Kejsersnit igen eller føde naturligt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2011

regalprime

bb78 skriver:

Har det ligesom dig! 

Jeg fik et aks i oktober da hun sad fast i mit bækken - og hvis der kommer en til, jamen så tager jeg et pks 

Jeg føler ikke jeg har mistet noget ved et kejsersnit - ud skulle hun jo på en eller anden måde 

Ja og har bare hørt så meget om det kan springe op invendigt og alt muligt. Så tør virkelig ikk desværre. Det er også aftalt at når nr 2 engang kommer skal det være pks da jeg allerede nu frygter det!!! Føler jeg er gået glip af noget på den måde man ikk rigtig får fornemmelsen af selv at føde det og kæmpe for at få det ud, hvis du forstår??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

Sara_S

Snakkede lige kort med min læge om det - og hun gav udtryk for, at vist man har fået det før, kan man selv vælge til nr. 2.. Men at nr. 3 så også vil være PK - vist nr. 2 er det..

Til alle: tak for Jeres kommentar - spændende at høre andres meniger (stave) og oplevelser ang. kejsersnit..

Jeg har ikke besluttet mig endnu... Jeg valgte selv mit første PKS, det gik super godt og føler slet ikke jeg er gået glip af noget som helst... alligevel jeg tror mit valg kom pga den rigtig svært graviditet jeg har haft og den total mangel på vejledning både fra min læge og fra JM side (har aldrig snakket med den samme JM to gange!!!)

Jeg tror måske at jeg vil prøve at føde naturlig hvis jeg har en uproblematisk graviditet næste gang... og alligevel... det gik så godt første gang at jeg ikke kan finde grunde til at gøre det... kender du det? Har du det også sådan?

Anmeld

7. april 2011

Kløver

Nadia&Daniel skriver:

Jeg fik planlagt kejsersnit 25-10-10 pga vores guldklump havde sat sig godt fast med bagdelen i bæknet.

Jeg har besluttet mig, at jeg gerne vil have kejsersnit igen ved nr. 2 - hvad med dig???

Jeg endte med akut kejsersnit 38§ time efter fødslen var sat igang, og har haft en langt og hårdt fødselsforløb, så for mit vedkommende bliver det PKS næste gang

Anmeld

8. april 2011

smlmea

1.gang fødte jeg vaginalt,og 2.gang blev det et AKS pga. svær SSF.

Vi er igang med at lave en 3'er,og der skal jeg føde vaginalt,og formentlig her hjemme.

Sandsynligheden for at et ar springer op,er kun 1 %,hvis det er mere end 24 måneder siden AK,og 3 % hvis det er under 24 måneder siden AK,så sandsynligheden er altså meget meget lille.

Anmeld

8. april 2011

SaNiNa

Jeg håber i den grad at jeg får lov at få et planlagt denne gang det endte i et akut sidste gang og hele den tur tør jeg slet ikke tænke på igen.

Skal snakke med en læge nu her d. 29 og håber inderligt at der bliver givet grønt lys.

Anmeld

2. maj 2011

sandratobias

Jeg fik akut kejsersnit 1. gang... ( uge 31+2 pga ssf) 
Da jeg blev gravid 2. gang sagde jeg fra starten jeg ville føde selv... Og det gjorde jeg.. Fra igangsættelse til hun er født gik der vist ca 64 eller 65 timer.. Så det var en sej omgang, men gør det gerne igen, bar jeg kan slippe for ks..  

Anmeld

2. maj 2011

Mormilla

Nadia&Daniel skriver:

Jeg fik planlagt kejsersnit 25-10-10 pga vores guldklump havde sat sig godt fast med bagdelen i bæknet.

Jeg har besluttet mig, at jeg gerne vil have kejsersnit igen ved nr. 2 - hvad med dig???

Jeg fik AKS ved min den første. Har lige født en pige helt normalt, hvilket var et af mine store ønsker

Anmeld

2. maj 2011

Nessie

regalprime skriver:

Ja og har bare hørt så meget om det kan springe op invendigt og alt muligt. Så tør virkelig ikk desværre. Det er også aftalt at når nr 2 engang kommer skal det være pks da jeg allerede nu frygter det!!! Føler jeg er gået glip af noget på den måde man ikk rigtig får fornemmelsen af selv at føde det og kæmpe for at få det ud, hvis du forstår??

Det sker heldigvis yderst sjældent

Man skal (så vidt jeg har forstået), også tjekkes og godkendes, til at føde naturligt, netop for at undgå at livmoderen sprænger.

Men jeg er nu heller ikke vild med tanken om, at føde naturligt. Men heller ikke om kejsersnit

Anmeld

2. maj 2011

Nessie

Jeg har svaret "tager det som det kommer".

Ved første graviditet vill jeg hverken det ene eller det andet

Det endte med akut 2 kejsersnit, og først bagefter kunne de se, at han ville være død under et normalt fødselsforløb.

Så anden gang...... Tjah, hvis vi skulle være så heldige, så tror jeg at jeg gerne vil prøve at føde normalt, men er der det mindste tvivl om babys trivsel, så er det kejsersnit med det samme

Anmeld

2. maj 2011

Ryberg

Jeg fík aks ved Lasses fødsel.. og jeg føler mig snydt for at føde normalt..

men vil nok sige, at jeg tager det som det kommer... men kunne ikke finde på at planlægge et kejsersnit sådan umiddelbart

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.