mennesker der står tættere på børnene.

Men får jeg gaver af venners børn, så tager jeg pænt i mod dem og så har jeg en lille kasse hvor jeg samler det i.
Og så syntes ungerne at det er hyggeligt at vi findr kassen frem når de er her og så taler vi om hvem der har givet mig hvad og i hvilken anledning.
Det er rigtig hyggeligt.

Min datter bliver tre til januar. Hun er selv meget opmærksom på i år, at hun skal lave en julegave til hendes bedsteforældre.
Så vi finder på en elller anden lille ting som jeg ved de ville kunne glæde sig over uden og skal føle sig tvunget til og have det til og stå fremme hvis det nu ikke lige falder i deres smag..

Kh Pia.

Anmeld

22. oktober 2008

Miamaja

Ja, hvilke raedsler jeg stakkede i massevis under juletraet i min egen barndom til mor og far og soskende som pant tog imod. nogle faa stks af det paneste jeg nogensinde har prasteret er da gemt. men er helt klart af menningen... hjemmelavet er KUN noget for ens egen foraldre og IKKE andre. jo , maske mormor og morfar, men saa gar den heller ikke langere eller hvis man er ubetinget talentfuld med sine evner

saa jeg har stemt HOT men kun hvis det er fra mine egne born

Anmeld

22. oktober 2008

Liva

Hej...

Tak for svar. Det var også mest den der med om det hjemmelavede bare havner bagerst i skabet jeg tænkte på...

Nu er det mest til bedsteforældre jeg har tænkt på vi kunne lave julegaver. Og er det ikke lidt sådan, at man er mere 'overbærende' over for sine børnebørn end sine børn? Tror nok vi vil kaste os ud i at male/tegne på nogle kaffekrus, når vi når lidt længere derhen af - om ikke andet vil Isabella synes det er sjovt (tror jeg)...

KH Liva

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.